55 473 lukukertaa ·
133 vastausta
55k lukukertaa
133 vastausta
Vinoruuvata
Useimmat kyseenalaistivat itse skrånnaamista vaakasuorassa seinässä?Anna1984 sanoi:
Hankalampaa, vaikeampaa, tyhmempää, ja myös epäkäytännöllistä, koska sääntöä on vaikeampi kiinnittää annettuun asentoon.
Mutta olet tietysti oikeassa periaatteessa
En tiedä, onko se koomista vai traagista, että olemme nyt 6 sivua syvällä vastauksessa kysymykseen:
"Minun täytyy kiinnittää joukko seiniä viistosti kiertämällä 45x95-reglat yhteen. Kuinka monta ruuvia tarvitsen per regeli ja kuinka pitkiä?"
:wow:
"Minun täytyy kiinnittää joukko seiniä viistosti kiertämällä 45x95-reglat yhteen. Kuinka monta ruuvia tarvitsen per regeli ja kuinka pitkiä?"
:wow:
On olemassa ketju, jossa on noin 4260 viestiä ja paljon kuvia, siinä se ei toimi, mutta muuten käytän sitä aina eikä koskaan ole ongelmia.Blindnit sanoi:
Vinkkini TS:ään olisi kiinnittää sylla/hammarband ja niiden päät yhteen. Yksinkertaisempaa ja kätevämpää kuin vinoa ruuvaamista. Jos olen oikein ymmärtänyt, se täyttää kaikki kriteerit. Olisin laittanut 6x90mm ja kaksi kumpaankin päähän, mutta totta kai yksikin riittää ja se on puolet työstä
Viimeksi muokattu:
Se traaginen asia on ehkä se, että juuri tämän tyyppiset viestit ovat johtaneet sivumäärän kasvuunAnna1984 sanoi:
Etkö muuten olekaan unohtanut tarjoustani sinulle ketjussa Boschin testistä
TS ei ajattele, ja mikä ilmeisesti on hämmentänyt ketjussa, on se, että yksinkertaisesta kysymyksestä huolimatta vastaus voi vaihdella olosuhteista riippuen. Tässä ketjussa onkin käynyt ilmi, että asiantuntijat ovat eri mieltä riippuen siitä, onko seinähirsi kiinnitetty kattoon, pitäisikö se pystyttää kattoa vasten vai ilman kattoa. Ehkä ei ole helppo ennakoida, mutta siksi peruslähtökohdat saattoivat olla huonot?
Lisäksi on hauskempaa vastata kysymykseen, jos voi kuvitella, mitä rakennetaan, mikä varmasti tuottaa enemmän vastauksia. Joten miksi ei aloittaa kahdella lauseella studioprojektista ja tilasta, johon se rakennetaan?
Lisäksi on hauskempaa vastata kysymykseen, jos voi kuvitella, mitä rakennetaan, mikä varmasti tuottaa enemmän vastauksia. Joten miksi ei aloittaa kahdella lauseella studioprojektista ja tilasta, johon se rakennetaan?
Siitä tulee studio suuressa tilassa.elpaco sanoi:TS ei ajattele sitä, ja mikä on ilmeisesti aiheuttanut hämmennystä ketjussa, että yksinkertaisesta kysymyksestä huolimatta vastaus voi olla erilainen riippuen edellytyksistä. Tässä ketjussa on käynyt ilmi, että asiantuntijat ovat eri mieltä riippuen siitä, onko hammarband kiinnitetty kattoon, onko se nostettava kattoa vasten vai ilman kattoa. Ehkä sitä ei ole helppo ennakoida, mutta siksi perusedellytykset olivat ehkä huonot?
On myös hauskempaa vastata kysymykseen, jos näkee mielessään mitä rakennetaan, mikä varmasti johtaa useampiin vastauksiin. Joten miksi ei aloittaa kahdella lauseella studiobygge ja paikasta, jossa se rakennetaan?
Nah, olen nyt tyytyväinen. Kiitos joka tapauksessa.elpaco sanoi:Se, mitä TS ei ajattele, ja mikä on ilmeisesti aiheuttanut hämmennystä ketjussa, on se, että vaikka kysymys on yksinkertainen, vastaus saattaa vaihdella olosuhteiden mukaan. Tässä ketjussa onkin nähty, että asiantuntijat ovat eri mieltä riippuen siitä, onko hammarband kiinnitetty kattoon, nouseeko se kattoa vasten, vai nouseeko ilman kattoa. Ei ehkä ole helppo ennakoida, mutta ehkäpä myös perusedellytykset olivat huonot?
Lisäksi kysymykseen vastaaminen on hauskempaa, jos näkee mielessään, mitä rakennetaan, mikä varmasti tuo lisää vastauksia. Joten miksi et aloittaisi parilla lauseella studioprojektista ja tilasta, johon sitä rakennetaan?
Yksi vaihtoehto voi olla rakentaa teräsprofiileilla. Helppoja kantaa, helppoja yhdistää (niitata) minimaalisella ruuvaamisella ja naulaamisella. Lisäksi ne antavat paremman äänieristyksen kuin puuprofiilit gyprocin mukaan. http://www.gyproc.se/gör+det+själv/så+här+gör+du/så+minskar+du+oönskat+ljud/ljuisolerande+innervägg
Äänieristyksestä muuten muistan, että kulmiin, ylä- ja alareunoihin on olemassa erityistä saumamassa "liimaamista" varten.
Puuprofiilien viistoskruksaukseen olen käyttänyt 5x90mm ruuveja, 4 kpl/profiili. 2 ylös ja 2 alas. Oikean etäisyyden saamiseksi olen käyttänyt 55,5 cm pitkää profiilia, joka on asetettu edellistä profiilia vasten keskelle 60 cm välein. Helppo saada etäisyys ja se pysyy paikallaan myös ruuvattaessa.
Äänieristyksestä muuten muistan, että kulmiin, ylä- ja alareunoihin on olemassa erityistä saumamassa "liimaamista" varten.
Puuprofiilien viistoskruksaukseen olen käyttänyt 5x90mm ruuveja, 4 kpl/profiili. 2 ylös ja 2 alas. Oikean etäisyyden saamiseksi olen käyttänyt 55,5 cm pitkää profiilia, joka on asetettu edellistä profiilia vasten keskelle 60 cm välein. Helppo saada etäisyys ja se pysyy paikallaan myös ruuvattaessa.
Saan apua konsultilta suurimassa osassa. Pommittelen häntä jo niin monilla muilla kysymyksillä, joten halusin tarkistaa tämän yksinkertaisen jutun ("yksinkertainen" haha) vinoruuvauksesta sen sijaan täällä!Robert 75 sanoi:Yksi vaihtoehto voi olla rakentaa teräksisillä koolauksilla. Helppoja kantaa, helppo yhdistää (niitata) minimimäärällä ruuvausta ja naulausta. Lisäksi ne tarjoavat paremman äänieristyksen kuin puurakenteet gyprocin mukaan.
[linkki]
Mitä tulee äänieristykseen muuten, muistan, että on olemassa erityinen saumausmassa, jota voi "liimata" kulmiin, ylä- ja alareunaan.
Vinoruuvaamiseen puukoolauksiin olen käyttänyt 5x90mm 4 kpl/koolausta. 2 ylhäällä ja 2 alhaalla. Oikean etäisyyden saamiseksi olen käyttänyt 55,5 cm pitkää koolausta, joka on asetettu edellisen koolauksen viereen cc 60 cm. Helppo saada etäisyys ja pitää paikan myös ruuvaamisen aikana.