55 462 lukukertaa ·
133 vastausta
55k lukukertaa
133 vastausta
Vinoruuvata
Sivu 1 / 9
Moi!
Aion kiinnittää yhteen joukon seiniä 45x95-koola. Kuinka monta ruuvia tarvitsen per koolaus ja kuinka pitkiä? Riittääkö viistoon ruuvaaminen vai pitäisikö minun täydentää esimerkiksi ruuvaamalla hammarbandin tai syllin läpi koolauksiin? Seiniä rakennetaan lattialla ja ne nostetaan valmiiksi, sitten päälle laitetaan kolme kerrosta kipsiä.
Aion kiinnittää yhteen joukon seiniä 45x95-koola. Kuinka monta ruuvia tarvitsen per koolaus ja kuinka pitkiä? Riittääkö viistoon ruuvaaminen vai pitäisikö minun täydentää esimerkiksi ruuvaamalla hammarbandin tai syllin läpi koolauksiin? Seiniä rakennetaan lattialla ja ne nostetaan valmiiksi, sitten päälle laitetaan kolme kerrosta kipsiä.
naula tai ruuvi suoraan hammarbandin ja syllin läpi päähän, naula noin 100 mm jos olisin ruuvannut, olisin käyttänyt yhtä pitkiä ruuveja. jos seinä naulataan makuultaan, yleensä ei tarvitse skråata. levyt sitovat reglarna yhteen!
Jos haluan kallistuskulmakirvata 45x95-rimat, kuinka monta ruuvia minun pitäisi käyttää per rima ja kuinka pitkiä niiden tulisi olla? Oletetaan, että kallistuskulmakirvaus on ainoa mahdollinen vaihtoehto ja elämäni riippuu siitä, että saan tietää vastauksen. Muita vaihtoehtoja ei ole ja kaikki naulat ovat loppuneet. Kiitos etukäteen.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Niin pitkät ruuvit kuin mahdollista ilman, että ne tulevat ulos toiselta puolelta. Eli 5-6x90-100.Studion sanoi:Jos haluan ruuvata viistosti 45x95-tukit, kuinka monta ruuvia minun tulee käyttää per tukki ja kuinka pitkiä niiden tulisi olla? Kuvitellaan, että viistoruuvaminen on ainoa mahdollinen vaihtoehto ja elämäni riippuu siitä, että saan tietää vastauksen. Ei ole muita vaihtoehtoja, ja kaikki naulat ovat loppu. Kiitos etukäteen.
Muuten olen samaa mieltä mm. SBH:n kanssa.
Kaksi ruuvia/risteys
Minulla ei ole vastausta sinulle, vain kommentti keskustelun kehityksestä. Niin hitsin yleistä täällä, että esitetään konkreettinen kysymys ja itseä kyseenalaistetaan jonkinlaisella setämäisellä mutta-minä-tiedän-oikeastaan-enemmän-kuin-sinä-asenteella. SE on tosi naurettavaa. Kuinka vaikeaa voi olla vastata kysymykseen, jos tietää vastauksen???
En ole itsekään täysin syytön menneisyydessä, mutta olen oppinut enemmän ja enemmän itse koettuani nämä reaktiot, mutta nykyään en melkein aloita keskusteluja ollenkaan. Juuri tästä syystä.

En ole itsekään täysin syytön menneisyydessä, mutta olen oppinut enemmän ja enemmän itse koettuani nämä reaktiot, mutta nykyään en melkein aloita keskusteluja ollenkaan. Juuri tästä syystä.

Kiitos konkreettisesta vastauksesta.hantverkare1 sanoi:
Eli yksi ruuvi kummastakin suunnasta, vai mitä risteys tarkoittaa? Ruuvataanko keskelle vai säännön reunaa kohti?