122 498 lukukertaa ·
61 vastausta
122k lukukertaa
61 vastausta
sisäkulma kipsilevyissä
Jos on reglar gyprocin asentamiseen, siitä tulee hiukan error, jos leikkaa pois gyproc-levyjen viistetyt reunat, cc-etäisyys muuttuu virheelliseksi. Pitäisikö se ottaa huomioon jo ennen kuin on asentanut reglar, vai miten kannattaisi ajatella siinä kohtaa?
Tai aloitat leikkaamalla puolikkaan levyn, eli ensimmäinen levy leikataan cc600:ksi poistamalla viiste. Voi tulla hieman enemmän hukkaa, mutta erittäin marginaalisesti, koska joka tapauksessa tarvitaan leikkauksia ja paloja muualta.
Teen saman, suurten levyjen kääntäminen on liikaa minulle. Usein ne makaavat niin nätisti pinossa, ja on helpointa työntää ne reunan yli ja leikata sitten.
Vastaan omaan viestiini, kun talven pimeydessä pohdin, että hyvin harvoin minun tarvitsee leikata viistotusta pois. Tietysti riittää, että aloitat puolilevyllä (tai sillä etäisyydellä, joka on ensimmäiseen juoksuun), jolloin saat sileän levyn, jossa leikkaat ja käännät sen sisäkulmaan, ja viisto osa käännetään seinää kohti, jolloin jatkat seuraavalla levyllä.AndersS sanoi:
Anteeksi, jos hämäilin ja sekoitin sinut.
Ymmärsin silti, mitä he tarkoittivat. Kun olen laittanut kipsiä, viiste on jäänyt nurkkaan, vähän hankala paklata, mutta onnistuu. Aion kokeilla käyttää suoraa levyä seuraavalla kerralla kun kipsaan, se lienee helpompaa.
Päästän toisen levyn "taakse" viereisen seinän tukipuun, joka on luonnollisesti irti. Tukipuu ruuvataan levyyn ja otan sitten seuraavan levyn "sisäänpäin menneen levyn" viereen. Sisänurkassa on siis vain leikattu reuna ja vakaa kulma. Vaikea selittää sanoin, mutta näin teen ainakin minä.
Mutta eikö kukaan ole tehnyt vahvistettuja sisäkulmia?? Eli ensiksi asennetaan ohut metallikulma koko kulman matkalta lattiasta kattoon, sitten laitetaan viimeinen kerros kipsiä, ruuvataan metallikulman läpi kiinni koolaukseen. Molemmat kipsilevyt kulmassa kiinni samassa metallikulmassa = minimaalinen riski halkeamille...
Styx sanoi:
Kyllä, me teemme niin..Styx sanoi:
Milloin peltikulma tulisi asentaa? Pitäisikö se kiinnittää ennen OSB:tä, makuulla olevia rankoja (2*2) vasten?
Olen runkoittanut kulmat kahdella 70 mm*70 mm kappaleella. Sen jälkeen, kun olen eristänyt ja asentanut höyrynsulun, olen asentanut makuulla olevan 45:a (2*2). Onko silloin liian myöhäistä asentaa peltikulmaa? Olisiko minun pitänyt asentaa ne aiemmin?
Olen runkoittanut kulmat kahdella 70 mm*70 mm kappaleella. Sen jälkeen, kun olen eristänyt ja asentanut höyrynsulun, olen asentanut makuulla olevan 45:a (2*2). Onko silloin liian myöhäistä asentaa peltikulmaa? Olisiko minun pitänyt asentaa ne aiemmin?
50 lista asennetaan suoraan tukirakenteisiin....eli vasten 2"2"bergstrollet sanoi:Milloin peltilista asennetaan? Pitääkö se kiinnittää ennen OSB:ta, nojaamaan vaakasuoriin tukirakenteisiin (2*2)?
Olen tukinnut kulmat kahdella 70 mm* 70 mm kappaleella. Eristettyäni ja asennettuani höyrysulun, asensin vaakasuoran 45:n (2*2). Onko silloin liian myöhäistä asentaa peltilista? Olisiko pitänyt asentaa ne aiemmin?
ruuvaa suoraan kaiken läpi.
tämä PITÄÄ tehdä kaikissa kulmissa....
ystävällisin terveisin
snickar estwing
Viimeksi muokattu:
aloita kipsaaminen seuraavasta koolauksesta ja leikkaa toinen seinää vasten...Bezt sanoi:
terveisin
snickari estwing
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
jaha, paljon pidettävää muistettavana ja mietittävänä, ulkoseinissäni on vaakasuorasti 45x45 ja sitten pystysuoraan paneeli, sisäseinissä vaakasuoraan paneeli ja pystysuorat 70 säädettävät palkit, sitten kipsi (13mm) paneelin (17mm) sisäpuolella, en ole ajatellut metallikulmaa ja olen asentanut muutaman paneelin seinän, ajattelin laittaa kulman paneelin sisäpuolelle (missä mahdollista) sitten tulee muutama kulma, jossa kulma on paneelin ulkopuolella toisella puolella ja paneelin sisäpuolella toisella puolella, ja kolmas vaihtoehto, jossa kulma on paneelin ulkopuolella (suoraan kipsin sisäpuolella siis).
Onko jollakin mielipidettä/vinkkejä tähän liittyen?
Olin ajatellut maalata suoraan kipsin päälle sitten, ei mikrolitia tai vastaavaa...
Onko jollakin mielipidettä/vinkkejä tähän liittyen?
Olin ajatellut maalata suoraan kipsin päälle sitten, ei mikrolitia tai vastaavaa...
