122 498 lukukertaa ·
61 vastausta
122k lukukertaa
61 vastausta
sisäkulma kipsilevyissä
Tja...
Laitan ensiksi kulmaraudan ulkoseinien kulmiin ja muihin kulmiin, jotka suuntautuvat ulkoseiniin. Minulla on myös vaakasuora 45x45 ulkoseinien sisäpuolella.
Sitten laitan ensin OSB-levyn kulmaraudan päälle ja lopetan kipsilevyllä.
Ja leikkaan, viistän ja saumaan juuri kuten Acme sanoo.
Laitan ensiksi kulmaraudan ulkoseinien kulmiin ja muihin kulmiin, jotka suuntautuvat ulkoseiniin. Minulla on myös vaakasuora 45x45 ulkoseinien sisäpuolella.
Sitten laitan ensin OSB-levyn kulmaraudan päälle ja lopetan kipsilevyllä.
Ja leikkaan, viistän ja saumaan juuri kuten Acme sanoo.
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
jahas, laitatko myös metallikulmia sisäkulmiin sisäseinissä?
minulla on siis jo asennettu raakalautaa kahden sisäseinän toiselle puolelle, jotka ovat ulkoseinää vasten, enkä aio purkaa niitä saadakseni kulmaa raakalautojen taakse...
minulla on siis jo asennettu raakalautaa kahden sisäseinän toiselle puolelle, jotka ovat ulkoseinää vasten, enkä aio purkaa niitä saadakseni kulmaa raakalautojen taakse...
Se pitäisi tehdä sen, - mahdollisesti jopa parempi, en ole ihan varma.Matti_75 sanoi:
Aloitin kulmaraudalla, koska se pitää sähkörasiat, jotka menevät kulman läpi, sekä auttaa pitämään eristyksen paikoillaan.
Mutta KYLLÄ. Asetan kulmaraudan kaikkiin kulmiin, jotka ovat ulkoseinää vasten, muuten levyltä puuttuu tuki kulmassa cc600:n kanssa.
Kuvia, ulkoseinäkulma ja ulkoseinä->sisäseinä
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
Ymmärrän kyllä, että on suurempi riski liikkeelle siellä, missä sisäseinät kohtaavat ulkoseinät, mutta eikö katsota tarpeelliseksi asentaa metallikulmaa sisänurkkiin, missä sisäseinä kohtaa sisäseinän? Ehkä sen voi lukea rivien välistä ketjusta...
aivan, kipsilevy, ensimmäisen levyn annetaan mennä aivan nurkkaan asti ja sitten asetetaan levy toiselta puolelta nurkkaa vasten?
aivan, kipsilevy, ensimmäisen levyn annetaan mennä aivan nurkkaan asti ja sitten asetetaan levy toiselta puolelta nurkkaa vasten?
Viimeksi muokattu:
Laitan kulman vain ulkoseiniä vasten.Snailman sanoi:
Syy on, että kulmassa ei ole tukea OSB:lle ja kipsilevylle, paitsi juuri siinä missä vaakasuora 45-tuki on (ristirakenteinen runko).
Jos jätän tämän huomiotta ja sitten laitan tukipisteen lähelle sisänurkkaa ulkoseinän kohdalla, tapetti tai maali voi halkeilla, kun levy antaa periksi vaakasuorien 45x45-tukien välillä.
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 586 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 586 viestiä
ok, pontattu lauta on luultavasti hieman tukevampi kuin OSB kai, joten en ollut ajatellut sitä asiaa, mutta sitten voisin myös tyytyä metallikiinnikkeisiin ulkoseiniä vasten, mielestäni...Mikael_L sanoi:Laitan kulmalistat vain ulkoseiniä vasten. Syynä on, että nurkassa ei ole tukea OSB:lle ja kipsilevylle paitsi juuri siellä, missä vaaka 45' kulkee (ristikäytännön runko). Jos jätän tämän huomiotta ja laitan tukipuun lähelle sisänurkkaa ulkoseinällä, tapetti tai maali todennäköisesti halkeaa, kun levy taipuu vaakasuunnassa 45x45's välillä.
En tieten aseta mitään peltilistaa sisäseinän sisäseinän vastapaikassa, siellä on jo pystyssä tukipuita "molemmilla puolilla", jotka antavat kunnollista tukea kipsilevylle. Jollakin ulkonurkalla on kyllä peltilistasuoja, mutta se asetetaan kipsilevyn jälkeen.
Remontoija
· Västragötaland
· 875 viestiä
Mistä voi ostaa edullisia plåtvinklar? (LP 50) Ei löydy Byggmaxista 
Minun pitäisi löytää alkuperäiset kuvat ja laittaa ei-niin-palasiksi pakatut kuvat.Mikael_L sanoi:
Sen pitäisi tehdä se, - mahdollisesti jopa paremmin, en ole ihan varma.
Aloitin peltilistalla, koska se pitää sähköröret kunnossa kulmassa ja auttaa kiinnittämään eristyksen.
Mutta KYLLÄ. Laitan peltilistan kaikkiin nurkkiin, jotka ovat ulkoseinää vasten, muutenhan levyltä puuttuu tuki nurkassa, jossa on cc600.
Kuvat, ulkoseinäkulma ja ulkoseinä->sisäseinä
Tuolloin muistan, että foorumilla oli rajoitus kuinka monta MB sai täyttää kuvilla.
Remontoija
· Västragötaland
· 875 viestiä

