Puhuttaessa ilmakaapeleista.

On mahdollista, että se riippuu siitä, minkä toimittajan palveluita käyttää. Kun rakensimme uutta tänä keväänä, he olivat valmiita vetämään ilmakaapelin, mutta päätimme lopulta tehdä sen toisella tavalla, lähinnä siksi, että ilmakaapelit eivät aina ole kovin kauniita jne.

Hauskaa oli maksaa ensin sähköyhtiölle tolpan siirtämisestä ja sitten maksaa tolppa uudelleen Telialle, koska sekä sähkö että puhelin kulkevat samoissa tolpissa.
10 tuntia suunnittelua Telian puolelta ei myöskään tuntunut aivan sataprosenttiselta, sillä puhumme kuitenkin vain siirretystä tolpasta. Mitä he tekivät, oli se, että sähkömiehet irrottivat johdot, siirsivät tolpan ja sitten Telia tuli laittamaan ne takaisin paikoilleen.

//Markus

Meillä oli hieman enemmän onnea pylväiden siirrossa. Meillä on ilmakaapeli taloon nyt, meidän pitää siirtää keskus ja sitten kaivaa sähköt sekä tele alas. Koska sekä sähkö- että telekaapelit ovat muutaman vuoden vanhoja ja ne roikkuvat kukin omassa pylväässään 6-7 metrin päässä toisistaan, soitin sähkö- ja teleoperaattorille ja kysyin, voivatko he "selvittää vähän". Molemmat olivat katsomassa vedoksia ja molemmat sanoivat "voimme kyllä siirtää, mutta sinun täytyy maksaa siitä". Vastahakoisesti, telepuolen kaveri totesi, että heillä on vanha lyijykaapeli, joka pitäisi vaihtaa, ja samalla he vetäisivät telekaapelia vähän uudelleen. Yksi pylväs vähemmän tontilla....

Kun minä ja telepuolen kaveri katselimme uuden pylvään sijoitusta, sähköyhtiön kaverit olivat huomanneet, että heillä on liian heikko kaapeli kahdelle tilaajalle, joten heidän täytyy vaihtaa osa siitä. Sain heidät vaihtamaan kaapelin samalla siirtämään pylvään, joka seisoo keskellä nurmikkoa, tontin reunalle...

Joten kun ajattelee, että tontilla oli kaksi pylvästä, joista yksi keskellä nurmikkoa, siihen että on yksi tontin reunalla, olen aika tyytyväinen, lisäksi se ei maksa minulle mitään ylimääräistä.. ;D

Edit: Taisi vähän mennä ohi aiheen... ;)

Matti sanoi:
Edit: Det var visst lite off-topic...  ;)
::) Ei se haittaa. ;) ;D

kiitos  ;)

edit: ja tämä ei todellakaan ollut aiheen ulkopuolella.. :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.