Onko kellään tietoa kuinka rakennussähkö toimii. Aion vuokrata byggströms skåp jne. Tietääkö joku hyvää paikkaa Tukholmassa vuokrata sellaista edullisesti?

Entä sitten .. kuka kytkee kaapin jne? Vattenfall, sähköasentaja vai miten tämä toimii?

Tämä oli ilmeisesti vaikea pähkinä purtavaksi hehe :-/

Aseta fasadimittarikaappi, jota tarvitset myöhemmin, pylvääseen ja pyydä sähköasentajaa vetämään 380-käsine alapuolelle. Sitten pyydät sähköyhtiötä kytkemään sen. Näin vältyt rakennussähkökustannuksilta – viet nimittäin sähköä pienempään rakennuskeskukseen, kunnes olet valmis kytkemään keskuksen talon sisällä. Jos se on upotettu, tilanne on hieman hankalampi, mutta ei niin hankala, etteikö sähköyhtiö voisi tulla ulos ja sinetöidä asennuksen uudelleen. Tällä menetelmällä säästät paljon rahaa, sillä rakennussähkö on yleensä kallista...

Meidän piti hoitaa tämä sähköasentajan kautta. Sähköfirma nimittäin joutui allekirjoittamaan jonkinlaisen todistuksen ja lähettämään sen kunnalle (tai oliko se sähköyhtiölle?), emmekä voineet tehdä sitä itse. Sitten vuokrasimme sähkökeskuksen sähköfirmalta.

Mutta ehkä se on erilaista eri kunnissa?! Toivottavasti saat vastauksen joltain, joka on rakentanut talon ilman talotoimittajaa mukana - täysin oma rakennus.

Kuinka yllättynyt olin, kun KarlXII:n vastaus ehti ennen minua, vaikka olin niin nopea! Kirjoitimme ilmeisesti täsmälleen samaan aikaan.

Asenna myöhemmin käytettävä julkisivumittauskaappi pylvääseen ja pyydä sähköasentajaa kytkemään 380 hansikas sen alapuolelle. Sitten pyydä sähköyhtiötä kytkemään se.
Tällä tavoin vältät rakennussähkön kustannukset - vedät nimittäin virtauksen pienempään rakennuskeskukseen, kunnes olet valmis kytkemään keskuksen talon sisälle.
Jos se on upotettu, se on vähän pahempaa, mutta ei pahempaa kuin sähköyhtiön täytyä tulla ja sinetöidä asennus uudelleen.
Tällä menettelyllä säästät paljon rahaa, sillä rakennussähkö on yleensä kallista...
Jösses.. hajjar melkein nada faktisk hehe.

Olemme saaneet äskettäin hinnan Vattenfallilta rakennussähköön, 3600:- + alv. (lisäksi tulee 14400:- tavanomaisesta sähköliitännästä) Asennuksen on tehtävä pätevä sähköasentaja.

'// Merlin

Ps
hinta koskee Haningen kuntaa.
Ds

Olemme äskettäin saaneet hintatiedot Vattenfallilta rakennussähköstä, 3600:- + alv. (sen lisäksi 14400:- normaalista sähköliittymästä) Asennuksen on suoritettava pätevä sähköasentaja.
Onko 3600:- + alv maksu, jonka Vattenfall ottaa jonkin kytkemisestä vai?

14.400:- kaapin asennuksesta?

Sori, että vaikutan tosi hitaalta... mutta valitettavasti minulla on melko vähän tietoa rakennussähköstä, kaapeista ja kytkennöistä ???

Bob_the_builder
OK, näin sitten:

Rakennussähkö on tilapäinen palvelu, jota sähkönjakeluverkko tarjoaa. Vuokraat liitännän rajoitetuksi ajaksi. Tämä liitäntä päättyy kannettavaan sähköjakelukeskukseen. Tästä vedät sitten edelleen kaapelointia omaan pieneen rakennuskeskukseen ("Biltema"). Kun olet valmis rakennussähkön käytöstä, eli valmis liittämään talon pysyvästi, maksat liitäntämaksun sähkönjakeluverkolle (15-20000 tiheään asutulla alueella).

Se, mistä Kalle dussin puhuu, on tehdä tämä suoraan. Sekä hän että minä olemme soveltaneet menetelmää. Säästöä voi kertyä monta tuhatta euroa. Ostat siis julkisivumittauskaapin (ellei se sisälly talon toimitukseen), ostat puolen tolpan, kaivat sen sopivaan paikkaan ja ruuvaat kaapin paikoilleen. Sähköasentaja tulee paikalle ja ruuvaa kolmivaiheisen pistorasian kaapin alle (ehkä kaapissa täytyy olla pieni keskuskeskus, ehkä ei saa kytkeä suoraan mittariin. Carl, mitä tulee?), tarkastaa ja lähettää valmistumisilmoituksen sähkönjakeluverkolle, joka tulee asentamaan sähkömittarin. Nyt sinulla on sähköä ja voit itse vetää 16 ampeerin kaapelin Biltema-rakennuskeskukseesi. Säästit juuri LUKUISA määrä tuhansia euroja rakennussähköliitännän ja kaapin vuokrista. Upeaa, vai mitä?

Mitä sanotaan
Bob ehti ensin............... ;D ;D

Bob_the_builder
Nopea? Se meni salamannopeasti! :)

Saatana!! täällä on todellista toimintaa, täytyy sanoa :)

Kiitän ja kumarran kaverit.. en tiedä mitä tekisin ilman teitä :)

Sahata ilman SÄHKÖÄ...........???? ;) ;)

Bob_the_builder sanoi:
OK, näinpä:

Rakennussähkö on väliaikainen palvelu, jota sähköverkkoyhtiö tarjoaa. Vuokraat liittymän rajoitetuksi ajaksi. Tämä liittymä päättyy kannettavaan sähköjakokeskukseen. Tästä vedät sitten kaapeloinnin omaan pieneen rakennuskeskukseen ("Biltema").
Kun olet valmis rakennussähkön kanssa, eli valmis kytkemään talon pysyvästi, maksat liittymismaksun sähköverkkoyhtiölle (15-20000 tiheästi asutetulla alueella).

Se mitä Kalle dussin puhuu, on tehdä tämä suoraan. Sekä hän että minä olemme soveltaneet menetelmää. Monet mukavat tuhannet eurot on säästettävissä. Ostat siis julkisivumittauskaapin (jos se ei sisälly talon toimitukseen), ostat puoli tolppaa, kaivat sen sopivaan paikkaan ja asennat kaapin. Sähkömies tulee paikalle ja kiinnittää kolmivaihepistorasian kaapin alle (mahdollisesti kaapissa on oltava pieni keskus, ei ehkä saa kytkeä suoraan mittariin. Carl, mitä tämä koskee?), tekee tarkastuksen ja lähettää valmiusilmoituksen sähköverkkoyhtiölle, joka tulee paikalle ja asentaa sähkömittarin. Nyt sinulla on sähköä ja voit itse vetää 16 ampeerin kaapelin Biltema-rakennuskeskukseen. Olet juuri säästänyt useita tuhansia rakennussähköliitännän ja kaapin vuokraamisesta. Mahtavaa, vai mitä?
Wow. Kuinka monta pedagogiikan pistettä olet oikein opiskellut? ;)

Bob_the_builder
Elän selittämällä asioita ihmisille.  ;)

Miten oli sinun asennuksesi kanssa, jouduitko laittamaan keskuksen kaappiin, vai SAAPIKO kytkeä suoraan mittariin?

Omalta osaltani se ei ollut ajankohtaista, koska meillä oli pieni rakennus tontilla, jossa meillä on sähkökeskus+16-ampeerin pistorasia.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.