Vattenfall vuokraa kaappeja:

Rakennussähkökaapin vuokra = 630:-/kk, tavallinen sähkönkulutus (tavallinen sähkötaksa kulutuksen mukaan).

Ok, luulin, että Vattenfall vuokrasi vain omille asiakkailleen. Nyt olen päättänyt mennä suoraan oikeaan julkisivun mittauskaappiin. Löysin kaappeja vuokrattavaksi Hyreshuset:stä, mutta siitä tuli niin hirveän kallista.

Bob_the_builder
Oikea päätös. :)

Bob_the_builder
Said sanoi:
Vad för sorts skåp är det??
Kan man ordna ett själv eller MÅSTE man hyra ett??
Räcker det med ett litet typ det här:

(Elbjörn Mini)
Nej, det brukar röra sig om stora plåtskåp. Det är markledningen som ska terminera i skåpet. Där finns det sannolikt tre smältproppar och en elmätare. Dessutom finns det något passande uttag för din Elbjörn i skåpet (röd trefaskontakt, 16/32 A). Jag har ju aldrig hyrt något sådant skåp, så det här är bara något sånär kvalificerade gissningar. ::)

Sollentuna Energi ei sallinut minun kytkeä "oikeaa" sähköä suoraan, vaan minun täytyi ensin käyttää rakennussähköä. Mutta heidän kustannuksensa oli vain 1000 kr kytkennästä ja irtikytkennästä, joten se ei ollut niin kallista verrattuna muihin toimittajiin. Sain silti käyttää oikeaa kaappia, joten vältyin kaapin vuokraamiselta! Kiitos kaikista vinkeistä!

F
Hyödynnän tilaisuuden esittääkseni pienen kysymyksen tässä erinomaisessa keskustelussa;

Jos kesämökki, jonka omistamme, on jo liitetty sähköverkkoon, tarvitaanko enää lisäliittymismaksua huvilaan? Vaikka kesämökki onkin myynnissä juhannuksen jälkeen, eikö sillä olekaan väliä?

fredrik_o_sara sanoi:
Jos kesämökki, jonka (me) omistamme, on jo liitetty sähköverkkoon, eihän tarvita mitään lisäliitännäismaksua villalle??
Ei.
fredrik_o_sara sanoi:
Totta puhuen kesämökkiä pitäisi käyttää juhannuksen jälkeen, mutta eikö sillä ole väliä?
Que? ???

F
Immobil sanoi:
Ei.
Que? ???
Ymmärrän Que'n siinä. Kesämökki puretaan juhannuksen jälkeen. Luulen, että siinä jäi pieni sana pois ;D

fredrik_o_sara sanoi:
Luulen, että sieltä putosi pois pieni sana ;D
Ahaa! ;D

Bob_the_builder
Ei, se on kiinteistö, joka on kytketty sähköverkkoon, ei rakennus.

istun täällä ja ihmettelen kaiken tiedon määrää täällä, joten ajattelin kysyä ihan eri asiaa sähköliittymästä.
Meillä on nykyään ilmalinja pieneen mökkiin, joka on tontilla, jolle aiomme rakentaa, ja kuulin joltakulta, että sitä ei saa pitää, vaan johto täytyy kaivaa maahan, vaikka se on asemakaavoittamattomalla alueella, tietääkö kukaan pitääkö tämä paikkansa???
se tuntuu jotenkin vähän turhalta

Bob_the_builder
En ole koskaan kuullut mitään vastaavaa. On paljon vanhoja taloja, jotka on liitetty ilmajohtoon. Mutta jos olet epävarma, voit aina soittaa sähköyhtiöllesi ja kysyä.

Se voi olla niin, että kun rakennetaan uutta, on vaatimus kaivaa kaapeli maahan, mutta jo olemassa olevat rakennukset saavat pitää ilmajohtonsa.

Olen tänään soittanut verkkoyhtiöllemme, ja he eivät tee varsinaisen sähkön kytkentää, ellei kaappi ole kiinnitetty taloon.....:(

Toisin sanoen on käytettävä rakennussähköä, ja pohdin, kuten joku muu keskustelussa: Voinko ostaa pienen keskusyksikön Classetilta ja asentaa sen metallikaappiin ja kytkeä siitä? Vai onko pakko vuokrata kallis kaappi saadakseen sähköä rakennuksen aikana?

Yritin saada vastauksen sähköyhtiön ukolta, mutta happamampaa tyyppiä saa etsiä....:(

Husbyggarn sanoi:
Så alltså! :)
Niin siis! :)

Se oli niin, että he eivät halunneet tehdä niin....se oli niin kuin alun perin ajattelin.

Mutta voiko siis tehdä saman asian ja kytkeä rakennussähkön? ???
Mitä julkisivumittauskaapin on sitten sisällettävä?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.