Muutamia vinkkejä kirvesmieheltä. Ajattele turvallisuutta, kun rakennat telineitä. Esim. telineponttien tulee olla kuusesta ja korkeinta rakennusluokkaa, sekä "testattu hypyllä" hyväksytyksi. Aseta plankku kahden pukin päälle ja hyppää sen päällä, käännä ja toista prosessi. Jos plankku kestää tämän, se on hyväksytty s-ponttina. Napit, vinotuet ja muut yksityiskohdat telineessä tulee naulata, EI ruuvata, koska ruuvi ei varoita ennen murtumista, naula tekee sen. Kunnioita pieniäkin korkeuksia. Tiedän tapauksen, jossa kaveri astui väärin kahden askelman pukilta, laskeutui vasaran päälle ja istuu nykyään pyörätuolissa. Ajattele aina turvallisesti.

• Tykkään
Magnus E K ja 9 muuta
  • Laddar…
Samaa mieltä. Turvallisuus on tärkeää!
Kannattaa miettiä, mitä kirjoitat!

en tiedä miten se on Ruotsissa, mutta täällä Ahvenanmaalla firman jossa työskentelen ottaa noin 900kr nosturin vuokraamisesta päiväksi! ja yhden päivän nosturilla tekee paljon! ja se on mukavaa, kun on kerran käyttänyt nosturia, ei enää koskaan halua mennä telineille!!! lupaan omasta kokemuksesta, ettei tarvitse raahata säiliötä telineillä... EI KIITOS!

Se voi olla ajattelemisen arvoista!

• Tykkään
uuu ja 2 muuta
  • Laddar…
Kyllä turvallisuus ennen kaikkea, näin kuvista, että suojakaiteita puuttui, olisi kiva, jos putoaisi alas, silloin ei ole väliä miten vakaa rakennelma on & miten paljon painoa se kestää, ei vaan vuokraa kunnon rakennusteline, niin saat takuulla kestävyyden, saat turvallisen telineen. + että en menetä työpaikkaani ;) hihi

/Telineenrakentaja

Ps. reiät julkisivussa täytetään tietenkin jälkikäteen aivan kuten "chris47" sanoi, lateksimassalla, silikonilla tai ikkunakitillä, sitten vain maalataan päälle, ei näy että siinä olisi ollut reikä. Kaikissa julkisivuissa, joissa joskus on ollut teline, ei ole reikiä, joista voisi vuotaa!

Tässä on toinen vaihtoehto
-jos haluaa välttyä rakennustelineen rakentamiselta itse ;)

http://www.malarlisa.nu

• Tykkään
Micke71a
  • Laddar…
Canuto sanoi:
Näin näyttää "knekt", luulen. Käytin itse sellaisia 80-luvulla, kun vaihdoin suuren kattoräystään ikkunan. Hyvin yksinkertainen rakenne. Tee kaksi tai kolme, riippuen siitä, kuinka pitkän matkan haluaa kattaa telineellä, nosta ne seinää vasten, aseta laudat päälle ja kiipeä ylös. Ei saa kiinnittää seinään, koska niiden täytyy voida liukua alas maksimaalisen vakauden aikaansaamiseksi. Mitä enemmän kuormitusta, sitä paremmin se pysyy. Jos ei ole unohtanut vastatukea maassa! Kokeile, mikä on paras kulma maahan nähden tuille! Onnea! U.P.A.!! Canuto
Kiitos vinkistä knektille. Käyttämäni materiaali oli 45*70 & 45*90 ja sitten 45*195 kävelyalustaksi. Kesti yhteensä 3 tuntia hakea materiaali ja rakentaa 5 knektiä. Materiaali maksoi 1700 rakennusmaxissa.

Lisäsin listan, joka menee talon paneeliin, jotta knekt ei voi liukua yli seinästä. Näkyy kuvissa.

Lisäsin myös pysäyttimen, jotta kävelylauta ei voi liukua ulospäin. Näkyy jossain kuvassa.

Käytetyt ruuvit olivat 80mm pitkiä ja 140mm jossain kohtaa (kun ruuvasin päätypuuhun)

Tukipilarin täytyy ottaa vastatuki maassa olevan tason ulkopuolella, muuten se voi kaatua seinästä.

Tulee erittäin vakaa.

Lisäksi on hyvin helppo hienosäätää niin, että kävelylauta ei notku.

Se on myös helppo siirtää talon toiselle puolelle, kun aion maalata siellä. (teline, jossa on 4 jalkaa, täytyy purkaa, jotta sen voi siirtää)

• Puisia rakennustelineitä nojaa talon seinää vasten; näkyy tukevia keksintöjä, jotka estävät telineiden liukumisen.
  • Puiset tuet talon edessä asfalttipihalla, niiden päälle on kiinnitetty lista ja ankkuri estämään liukumista. Oikealla punainen polkupyörä.
  • 20160709_123944.jpg
  • Puuteline talon seinää vasten, lautat asetettu työskentelytasoksi; näkyvissä punainen kattotiili ja valkoinen seinäpaneeli.
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Månhult ja 17 muuta
  • Laddar…
Rakensin itse pari telineitä, kun minun piti maalata taloa. Ne ovat yhä pystyssä ja tuntuvat todella tukevilta. Mielestäni se on fantastisen fiksu rakenne. Mutta ehkä ei mitään korkeanpaikankammoisille...

• Itse rakennetut maalaustelineet talon ulkoseinällä, kaksi tikkaita nojattuna telineisiin.
  • Itse rakennetut tukirakenteet ja tikkaat seinää vasten puutalon vieressä, joita käytetään talon maalaamiseen.
  • Tykkään
Plutus ja 6 muuta
  • Laddar…
J j-man sanoi:
Rakensin itse pari telineitä, kun minun piti maalata talo. Ne ovat edelleen pystyssä ja tuntuvat uskomattoman vakailta. Mielestäni todella älykäs rakenne. Mutta ehkä ei korkeuskammoiselle...
Mielenkiintoista! Aion yrittää rakentaa muutamia telineitä nyt näinä päivinä. Käsittääkseni pitkä tuki on löyhästi sisäpuolella toisen yhteenruuvatun osan. Eikö näitä kahta osaa pitäisi kiinnittää yhdessä puristimen avulla?

Q qrt sanoi:
Mielenkiintoista! Yritän rakentaa muutamia knektar nyt päivinä.
Ymmärrykseni mukaan pitkä tukipuu asettuu löysästi toisen kiinnitetyn osan sisään. Eikö näitä kahta osaa pitäisi kiinnittää jollain kiristimellä?
Ei, pitkä tukipuu kiinnitetään vain yhteen paikkaan, jotta "hyllyä" voidaan kallistaa ja jotta rakenne toimisi. Mitä raskaampi kuorma, sitä enemmän knekten työntyy julkisivua vasten, jolloin kitka kasvaa. Varmista, että pitkä tukipuu seisoo kunnolla maassa. Kaivoin noin 2 dm syviä kuoppia, joihin asetin tukipuut.

J j-man sanoi:
Ei, pitkä tuki tulee kiinnittää vain yhdestä paikasta, koska "hyllyn" on oltava mahdollista kallistaa, jotta rakenne toimisi. Mitä raskaampi kuorma, sitä enemmän se ylhäältä painaa seinää vasten, lisäten kitkaa. Varmista, että pitkä tuki nojaa tukevasti maata vasten. Kaivoin noin 2 dm syviä kuoppia, joihin asetin tukit.
OK, mutta mitä tarkoitat "kiinnittää"? Onko se ruuvattu yläosastaan kiinni?

janwide
Onko vaaraa, että knektat kiertyvät sivuttain? Vai miten kiinnitätte sen?

janwide janwide sanoi:
Eivätkö tukipalkit voi kääntyä sivuttain? Vai miten kiinnitätte ne?
Kiinnittämällä terassilaudat ruuveilla päälle niin, että ne ovat yhdessä toistensa kanssa.

Q qrt sanoi:
OK, mutta mitä tarkoitat "kiinnittämisellä"? Onko se ruuvattu ylhäältä?
Ruuvain sen ylhäältä kiinni. Mahdollisesti voisin tehdä yksinkertaisen luonnoksen selittääkseni paremmin. Mutta mielestäni tässä ketjussa on jo aiemmin esitetty erittäin hyviä ja selkeitä piirustuksia.

janwide
J j-man sanoi:
Ruuvamalla terassilaudat päälle niin, että ne ovat kiinni toisissaan.
Sen ymmärrän, mutta onko se riittävää? Saadaksesi sen todella jäykäksi sivusuunnassa, pitäisi asettaa pari diagonaalitukipuuta. Riski ei varmaan ole kovin suuri, että se liikkuu sivusuunnassa, mutta jos se tekee niin, ei se ole kovin onnistunutta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.