123 465 lukukertaa ·
73 vastausta
123k lukukertaa
73 vastausta
Rakennusteline puusta?
chris47 sanoi:
Voin todella suositella tekemään itse. Ei vuokrakustannuksia ja edullinen hankkia. Asentaminen sujuu nopeammin kuin luulisi, ja siitä tulee erittäin vakaa, jos kiinnitetään taloon rautojen avulla. Rakensin 45x95 lankuista, jotka yhdistin vankipulteilla. Jos halutaan eri korkeus siirryttäessä tai jos portaat ovat tiellä, porataan vain uudet reiät.
Tiedän, että tämä ketju on vanha ja saattaa olla, että olen unohtanut jonkin toisen ketjun, mutta otan riskin kysyäkseni, koska olen uusi.
Ajattelin rakentaa puurakenteen poikkipalkilla 2 metrin välein, ja harja on 9 metrin korkeudella.
Olen piirtänyt luonnoksen ajatuksestani ja olisin kiitollinen, jos voisitte palauttaa mahdolliset hullut ideat (tietysti ilman, että otatte vastuuta millään tavalla)?
Rakensin neljällä pitkällä 45x95:llä. Ensimmäinen pari 30 cm seinästä ja seuraava pari 1 m seinästä aivan kuten metallirakennelma. Poikittaispuita voi kiinnittää vaunupulteilla haluttuun korkeuteen kummallakin lyhyellä sivulla, ja nämä kantavat myös palkkeja, joilla seisotaan. Ristituet sekä pitkällä että lyhyellä sivulla tekevät siitä vakaan, sekä kulmateräkset, jotka kiinnitetään seinään.
Saimme koekäytöön perinteisen teräksisen rakennustelineen. Se ei kiinnittynyt julkisivuun. Jos olisi ollut kuva telineestä ylhäältä päin, se olisi näyttänyt K-kirjaimelta - suora osa talon suuntaisesti ja kaksi osaa, jotka työntyivät vinosti taaksepäin (pois talosta). Ehkä samanlaisen voi tehdä puutelineellä, jos ei halua kiinnittää telinettä julkisivuun?
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä
Moi!
Tarvitsen työskennellä päärakennuksen tuulilautoja, jotka ovat noin 7 metrin korkeudessa. Kuitenkin on laajennusosio päädyssä, joten minun on joko rakennettava pieni alusta harjalle ja asetettava Haki siihen kahdella jalalla ja kahdella jalalla maassa. Mutta ongelmana on, että siellä on terassi ja kellarin portaat.
Saan huonoja vibraatioita siitä ehdotuksesta.
Sitten näin tämän ketjun kannattimista ja ajattelin, että voisi tehdä kannattimia/seinäkonsolit 45x95 ja sitten muutamia vaakasuoria toimimaan kaiteina.
Ajattelen sellaista kannatinta ilman viimeistä tukea ja että "selkä" vedetään kannattimesta seinään.
Ajatelkaa puuhyllyä jättiläismäisessä koossa.
Eikö se voisi toimia aika hyvin?
Tarvitsen työskennellä päärakennuksen tuulilautoja, jotka ovat noin 7 metrin korkeudessa. Kuitenkin on laajennusosio päädyssä, joten minun on joko rakennettava pieni alusta harjalle ja asetettava Haki siihen kahdella jalalla ja kahdella jalalla maassa. Mutta ongelmana on, että siellä on terassi ja kellarin portaat.
Saan huonoja vibraatioita siitä ehdotuksesta.
Sitten näin tämän ketjun kannattimista ja ajattelin, että voisi tehdä kannattimia/seinäkonsolit 45x95 ja sitten muutamia vaakasuoria toimimaan kaiteina.
Ajattelen sellaista kannatinta ilman viimeistä tukea ja että "selkä" vedetään kannattimesta seinään.
Ajatelkaa puuhyllyä jättiläismäisessä koossa.
Eikö se voisi toimia aika hyvin?
Hei Marcus
Koeta rakentaa ja matalammalla korkeudella suorittaa kuormitustesti.
Kuitenkin suurentaisin konsolin rakennuspuutavaraa ja pohtisin kiinnityksiä vielä kerran.
Koeta rakentaa ja matalammalla korkeudella suorittaa kuormitustesti.
Kuitenkin suurentaisin konsolin rakennuspuutavaraa ja pohtisin kiinnityksiä vielä kerran.
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä
kiitos - mietin miten teen tämän. Epäilen, että tämän valmiiksi saaminen vie aikaa, joten nosturin vuokraaminen joka kerta, kun työskennellään, ei tunnu ajankohtaiselta.T Tjorven2021 sanoi:
mutta miksi tämä rakenne olisi heikompi kuin knekt?
En ole suunnittelija, mutta "hyllyltä" tuleva paino menee tukirakenteiden kautta maahan, konsolissasi paino siirtyy julkisivuun.
Minulla oli samanlainen haaste meidän kesämökillä.
Käytin turvaköyttä ja pohjustin ylhäältä käsin ja ajattelin syksyllä laittaa viimeisen kerroksen nosturista.
Käytin turvaköyttä ja pohjustin ylhäältä käsin ja ajattelin syksyllä laittaa viimeisen kerroksen nosturista.
Nopeasti googlattiin ja saatiin selville, että 45x95 painaa kg/m ja arvelen, että alusta on 45x195, joka painaa 4kg/m.M Marcussjogren sanoi:
Tasanteen painoksi tulee noin 80 kg, sitten sinne pitäisi mennä sekä sinä että materiaali.
Suosittelisin kuormitustestausta ennen käyttöä.
Kuinka "leveä" laajennus on ja kuinka paljon telineitä sinulla on?M Marcussjogren sanoi:
Rakentaisin telineetornin kummallekin puolelle ja siltaisivat laajennuksen yli - mahdollisesti yhdellä tai useammalla jalalla laajennuksen katolla, jos se on leveämpi kuin 3 metriä.
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä
45x95 onhan normaali koko suurien puutelineiden rakentamiseen, joten 45x195 tuntee kyllä liioitellulta.T Tjorven2021 sanoi:
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä
se on noin 410 cm "ränni-ränni", muuten olisin rakentanut Haki:n 4 metrin pituisilla palkkeilla laajennuksen yli.C cpalm sanoi:
Ongelma on, että minulla ei ole niin paljon telineitä, minulla on vain kaksi 3 metrin Haki-osaa (3x6m) ja mahdollisesti muutamia ylimääräisiä osia lainattavana joltakulta naapurilta, mutta ei enempää
M
Marcussjogren
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 081 viestiä
Marcussjogren
Jäsen
- Västra Götaland
- 3 081 viestiä