Ymmärrän sen, mutta onko se riittävä? Jotta se olisi todella jäykkä sivusuunnassa, pitäisi laittaa pari viistokappaletta. Riski ei ole kovin suuri, että se liikkuu sivusuunnassa, mutta jos se liikkuu, niin eihän se ole onnistunut ratkaisu.
Toimii varmasti. Unohdin kuitenkin, että minulla oli toinen ratkaisu tähän. Hyödynsin sen seikan, että minulla on pystyyn asennettu paneeli. Jokainen konsoli nojasi alapalkkiin, mikä muodosti reunan kummallekin puolelle, joka piti vastaan sivusuunnassa.
En tiedä, onnistuinko selittämään niin, että se tuli ymmärrettäväksi. Tässä on yksinkertainen luonnos siitä, miten rakensin tunkit ja miten estin niitä liikkumasta sivuttain. Sitten siihen on tietysti ruuvattava päälle terassilauta, joka pitää koko rakenteen koossa. Ja älkää unohtako laittaa yksinkertaista aitaa, jos olette korkealla!
Toimii varmasti. Unohdin kuitenkin, että minulla oli toinen ratkaisu tähän. Hyödynsin sen tosiasian, että minulla on pystysuora lockpanel. Jokainen knekt oli kallistunut pohjalautaa vasten, mikä tarkoitti, että kummallakin puolella oli reunat, jotka estivät sivuttaisliikkeen.
Hmmm. Eihän aina ole mahdollista kaivaa tukia maan alle (esim. asfalttialue), tai - kuten josa100 - nojata vastakkaiseen talon seinään. Ajattelin ensin, että voisi "varmistaa" jokaisen knekten puristimella siinä kohdassa, jossa j-man sanoo, ettei pitäisi ruuvata (katso yllä oleva kuva). Vaihtoehtoisesti "varmistaa" köydellä tukien ja alapuolella olevan laudan välillä, joka nojaa talon seinään. Mutta sekään ei tunnu hyvältä ratkaisulta - koko knekten voi silti liukua, jos käy huonosti. Joten rakenne on sinänsä nerokas mutta vaatii mahdollisuuden kaivaa tukia, kuten minä sen näen.
Rakensin itse pienen nelijalkaisen telineen viime syksynä, korkeus ylimpään tasoon noin 3 metriä (3,60-pylväät), ja silloin saattoi kiivetä ylös rakentamisen edetessä. En oikeastaan tarvinnut edes tikkaita.
Tyylikästä, mutta vihreät reglar/brädorna häiritsevät visuaalista vaikutelmaa. Näyttää myös hieman riskialttiilta "ylityksen" kanssa alemmalla tasolla. Pitääkö sisäinen naula/ruuvi jos hyppää aivan reunalle?
Näyttää hyvältä, mutta vihreät palkit/laudat häiritsevät visuaalista vaikutelmaa. Näyttää myös hieman riskialttiilta alemman alustan "ylityksen" kanssa. Pysyykö sisempi naula/ruuvi kiinni, jos hyppää äärimmäiseen kohtaan?
Mjae, en hypännyt testiksi. Suojakaiteita puuttuu myös jonkin verran, mutta rakensin telineen vain itselleni ja olen edelleen elossa. Oli yllättävän helppo ja kätevä rakentaa se, ja se purettiin ja pystytettiin talon ympäri sitä mukaa, kun ikkunanvaihto eteni.
Miten asetetaan (korkea) teline tukia käyttäen? Eikö tarvitse toista telinettä asennuksen suorittamiseen
Rakensin itse viime syksynä pienen telineen, jossa oli neljä jalkaa, korkeus ylätasanteelle noin 3 metriä (3,60-pylväät), ja silloin pystyi menemään ylös työn edetessä. Minulla ei oikeastaan edes tarvinnut olla tikkaita.
Minun onnistui pystyttää ne täysin itse tikkaita käyttäen. Korkeilla tuilla (katso aiempi kuva, jonka olen julkaissut) käytin kokonaisia lankkuja, jotka olivat noin 4,2 m pitkiä. En kyllä koskaan mitannut kuinka korkealle pääsin.
Kyllä, 2 metriä ei riitä pitkälle. Uskon, että tarvitsen noin 3 metriä voidakseni mukavasti suorittaa seuraavaksi suunnitellun työn (vaihtaa ränni mukaan lukien kiinnikkeet) ja 4-5 metriä maalatakseni tuulilaudat ja räystäslaudat päätykolmioissa.
Miten toimitaan, kun pystytetään (korkeaa) telineitä poroista? Eikö tarvita toista telineitä asennuksen suorittamiseen
Tuki onhan "kokoontaittuva", joten se on vain seistä maassa ja liu'uttaa poroa pitkin seinää. Sitten se on vain painaa tuki maahan tai varmistaa se alaslyödyllä kiilalla.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.