123 443 lukukertaa ·
73 vastausta
123k lukukertaa
73 vastausta
Rakennusteline puusta?
Onko joku, jolla on kuvallinen esimerkki puusta tehdystä rakennustelineestä, jonka voisi suht helposti naulata kasaan maalaustöitä varten?
Minulla on suhteellisen matala talo, jossa pärjään kahdella pukilla pitkille sivuille. Mutta päädyissä minun täytyy päästä muutaman metrin ilmaan samalla kun maasto on kalteva ja epätasainen. Harjalle on ehkä 5-6 metriä...
Kiitollinen vinkkejä mitoista ja mahdollisista pituusvaihtoehdoista.
Minulla on suhteellisen matala talo, jossa pärjään kahdella pukilla pitkille sivuille. Mutta päädyissä minun täytyy päästä muutaman metrin ilmaan samalla kun maasto on kalteva ja epätasainen. Harjalle on ehkä 5-6 metriä...
Kiitollinen vinkkejä mitoista ja mahdollisista pituusvaihtoehdoista.
Luonnollisesti en voi ottaa mitään vastuuta, sillä mallini ei todellakaan ole tyyppihyväksytty tai testattu millään muulla kuin omalla päälläni, mutta rakensin sen 45X95 ja 45X70 poikkitukien avulla. Korkeus noin 2,50 m ja ylhäällä 1x2 metrin alusta. Tarpeeksi tukeva, jotta ylös voi asettaa kiinnitetyn porrasjakkaran.
Valitettavasti minulla ei ole hyvää kuvaa siitä, mutta se pilkistää vasemmalla olevassa kuvassa
http://mats.dynalias.com/images/boden/bygget16.jpg
Valitettavasti minulla ei ole hyvää kuvaa siitä, mutta se pilkistää vasemmalla olevassa kuvassa
http://mats.dynalias.com/images/boden/bygget16.jpg
Voin todella suositella itse rakentamista. Ei vuokrakuluja ja hankintahinnaltaan edullinen. Kokoonpano sujuu nopeammin kuin uskoisi, ja siitä tulee supervakaa, jos kiinnittää raudalla taloon. Rakensin 45x95 karmeilla, jotka yhdistin vaunupulteilla. Jos haluaa muuttaa korkeutta siirryttäessä, tai jos portaikko on tiellä, porataan vain uudet reiät. Poikkilaudat voi ottaa ylijäämäpuusta eri vaihtoehdoista, jotka kiinnitetään nauloilla tai ruuveilla.
/CC
/CC
Halloo!!!, voitko ainakin kiertää yhden ruuvin? Joka kevät tiivistän halkeamat julkisivulaudoissa lateksilla, samoin ikkunalistojen ympärillä, jotka ovat hieman haljenneet lämpö-/kylmäliikkeiden vuoksi. Silloin on hyvä myös tiivistää mahdolliset naula- tai ruuvinreiät.
/CC
/CC
Canuto
Anteeksi iloista amatööriä, mutta miltä knäckepinnar näyttää? Tai oikeastaan, miten se rakennetaan? Voisitko antaa meille kuvauksen. Kuulostaa siltä, että voisi olla hyödyllinen minulle!
Terveisin
Ronnie
Anteeksi iloista amatööriä, mutta miltä knäckepinnar näyttää? Tai oikeastaan, miten se rakennetaan? Voisitko antaa meille kuvauksen. Kuulostaa siltä, että voisi olla hyödyllinen minulle!
Terveisin
Ronnie
Tältä näyttää "knekt", luulisin. Käytin itse sellaisia 80-luvulla, kun vaihdoin suuren päätyikkunan. Hyvin yksinkertainen rakenne. Tee kaksi tai kolme riippuen siitä, kuinka pitkän matkan haluat kattaa telineellä, nosta ne seinää vasten, laita laudat päälle ja kiipeä ylös. Ei saa kiinnittää seinään, koska niiden täytyy pystyä liukumaan alas maksimaalisen vakauden saavuttamiseksi. Mitä enemmän kuormitusta, sitä paremmin se pysyy paikoillaan. Jos ei ole unohtanut vastapainoa maahan nimittäin! Kokeile mikä on optimaalinen kulma tukien ja maan välillä! Onnea matkaan! U.P.A.!! Canuto