Onko joku, jolla on kuvallinen esimerkki puusta tehdystä rakennustelineestä, jonka voisi suht helposti naulata kasaan maalaustöitä varten?

Minulla on suhteellisen matala talo, jossa pärjään kahdella pukilla pitkille sivuille. Mutta päädyissä minun täytyy päästä muutaman metrin ilmaan samalla kun maasto on kalteva ja epätasainen. Harjalle on ehkä 5-6 metriä...

Kiitollinen vinkkejä mitoista ja mahdollisista pituusvaihtoehdoista.

On olemassa rakennuskuvaus nimeltä Bockar, jossa on mukana rakennusteline. 2tumx 4 tai 5 pystysuorassa vaikuttaa olevan perusta. Terveisin greenbay

Täytyy varmaan käyttää Bambu ;)
Muutama miljoona kiinalaista ei voi olla väärässä.
Mutta sitä ei saanut käyttää Norrlannissa ;)
Se ei ollut tyyppihyväksytty..

Ystävällisin terveisin, Putte

• Tykkään
Koffe_a
  • Laddar…
Luonnollisesti en voi ottaa mitään vastuuta, sillä mallini ei todellakaan ole tyyppihyväksytty tai testattu millään muulla kuin omalla päälläni, mutta rakensin sen 45X95 ja 45X70 poikkitukien avulla. Korkeus noin 2,50 m ja ylhäällä 1x2 metrin alusta. Tarpeeksi tukeva, jotta ylös voi asettaa kiinnitetyn porrasjakkaran.

Valitettavasti minulla ei ole hyvää kuvaa siitä, mutta se pilkistää vasemmalla olevassa kuvassa
http://mats.dynalias.com/images/boden/bygget16.jpg

• Tykkään
B Jakobsson
  • Laddar…
Rakensin pylväät kahdesta 45*95, jotka naulasin yhteen. Sitten ruuvasin palkkikengät paneeliin ja noin 1,5 m 45x120 pylväisiin. Vähän ristiin ja kaiteisiin kiinnitettynä siitä tuli älyttömän tukeva.

Tietenkään ei hyväksytty jne., mutta hyvällä valjaalla kelpasi minulle (10 m nokeen).

• Kuva punaisesta talosta, jossa on puinen rakennusteline. Rakennustelineessä käytetään lankkuja ja tikapuita. Talo sijaitsee vehreällä alueella.
  • Tykkään
SingingCowboy ja 5 muuta
  • Laddar…
Kiitos vinkeistä!

Sain paljon hyödyllistä ajateltavaa.
Nyt vain alkaa suunnitella, hankkia puutavaraa ja BANG - ryhtyä tuumasta toimeen...

Voin todella suositella itse rakentamista. Ei vuokrakuluja ja hankintahinnaltaan edullinen. Kokoonpano sujuu nopeammin kuin uskoisi, ja siitä tulee supervakaa, jos kiinnittää raudalla taloon. Rakensin 45x95 karmeilla, jotka yhdistin vaunupulteilla. Jos haluaa muuttaa korkeutta siirryttäessä, tai jos portaikko on tiellä, porataan vain uudet reiät. Poikkilaudat voi ottaa ylijäämäpuusta eri vaihtoehdoista, jotka kiinnitetään nauloilla tai ruuveilla.
/CC

• Itserakennettu rakennusteline valkoisen kaksikerroksisen talon vieressä, valmistettu puupalkeista ja kiinnitetty taloon.
  • Itserakennettu teline puutalon seinää vasten, tehty 45x95-puusta ja kiinnitetty vaunupulteilla, mukana tikkaat ja ristikkäisiä poikkipuita.
  • Tykkään
SingingCowboy ja 3 muuta
  • Laddar…
Itse en ole kovin innokas ajatuksesta tehdä reikiä julkisivulaudoitukseen telineen kiinnittämiseksi. Tulee vähän uteliaaksi, onko jollain joku vaihtoehto, jossa ei tarvitse tehdä vaurioita julkisivulaudoitukseen?

Jos ei tarvitse mennä aivan liian korkealle, tyyliin 2-3 m, voi rakentaa kaikkein yksinkertaisimman telineen, ns. "knekten". Yksinkertainen ja turvallinen. Mitä suurempi kuormitus, sitä paremmin se "istuu".

• Tykkään
Stina Hagman
  • Laddar…
Minun variantti ei ollut kovin suuri, mutta se oli täysin itsenäinen.

Halloo!!!, voitko ainakin kiertää yhden ruuvin? Joka kevät tiivistän halkeamat julkisivulaudoissa lateksilla, samoin ikkunalistojen ympärillä, jotka ovat hieman haljenneet lämpö-/kylmäliikkeiden vuoksi. Silloin on hyvä myös tiivistää mahdolliset naula- tai ruuvinreiät.
/CC

Canuto

Anteeksi iloista amatööriä, mutta miltä knäckepinnar näyttää? Tai oikeastaan, miten se rakennetaan? Voisitko antaa meille kuvauksen. Kuulostaa siltä, että voisi olla hyödyllinen minulle!
Terveisin
Ronnie

Tältä näyttää "knekt", luulisin. Käytin itse sellaisia 80-luvulla, kun vaihdoin suuren päätyikkunan. Hyvin yksinkertainen rakenne. Tee kaksi tai kolme riippuen siitä, kuinka pitkän matkan haluat kattaa telineellä, nosta ne seinää vasten, laita laudat päälle ja kiipeä ylös. Ei saa kiinnittää seinään, koska niiden täytyy pystyä liukumaan alas maksimaalisen vakauden saavuttamiseksi. Mitä enemmän kuormitusta, sitä paremmin se pysyy paikoillaan. Jos ei ole unohtanut vastapainoa maahan nimittäin! Kokeile mikä on optimaalinen kulma tukien ja maan välillä! Onnea matkaan! U.P.A.!! Canuto

• Rakenteellinen kaavio, jossa kuvataan "knektien" käyttö rakennustyötelineessä; sisältää husseinä, tukitangot ja maataso.
  • Tykkään
Jeppe34 ja 5 muuta
  • Laddar…
Kiitos Canuto!

Erittäin yksinkertainen ja älykäs rakenne, josta tulen varmasti nauttimaan.

Suuret kiitokset! :)

Ystävällisin terveisin
Ronnie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.