En ymmärrä oikein miten olet ajatellut rakenteen jatkon. Rakennan tällaisia päivittäin ja kuten aiemmin kirjoitin, sinun tulisi rakentaa kehys puutavarasta. Miten aiot kiinnittää kankaan?
Kankaan ajattelin pinota MDF:n päätyyn. Se idea rakenteeseen, jota käytimme, tuli isältä, vähän apua puusepältä hänen työpaikallaan. Mutta on siis parempia tapoja? Tiedän, että sanoit aiemmin ketjussa sen kehikosta. Tarkoitatko näin?
Plus MDF sivuille.
Minulla on kaksi pohdintaa. Kuinka ne voisivat kaatua ja kuinka asensit ne? Todellako ne koottiin maassa kuten kuvassa näkyy? Eikö laatikon lävistäjä pitäisi olla enemmän kuin katon korkeus? Luulen myös, että naarmuja voi aina tulla, kunhan tiellä on hiekkaa. Tämä perustuu omaan vitriinikaappiini, jossa on säilytys takana, niissä on noin 5 mm vapaata tilaa ennen kuin muovimatto tuli. Kuulee, kun jotain on alla
Joten imuroi ennen kuin siirrät ne, on minun vinkkini, muutama harja etureunassa voi toimia, mutta ei kovin tyylikästä.
Nyt olen purkanut toisen gobo:n. Uudistan ne. Lähden Byggmaxiin ostamaan lisää tukipuita. Uskotko, että suunnitelmani toimii Björn? Vai miten sinä olisit tehnyt?
Nyt olen jo aloittanut. Yksi sivu on valmis. Vie todella kauan aikaa... Mittaan ja sahaan jokaisen säleen millimetrin tarkkuudella. Käytän jiirisahaa saadakseni sen täsmälleen suoraksi. Sitten kokoan sen kulman ja mittanauhan kanssa millimetrin tarkkuudella sielläkin. En tiedä, onko se liioiteltua, mutta nyt SEN PITÄÄ olla suora ja kulmassa. Mittasin ristikkäin ja kulmien ero oli 0,3 mm. Se täytyy kyllä laskea hyväksytyksi. En taida saada valmiiksi viikonlopun aikana kuitenkaan. Olen saanut koottua vain yhden sivun gobosta, ja se kesti seitsemän tuntia. Tuntuu, että olen liian tarkka, mutta en halua, että siitä tulee vino tai jää rakoa jonnekin. Lisäksi työskentelen yksin, joten se vie enemmän aikaa.
Joka tapauksessa saan todennäköisesti yhden gobon valmiiksi ennen viikonlopun loppua.
Vähän kuvia!
Nyt sen pitäisi piru vie olla 90 astetta, suoraan eikä mitään rakoja!
Jäljellä on renkaiden tekeminen ja ristimitan mittaaminen. Ajattelen, että teen valmiiksi molemmat goboset ja asetan ne vierekkäin ja kiinnitän ne toisiinsa, ja sitten ristiin ne teräsnauhoilla. Silloin minuuttelen vielä enemmän rakojen mahdollisuudet, ajattelen.
Kysymys sinulle Björn. Mitä kangasta suosittelet? Tiedän, että kankaan läpi pitäisi pystyä puhaltamaan ja sen pitäisi olla hieman joustava, mutta en tiedä mistä etsiä. Mitä kangasta käytät yleensä?
Aivan oikein, sinun täytyy pystyä puhaltamaan kankaan läpi. Jos haluat päästä halvalla, osta Ikea:sta. Kuitenkaan sen laatu (ei liity ääneen) ei ole verrattavissa kalliimpiin kankaisiin, jotka ovat paremmin kudottuja ja siten antavat siistimmän lopputuloksen.
Työskentelen tällaisen kanssa päivittäin ja usein käytän Karat Svensonsilta tai BlazerLite Camiralta riippuen siitä, mitä asiakas toivoo.