Hei! Valitsin sargtyget, lähes 4 kertaa niin halpaa.
Joka tapauksessa, ajattelin maalata vaakasuorat kehykset ylhäältä ja alhaalta, koska mahdolliset raot kankaan ja kehyksen välillä näkyvät siellä. Pystysuorat kehykset peittyvät rimoilla. Toimiiko tämä maali siihen?
Ostin oikean maalin sen sijaan. Kangas saapuu tällä viikolla ja nyt minun täytyy maalata joitakin paineja niin, että mahdollisia rakoja kankaan ja paineiden välillä ei näy. Kun kangas saapuu, on aika kivivillalle.
Kangas meni paikalleen todella helposti! Kuitenkin olen kohdannut ärsyttävän ongelman!
Gobo:t ovat nyt täytetty kivivillalla. Ne ovat 39,5 cm syviä ja kivivilla yhteensä 39 cm. Silti ne pullistuvat kuin ilmapallo molemmilta puolilta. Se, että ne pullistuvat takapuolelta, ei haittaa, sillä se ei tule näkymään, mutta etupuoli on pahempi. Mitä minun pitäisi tehdä? Pitäisikö minun "hioa" hieman etupuolelta, jotta se on linjassa absorbentin kanssa? Kuinka estän kivivillaa painamasta kangasta etupuolella? Minulla on ajatus kulmakiinnikkeistä, jotka asennan kehysten sisäpuolelle pitämään kivivillan reunoja paikoillaan, ja sitten pujotan narun sahalaitaisesti niiden väliin kuin kengännauhat. Sen jälkeen kangas olisi tämän ulkopuolella. Toimisiko se? Tai miten yleensä teet?
Sitten vielä yksi pieni kysymys, takaseinä on peitetty kivivillalla lattiasta kattoon. 39,5 cm paksu ja 21,5 cm ilmarako. Oikea seinä on ulkopuolelle päin. Pitäisikö minun jättää pieni rako kivivillan ja seinän väliin estämään kosteuden kertymistä? Puhumme siis 2,5 m korkeasta ja 39,5 cm leveästä osasta ulkoseinää, joka tulee olemaan peitetty kivivillalla.
Olen täydessä vauhdissa ja rakentamassa ja tein vähän omia päätöksiä. Järjestelin mm. kivivillan uudelleen, joten nyt se on 2,5 cm liian lyhyt, mikä käytännössä tarkoitti noin 0,5 cm. Kysymys etäisyydestä ulkoseinän ja kivivillan välillä on edelleen avoin.
Ajattelin, että otan 3tum1 lankkua ja sahaan ja kiinnitän vaakasuoraan seinään. Eli 39,5 cm pituisia paloja, jotka kiinnitetään pystysuoraan Regeln vinkelbeslag:lla. Tämä luo pieniä kanavia kivivillan ja seinän taakse. Kanavat ovat kuitenkin kiinni yhdestä Regeln päästä. Vaikuttaako se johonkin? Tarvitseeko ilman kiertää, jotta se toimisi? Vai riittääkö, että kivivillan ja Regeln välillä on ilmaa?
Tuntuu kuin puhuisin itseni kanssa täällä nyt, mutta ratkaisin sen! En tiedä oliko se ongelma, mutta ratkaistu se tuli. Veistin laajoja uria 3tum1 lankkuihin, joten nyt ilma voi kiertää rockwoolin ja seinän välillä ilman ongelmia. Minulla ei ole enää kysymyksiä tällä hetkellä!
Tulee toimimaan hienosti. Itse asiassa eristyksen ei tarvitse mennä aivan perille asti, koska se on 1/4 aallonpituudesta, mikä absorboituu.
Mahtavaa! Kiitos vastauksesta! Saanko vain kysyä, miten voin pitää kivivillan paikoillaan niin, ettei se painaisi kangasta ulos? Olen onnistunut vähentämään villan paksuutta, mutta silti se pullistaa joissakin kohdissa. Toimiiko, jos laitan kulmaliittimet kehikon sisäpuolelle ja kiristän narut niihin siksakia? Vai miten yleensä teet?