Tai tämä idea:
Metallirunko, jossa useita hyllytasoja ja X-muotoinen tukirakenne. Hyllyt ovat avoimia ilman MDF-levyjä.
Ilman MDF-levyjä keskellä. Säästän näin vielä 10 kg lisää. Eristyslevyt pinon toistensa päälle pohjalevyyn. Etu- ja takalevyt puristetaan kiinni palkkiin, keskellä olevat ovat pinossa, pystyasennossa. Toimisiko se? Tiedän, että eristettä ei saa puristaa, koska se muuttaa ilmanvastusta. Onko riski, että ne puristuvat alhaalta, kun ne ovat pystyasennossa? Ja pitääkö minun ristikkäisesä teipit jokaiseen kohtaan vai riittääkö yksi?

Hei!
Kuten nyt näyttää, aloitetaan rakennustyö lauantaina, faija tulee silloin kärryn kanssa auttamaan minua hankkimaan kaiken ja aloittamaan rakentamisen. Faija ehdotti täysin toisenlaista suunnittelua, mitä mieltä olette tästä? Poikittaiset palkit kiinnitämme rakoihin. 45x45 kulmapalkkeihin kiinnitämme MDF-levyt.

Olisi mukavaa saada kommentti. Me naulataan tämä suunnitelma, jos teillä ei ole huomautuksia. Tuleeko se kestämään? Tuleeko se toimimaan?
3D-suunnitelma hyllystä, jossa on 45x45 mm kaiteet, MDF-levyt ja teräsnauhat. Hyllyssä on pyörät alareunassa.

Pidellä ei ole mitään ongelmaa. Mitkä pyörät aiot hankkia?

Miten hyvä, että se pitää! Minulla on muutamia vaihtoehtoja pyörille, olen töissä nyt, lähetän linkit kun pääsen kotiin.

Minulla on nopea kysymys, etupinnan pilarit ovat vaihtelevan levyisiä. Kolme eri leveyttä, 240mm, 145mm ja 70mm, matemaattisesti lasketussa järjestyksessä. Akustikon mukaan pilarien paksuus ei ole akustisesti tärkeä, mutta rakenteellisesti hän arveli, että liian ohuet pilarit voisivat taipua eristyksen vuoksi.

Haluaisin, että pilarit olisivat mahdollisimman ohuita, jotta rakenne ei olisi liian etupainoinen. Kuinka ohut voi olla? Toimisiko 6mm MDF? Tai kuinka ohut voi olla?

Arvostaisin nopeaa vastausta, koska olen yhteydessä sahayritykseen, joka sahaa pilarit puolestani, ja he tarvitsevat tiedon mahdollisimman pian!

/Jens

Sitä kutsutaan "slats" binäärisellä numerosarjalla ja sen paksuudella ei ole todellakin merkitystä. Koska eristettä ei saa puristaa, paneelin paksuus ei ole kriittinen. Ole tarkka leikatessasi eristettä, jotta kangas ei kaarru. Päällistä myös takaosa kankaalla.

Ok, kiitos paljon! Sitten menen 6mm!

Vielä yksi kysymys. Rakennan kulmia. Kuinka estän eristystä kaatumasta taaksepäin? Eli kuinka pidän sen kiinni takapuolella? Saanko tehdä toisen rungon 24 cm ulos seinästä? Kuten tässä kuvassa:
Rakennusprojekti: Puinen kehikko seinää vasten, sen vieressä ikkunat ja ovet. Kehikko on kiinnitetty seinään tekstillä "Fastborrad i väggen".
Vai voiko sen ratkaista toisella tavalla?
/Jens

Kanaverkko tai muurausnaru.

Ok kiitos, mutta pärjäänkö yhdellä regelfackilla? Vai täytyykö minun olla kaksi kuten kuvassa? Voinko jättää takaosan väliin ja kiinnittää kananverkko/muurausnaru etuosaan ja tehdä siitä U-muotoisen?

Miten kiinnitän muurausnarun muuten? Nitoja?

Kuten kirjoitin aiemmin, sopiva rakenne riippuu siitä, miltä haluat suunnittelun näyttävän. Tein yksinkertaisen periaatepiirroksen siitä, miten mielestäni sinun pitäisi tehdä. Lista ympäriinsä samalla paksuudella kuin spaltpanelen, niin saat piilotetun ja siistin lopetuksen kankaalle. Kiinnitä kangas sääntöihin. Varo, ettet kiinnitä sinne, missä kangas ei peity minkään paneelin alle. Sinun pitäisi pystyä puhaltamaan kankaan läpi.

Kaavakuva, joka esittää spaltlitapaneelia, kangasta, palkkia ja MDF-levyä; rakenne piilotetulle kankaan kiinnitykselle.

Punavalkoinen pystysuuntainen seinäpaneelijärjestelmä, jossa näkyy pistorasia alareunassa.

Nice kiitos vastauksesta! Eikö kangasta voi nitoa MDF:n "ändträ"? Käytämme 19 mm MDF.

Kyllä, se onnistuu, jos et kiinnitä lähemmäksi kuin 20 mm päästä päätöksestä. Kuitenkin se ei näytä niin hyvältä tehdä tällä tavalla. Ajattelin, kun se tulee olemaan asumistilassa. Toiminnalle sillä ei ole merkitystä.

Mutta jos varmistan, että pystyrivat peittävät niitit, niin niiden ei pitäisi näkyä. Vai mitä?

Keskellä ei kuitenkaan ole pystyrivoja, joten niitit tulevat näkymään riippumatta siitä, nidonko sääntöön vai MDF:ään. Onko sinulla jokin idea, miten voin ratkaista tämän?
MDF-rakenteen 3D-malli, jossa näkyy mustia nauhoja ja avoimia rakoja, jotka peittävät tai paljastavat kiinnittimiä keskellä.

Tee kuten olen aiemmin selittänyt, eli että listoitat ympäri samalla paksuudella kuin paneelit. Ajattele, että sinulla on ikään kuin sokkeli sekä ylhäällä että alhaalla ja näiden väliin kiinnität paneelin. Samoin sivuilla. Näin kaikki kiinnitys on piilossa ja kankaan reunasta tulee siisti.

Viimeksi muokattu:
Aha nyt ymmärrän, tarkoitat sellainen lista 6 mm paksu 19 mm leveä tyyppi. Se ratkaisee sen tyylikkäällä tavalla!

Yksi pieni kysymys lisää. Kun olen tehnyt seinän Sketch up:ssä, näen kuinka kauniilta näyttää valkoisilla välipaloilla. Olen lukenut MDF:n maalaamisesta ja se vaikuttaa hieman hankalalta hiekkapaperin ja useiden maalikerrosten kanssa. Mietin, jos lähetän ne maalarille, ellei se tule liian kalliiksi.

Ajattelin sitten paksuutta, voiko 6 mm MDF:ää maalata? Jääkö siitä mitään jäljelle, kun on maalattu ja hiottu useita kertoja? Pitäisikö minun valita paksumpi, jos haluan maalata ne?

Ps. Kiitos paljon, että vastaat kysymyksiini. Viikonloppuna alkaa varmasti rakentaminen ja kysymyksiä tulee vain lisää, mitä enemmän suunnittelen! :)

*muokattu*
Tai odota, luin vastauksesi uudestaan ja reagoin yhteen lauseeseen. Laitetaanko paneeli kiinni? Hakasilla? Vai tarkoitatko naulainta? Vai miten sen saisi kiinni näyttävimmällä tavalla?

Voit maalata mdf! Pohjamaali ja sitten pintamaali

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.