Onpa hyvä, että sain itseni ymmärrettyä. Mielestäni voit lisätä hieman paksuutta.
Jos et ole tottunut maalaamaan MDF:ää (se ei oikeastaan ole vaikeaa), on hyvä idea viedä kappaleet lakattavaksi. Vertaa hintoja eri lakkausliikkeiden välillä ja katso, voiko joku ottaa kappaleesi lakkaukseen samalla, kun jotain muuta lakataan valkoiseksi.

Kun ajattelen lakkaa, ajattelen, että puu näkyy läpi, mutta ehkä se ei olekaan niin? Haluan, että säleiköt peittyvät valkoisella värillä niin sanotusti. Peittyvätkö ne lakalla? Siinä tapauksessa teen sen mielelläni!

Kyllä, maalaus peittävällä värillä valkoisessa sävyssä:)

Viimeinen kysymys. Voinko pinota eristyksen pystyasentoon lyhyeltä sivulta? Jos teen Gobot:it yhtä leveiksi kuin levyt?

Onko riskiä, että alimmat puristuvat? Lähin osio on kaksi tukipuuta, joihin kiinnitän väliseinät, mutta loput gobosta ovat pinottuina lattiasta kattoon.

Tätä levyä käytetään:
http://www.rockwool.se/produkter/flexibatts-1/
Kuva gobosta, jossa on neljä vaaleankeltaista eristelevyä pystysuunnassa pinottuna puukehikkoon, taustalla vihreä ja sininen taivas.

Se menee tosi hyvin

Mahtavaa!

Ok, yksi kysymys vielä. Isä tulee pian ja silloin pitäisi ostaa reglar ja sellaista.

Takalapun nurkat tulevat olemaan kiinteät. Uskotko, että tarvitaan kaksi lokeroa? Tai mikä se sitten onkaan. Yksi lokero, johon kiinnitän spalter ja kankaan, ja 36 cm taakse, johon kiinnitän kananverkon estämään eristystä putoamasta taaksepäin? Vai onko se liioittelua? Onko se mahdollista ratkaista toisin?
Rakennussuunnitelma, jossa puukehys kiinnitettynä seinään; sisältää kaksi lokeroa nimettyinä "Fack 1" ja "Fack 2", ikkunoiden läheisyydessä.

Kiinteissä osioissa ei tarvita lisätukea, joten yksi lokero riittää. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä, että eristys puristuu oman painonsa vuoksi.

Vihdoinkin aloitettu! Tästä tuli tosi vankka, ei mitään mahdollisuutta kaatua kuten pelkäsin. Jos törmää niihin, ne vain pyörivät pois. Pyörät auttavat siinä! Mutta ne eivät olisi kaatuneet muutenkaan.

Kiitos tosi paljon kaikesta avusta tässä ketjussa!!
Kolme vanerilevyä lattialla, jokaisen päässä on puinen tukirakenne. Levyjen takana on pistorasia, taustalla näkyy myös oviaukko. Puulattialla sijaitseva kehikko, joka on rakenteilla ja vahvistettu tukipuilla, valoisassa huoneessa; kehikolla on pyörien avulla liikuteltavat osat. Huoneen lattialla on puinen kehikko, jota henkilö kokoaa. Hän istuu seinän vieressä, kehikon ympärillä on puulistoja. Puinen laatikkorakenne pyörillä varustettuna, sijaitsee vaalealla puulattialla sisätiloissa. Kannellinen puukehikko metallijäykisteillä ja pyörillä huoneen nurkassa. Kaksi pystysuoraa puuhyllyä pyörillä, metallinen X-tuki, vesivaaka ja tuoli vieressä. Rakennusprojekti alkuvaiheessa sisätiloissa. Puolivalmis hyllyjärjestelmä olohuoneessa, taustalla metallirakenteet ja puisia hyllyjä, edessä kaksi tuolia ja puulankkuja.

• Tykkään
Biggie ja 1 muu
  • Laddar…
Jos niitä siirretään vain edestakaisin samaa rataa pitkin koko ajan, olisin varmaan valinnut kiinteät pyörät pivotmallin sijaan, muuten näyttää todella hyvältä.

Edit: kun katsoo tarkkaan, näkee hyvin selvästi, että olette käyttäneet kiinteitä pyöriä yhdessä parissa (syytän aikaisen tunnin). Silti kokeilisin, toimiiko hyvin neljän kiinteän pyörän kanssa.

Viimeksi muokattu:
Hei! Yksi kysymys. Molemmat näistä laatikoista (gobos) eivät ole suoria. En tiedä, mitä on tapahtunut, onko se ollut alusta asti näin vai onko se muuttunut. Joka tapauksessa, kun laitan ne vierekkäin ja painan ne yhteen, ne ovat kiinni keskeltä mutta ylhäältä ja alhaalta on 4-5mm rako. Onko tämä jotain, minkä kanssa minun pitää elää? Olen yrittänyt korjata, mutta se ei toimi. Olen muuttanut poikittaisten rimojen pituutta vetääkseni ne yhteen keskeltä, mutta rako on yhä siellä. Olenko nyt turhan tarkka vai näkyykö se? Vai pitääkö hyväksyä, ettei siitä tule täydellistä?

Kummallista on, että kaikki poikittaiset säännöt ovat melko tarkalleen saman pituisia +/- 3 mm tyypillisesti. Ei pitäisi olla näin?
Onko mahdollista saada tällainen rakenne täysin täydelliseksi vai täytyykö odottaa, että puu liikkuu ja että 5 mm on ok? Voi myös olla, että olemme leikanneet hieman vinosti jne., ja että se on kasautunut.

Oletko mitannut ristimitta?

Kyllä, mittasimme ristikkäin, kun valmistimme ne. Mutta nyt ne ovat hieman vinossa. Vesivaa'assa kupla on juuri niin, että se koskettaa viivaa.

Mutta mietin, että tekisin ne uudelleen. Minulla on nyt pyörösaha, joten nyt voin saada tarkat ja täysin suorat leikkaukset. Aiemmin käytimme katkaisusahaa.

Jos sahaan kaikki säännöt niin, että ne ovat täsmälleen yhtä pitkiä millimetrilleen, niiden pitäisi olla suorat, vai mitä luulette? Toinen ajatus, joka minulla on, on, että ne ehkä olivat suorat, kun ne olivat makuulla, mutta sitten kun pystytimme ne ylös, ne vääntyivät oman painonsa vuoksi. Joten jos teen ne uudelleen, niistä tulee samanlaisia, eli ne vääntyvät hieman, kun ne ovat pystyssä. Mitä luulette tästä?

Onko teillä vinkkejä? Jos aion tehdä nämä uudelleen, onko jotain, mitä minun pitäisi huomioida saadakseni ne täysin suoriksi 90 asteen kulmissa?

Hyllykkörunko metallituilla, keskimmäinen tukipuu lyhennetty. Sängynpäätyä vasten on kitara.
Tältä se näyttää. Ja kyllä, olen tehnyt keskisäännöstä lyhyemmän, se ei auttanut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.