Kivaa! Lyhyt ja ytimekäs vastaus! Hitto miten siistiä! Nyt minulla on kaikki tiedot, jotta voin viimeistellä takaseinän kankaalla ja sellaisella. Se valmistuu varmasti tänään! Sitten on vain ristikot jäljellä! Kiitos kaikesta avusta!
Ok! Mahtavaa! Joten dyckert menee kankaan läpi? Sitten tarvitsen varmaan dyckertpistoolin?
Olen saanut kanaverkon puoleen seinään, voi kuinka huonosti se menee. Ei ollenkaan tasaista, eikä sitä voi kiristää. Jos vedän kulmasta tai sivulta, epätasaisuudet vain siirtyvät. Mietin, onko muurarin lanka parempi, mutta miten se toimii, kiinnitetäänkö sekin niiteillä vai kiinnitetäänkö jonkinlaisilla kiinnikkeillä? Lanka tuntuu spontaanisti siltä, että sitä on helpompi kiristää ja saada tasaisemmaksi.
Hehe nyt aloitan taas monologin. Olen todella kiitollinen, että autat minua!
Mutta toimisivatko ruuvilenkit? Ajattelin, että jos kiinnittää useita sellaisia sisäpuolen koolauksiin ja pujottelee muurausnarun niiden välissä. En tosin tiedä, voiko ruuvia kiinnittää niin lähellä koolauksen reunaa. Se voisi haljeta? Tai ehkä voi esiporata reiän.
Ehkä voi kiertää sen vinosti koolaukseen ja sitten lyödä lenkkiä, jotta se on linjassa? Tai mitä mieltä olet?
Voitko "ommella kiinni" kanaverkon muurauslangalla eristyksen läpi ja kiinnittää sen taustapuolelle?
Edit: en usko muurauslangan siksakkaamiseen, tarvitaan niin vähän voimaa, että se pullistuu keskeltä. (jos ajattelitkin tehdä näin)
Oletko tarkka, kun leikkaat eristystä, sinun ei pitäisi tarvita lisätukea. Sinulla onhan jo otsapaneeli tukena sitten. Voit leikata kaistaleita kanaverkosta, jos koko verkko on hankala. Reikälevy, najlanka tai naru toimivat myös hyvin. Kiristä naru ruuvien väliin rungon takapuolella.
Olen saanut kankaan paikalleen, ainoa jäljellä oleva tehtävä ennen kuin seinä on valmis on saada MDF-spalterna kiinni. Tarkistin K-Rauta:sta, he voisivat sahata ne minulle noin 500:lla. Joten se on suunnitelmani. Tarkistin myös maalarilta, mitä maksaisi saada ne maalattua valkoiseksi, ja tarjous oli paljon yli budjettini, joten aion tehdä sen itse.
Löysin tämän videon:
Hän käyttää "wood primer undercoat" ja sitten "gloss or satinbased topcoat". Kysymys on, mitä nämä ovat suomeksi? Mitä tuotteita minun pitäisi etsiä?
En ole vielä valmis, mutta kangas on jo paikallaan ja ainoa jäljellä oleva asia on maalata ja laittaa säleiköt paikoilleen. Aion tehdä tämän joulun jälkeen, sillä minulla on liikaa tekemistä siihen asti. Mutta täällä kuulostaa jo todella hyvältä nyt. Ja säleikköjen kanssa se tulee kuulostamaan vielä paremmalta!
Tältä se näyttää nyt:
Saumat peitetään säleiköillä.
/Jens
Heippa! Olen saamassa ensimmäiset pilarit maalattua valmiiksi. Nyt haluan laittaa ne paikoilleen. Muutama kysymys!
Minkä dyckert:in pitäisi käyttää? Riittääkö 2 mm? Voinko vain naulata suoraan MDF:ään vai täytyykö minun esiporata ensin? Pitäisikö minun vahvistaa kangas lisähakanaisilla naulanreikien kohdalla, vai onko sillä merkitystä?
/Jens
Mahtavaa! Kiitos vastauksesta! Kuinka monta tarvitaan per pylväs luulet? Jotkut pylväät ovat 240x1260mm (kuva alla). Tarvitsenko kaksi kummassakin päässä vai riittääkö yksi?
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.