Mitä tulee liesituulettimeen, olen jo tarkistanut sen. Puhuin erään yhdistyksen hallituksen jäsenen kanssa, ja hän sanoi, että hänellä ja monilla muilla oli "tavalliset" moottorituulettimet. Koska hän ei ollut koskaan kuullut valitusta keneltäkään, hänen mukaansa sen pitäisi olla ihan ok.

Nyt olen käynnistänyt rakentamisen. Toistaiseksi olen vain irrottanut tapetin ja paljastanut seinän putket, jotta putkimies pääsee niihin käsiksi. Palaan asiaan sitä mukaa kuin työ etenee. Kiitos jälleen kaikesta avusta, neuvonne ja ajatuksenne ovat olleet todella hyviä!

Että joku hallituksessa on antanut sinulle suullisen luvan tuulettimeen, ei ole luotettava. Sinun tulee varmistaa, että saat sen kirjallisena ja allekirjoitettuna yrityksen nimenkirjoittajilta, yleensä kahdelta hallituksen jäseneltä.

Kiitos neuvosta, olen nyt vilkuillut hiilisuodatinliesituulettimia, mutta jos siitä tulee moottorituuletin, varmistan, että saan siitä kirjallisen asiakirjan.

linc sanoi:
Jepp, det har jag och dessutom har föreningen någon försäkring tecknad så jag behöver egentligen inte ha det själv.
Asunto-osakeyhtiöllä on aina oltava vakuutus - ero on siinä, että yhdistyksen vakuutuksen omavastuuosuus on moninkertainen verrattuna yksittäisen henkilön omavastuuosuuteen asunto-osakelaajennuksesta. En ole 100% varma, mutta en usko, että yhdistys pitäisi sitä kannattavana ottaa haltuunsa vakuutuksia, jotka yleensä ovat haltijan vastuulla, joten sinun pitäisi varmaan tarkistaa huolellisesti ennen kuin harkitset omasta vakuutuksesta luopumista!

/alacs (entinen puheenjohtaja asunto-osakeyhtiössä)

Omavastuuosuus yhdistyksen vakuutuksessa on 3000 kruunua, joten olen päättänyt ottaa oman vakuutuksen, se maksaa minulle vain pari sataa vuodessa.

Nyt on seinä alhaalla, kaikki vanha tapetti on poissa ja olemme laittaneet lasikuitukankaan lähes kaikille seinille, jotka maalataan myöhemmin. Siitä tulee todella hyvä, kunhan saan sen valmiiksi, asunto ja keittokomero tuntuvat nyt suuremmilta.

Kun kerran olen vauhdissa, ajattelin myös ottaa keittokomeron kunnolla käsittelyyn, mikä sisältää muun muassa kaikkien vanhojen kaappien purkamisen. Yksi kaapeista on vanha ruokakomero, jossa on ilmanvaihto, se on luultavasti ollut aiemmin kylmäkaappi. Täyttääkö tuo ilmanvaihto jotain muuta tarkoitusta vai voinko "poistaa sen"?

Miksi haluat poistaa sen? Onko sinulla muuta ilmanvaihtoa keittiössä? Miltä muu osa asunnosta näyttää ilmanvaihdon suhteen? Ilman täytyy päästä sisään ja ulos jostain, muuten saat huonon ilmaston asunnossa. Ja kokonaisuus on se, mikä merkitsee.

Terveisin
Ronnie

Kuten nyt näyttää, on kansi ollut täysin kiinni ja jääkaappi on seissyt aivan vieressä. Haluan siirtää jääkaapin niin lähelle seinää kuin mahdollista saadakseni pari senttimetriä lisää tilaa, kun seisoo tiskialtaan ääressä tiskaamassa. Se on yksiö, jossa on _pieni_ keittiökomero, joten jokainen senttimetri parantaa tilannetta. Missä muualla voi olla ilmanvaihtoa asunnossa? Ikkunoiden luona?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.