21 689 lukukertaa ·
23 vastausta
22k lukukertaa
23 vastausta
Purkaa seinä
Sivu 1 / 2
Hei!
Olen juuri ostanut ensimmäisen asuntoni, pienen, ihanan yksiön, joka on 26 neliömetriä ja sisältää keittokomeron. Mietin kuitenkin keittokomeron seinän purkamista avartaakseni ja suurentaakseni tilaa. Seinä koostuu kevytbetonilohkoista ja siellä on tällä hetkellä patteri, jonka ajattelin poistaa kokonaan.
Punaisella merkitty on se seinä, jota harkitsen purkaa:
Ensimmäinen kysymykseni on yksinkertaisesti kuinka paljon tästä voin tehdä itse. Tiedän, että tarvitsen putkimiehen johtamaan veden uudelleen, mutta miten se muuten toimii? Riittääkö moukari ja kestävä ystävä, tarvitseeko minun vuokrata työkaluja tämän tekemiseen vai täytyykö minun palkata ammattilainen hoitamaan koko seinän?
Kiitollinen vastauksista!
Olen juuri ostanut ensimmäisen asuntoni, pienen, ihanan yksiön, joka on 26 neliömetriä ja sisältää keittokomeron. Mietin kuitenkin keittokomeron seinän purkamista avartaakseni ja suurentaakseni tilaa. Seinä koostuu kevytbetonilohkoista ja siellä on tällä hetkellä patteri, jonka ajattelin poistaa kokonaan.
Punaisella merkitty on se seinä, jota harkitsen purkaa:

Ensimmäinen kysymykseni on yksinkertaisesti kuinka paljon tästä voin tehdä itse. Tiedän, että tarvitsen putkimiehen johtamaan veden uudelleen, mutta miten se muuten toimii? Riittääkö moukari ja kestävä ystävä, tarvitseeko minun vuokrata työkaluja tämän tekemiseen vai täytyykö minun palkata ammattilainen hoitamaan koko seinän?
Kiitollinen vastauksista!
Onko talo muuten rakennettu betonista? Milloin talo on tehty, ehkä 50-70-luvulla?
Se seinä ei todennäköisesti kanna mitään, vaan se on vain purettavaa. Mutta kun en ole nähnyt sitä todellisuudessa, mielestäni sinun pitäisi silti antaa jonkun asiantuntevan tarkistaa se ennen kuin alat purkaa sitä.
Se seinä ei todennäköisesti kanna mitään, vaan se on vain purettavaa. Mutta kun en ole nähnyt sitä todellisuudessa, mielestäni sinun pitäisi silti antaa jonkun asiantuntevan tarkistaa se ennen kuin alat purkaa sitä.
Pölyyn olen varautunut, onneksi minulla on nykyinen asunto vielä kuukauden ajan, joten minun ei tarvitse asua siellä purkamisen aikana. Luulen, että muutama hengityssuojain voi olla hyvä investointi ennen kuin purkaminen alkaa 
Ainoa, mitä hieman epäröin, on elementti. Se on tällä hetkellä kiinnitetty seinään, jonka haluan purkaa. Mietin, voisinko purkaa koko seinän ja antaa elementin seistä penkillä keittokomerossa, vai pitäisikö minun kaivaa esiin putket niin, että putkimies voi vetää ne uudestaan ennen kuin puran loput seinästä. Mitä mieltä olette?
Ainoa, mitä hieman epäröin, on elementti. Se on tällä hetkellä kiinnitetty seinään, jonka haluan purkaa. Mietin, voisinko purkaa koko seinän ja antaa elementin seistä penkillä keittokomerossa, vai pitäisikö minun kaivaa esiin putket niin, että putkimies voi vetää ne uudestaan ennen kuin puran loput seinästä. Mitä mieltä olette?
Ennen kuin alat peukaloida tätä, ota varmuuden vuoksi selvää, missä lämmitysputkien sulkuventtiili juuri sinun asunnollesi on.linc sanoi:
Oletan, että olet hankkinut asunto-osakkeen lisäturvan kotivakuutukseesi?
Jos sinulla on vaikeuksia löytää sopiva tiigersåg, voisi kulmahiomakone sopivalla levyllä olla vaihtoehto.
Hei!
Minulla on vähän kokemusta kevytbetoniseinien purkamisesta.
Olen käyttänyt puukkosahaa = pölyistä, leka = hirvittävää melua ja joudut kuitenkin sahaamaan jälkeenpäin.
Käsisaha = Paras työkalu purkamiseen.
Merkitse leikkauskohta, johon haluat purkaa seinän, merkitse molemmille puolille.
Sahaa viivaa pitkin, pyydä joku seisomaan toisella puolella seinää ja katsomaan, että olet myös siellä linjassa.
Käytä puukkosahaa tai kaarisahaa mahdollisen raudoituksen katkaisuun.
Tässä tapauksessa, mitä olet ajatellut tehdä patterille jälkeenpäin? Tukkia putket vai?
Ottaisin ehkä putkimiehen katsomaan sitä ensin.
Terveisin / Martin
Minulla on vähän kokemusta kevytbetoniseinien purkamisesta.
Olen käyttänyt puukkosahaa = pölyistä, leka = hirvittävää melua ja joudut kuitenkin sahaamaan jälkeenpäin.
Käsisaha = Paras työkalu purkamiseen.
Merkitse leikkauskohta, johon haluat purkaa seinän, merkitse molemmille puolille.
Sahaa viivaa pitkin, pyydä joku seisomaan toisella puolella seinää ja katsomaan, että olet myös siellä linjassa.
Käytä puukkosahaa tai kaarisahaa mahdollisen raudoituksen katkaisuun.
Tässä tapauksessa, mitä olet ajatellut tehdä patterille jälkeenpäin? Tukkia putket vai?
Ottaisin ehkä putkimiehen katsomaan sitä ensin.
Terveisin / Martin
Ennen purkamista sinun tulee keskustella asunto-osakeyhtiön kanssa siitä, että on OK purkaa seinä.
Patteri on nykyään hieman huonossa paikassa, mutta se täyttää varmasti tehtävänsä talvella, kun on kylmä. Katso, voisiko sen asentaa takaisin.
Seinä, jonka haluat purkaa, pitää todennäköisesti ruoan käryt ja muut hieman paremmin poissa asunnosta kuin mitä tapahtuu avoimemmassa pohjaratkaisussasi. Muista tämä, kun liinavaatteesi haisee ruualle.
Patteri on nykyään hieman huonossa paikassa, mutta se täyttää varmasti tehtävänsä talvella, kun on kylmä. Katso, voisiko sen asentaa takaisin.
Seinä, jonka haluat purkaa, pitää todennäköisesti ruoan käryt ja muut hieman paremmin poissa asunnosta kuin mitä tapahtuu avoimemmassa pohjaratkaisussasi. Muista tämä, kun liinavaatteesi haisee ruualle.
Olen melko äskettäin tehnyt matkasi samankaltaisella pohjaratkaisulla. Ensinnäkin en näe mitään hyötyä poistaa seinää patterin vierestä, koska se ei paranna pohjaratkaisua. Mahdollisesti, jos suunnittelet baarikeittiötä, joka ulottuu makuuhuoneeseen.
Tyydy poistamaan pieni seinänpätkä julkisivuseinää vasten ja leikkaa kattoon ikkunan syvennyksen korkeudelle. Leikkaa sitten oven karmiin. Ovenkarmiin voi poistaa kokonaan, jolloin saat noin 1 senttimetri vähemmän "patteriseinää". Tämä riittää tuomaan modernia tuntua ja lisäämään keittiön ikkunasta tulevaa valoa. Etuna on, että vältyt kutsumasta putkimiestä, sinulla ei ole näkyvissä keittiön kaappeja sivulta ja luultavasti sinun ei tarvitse vetää sähköjä uudelleen. (Koska arvattavasti keittiön kattovalaisimen sähkö kulkee patteriseinässä). Lisäksi voit sijoittaa seinätelevision paremmin (suorassa kulmassa) sohvalta katsottuna.
Minulla oli tiiliseinä ja yritin tiikerisahalla, sujui melko hyvin. Mutta kyllästyin, kun pääsin raudoitukseen, joten käytin suurta kulmahiomakonetta. Kulmahiomakoneella työskentely on kuin leikkaisi voita, mutta pölyn määrä on valtava. VALTAVA. En voi tarpeeksi korostaa, kuinka valtava pölyn määrä kulmahiomakoneella työskenneltäessä on. Halpoja sähkötyökaluja voi ostaa julasta tai rustalta, ne toimivat riittävän hyvin seinän purkamiseen.
Älä kysy yhdistykseltä, on turhaa sekoittaa asiaan ihmisiä, jotka eivät ymmärrä meidän kunnostusintoamme.
Tyydy poistamaan pieni seinänpätkä julkisivuseinää vasten ja leikkaa kattoon ikkunan syvennyksen korkeudelle. Leikkaa sitten oven karmiin. Ovenkarmiin voi poistaa kokonaan, jolloin saat noin 1 senttimetri vähemmän "patteriseinää". Tämä riittää tuomaan modernia tuntua ja lisäämään keittiön ikkunasta tulevaa valoa. Etuna on, että vältyt kutsumasta putkimiestä, sinulla ei ole näkyvissä keittiön kaappeja sivulta ja luultavasti sinun ei tarvitse vetää sähköjä uudelleen. (Koska arvattavasti keittiön kattovalaisimen sähkö kulkee patteriseinässä). Lisäksi voit sijoittaa seinätelevision paremmin (suorassa kulmassa) sohvalta katsottuna.
Minulla oli tiiliseinä ja yritin tiikerisahalla, sujui melko hyvin. Mutta kyllästyin, kun pääsin raudoitukseen, joten käytin suurta kulmahiomakonetta. Kulmahiomakoneella työskentely on kuin leikkaisi voita, mutta pölyn määrä on valtava. VALTAVA. En voi tarpeeksi korostaa, kuinka valtava pölyn määrä kulmahiomakoneella työskenneltäessä on. Halpoja sähkötyökaluja voi ostaa julasta tai rustalta, ne toimivat riittävän hyvin seinän purkamiseen.
Älä kysy yhdistykseltä, on turhaa sekoittaa asiaan ihmisiä, jotka eivät ymmärrä meidän kunnostusintoamme.
Siellä pitäisi olla venttiili, joka sulkee veden koko porraskäytävään, joten se on tarkistettu. Sanon naapurille ensin, jotta he eivät ihmettele, miksi pattereista ei yhtäkkiä tule lainkaan lämpöä
Kyllä, minulla on se ja lisäksi yhdistyksellä on tehty jokin vakuutus, joten minulla ei oikeastaan tarvitse olla sitä erikseen.
Kyllä, olen ajatellut tukkia putket. Keittosyvennys on _todella_ pieni ja pelkästään elementistä eroon pääseminen tekisi tilaan paljon.
Olen ajatellut sitäkin, se tulee joka tapauksessa olemaan sijoitus keittiötuulettimeen.
Tarkoitukseni on rakentaa keittiötasoa huoneeseen pitkällä tähtäimellä, osittain lisätäkseni säilytystilaa keittosyvennykseen ja osittain, jotta voisin käyttää sitä tasoa ruokapöytänä.
Kiitos vielä kerran kaikista vastauksista! Ne auttavat valtavasti!
Jos asut asunnossa, jossa on yhteinen ilmanvaihto, on melkein varmaa, että et saa liittää omaa moottorituuletinta seinän poistokanavaan. Talon ilmanvaihtojärjestelmä ei ole mitoitettu tähän ja kuten edellä sanottiin, ruoankäryn päätyminen jonkun naapurin asuntoon voi johtaa käyntiin BRF:n hallitukselta... Jos haluat liittää tuulettimen seinän poistokanavaan, sen tulee olla ilman omaa moottoria, mutta mekaanisella ajastimella, joka avaa ja sulkee läppää. Jos haluat käyttää aktiivihiilisuodatinta moottorin kanssa, se sopii hyvin, kunhan et liitä sitä yhteiseen ilmanvaihtoon. Tietoa: saadaksesi parhaan tuuletustehon, sinun tulisi käynnistää tuuletin vähintään 5 minuuttia ennen kuin aloitat ruoanlaiton, pidä samalla ikkuna avoinna jossain, jotta raikas ilma pääsee sisään (se imeytyy ruoanlaitosta ja tuuletin poistaa sen).tracker sanoi: