Hei!

Hyppään mukaan kysymyksellä. Tein eilen ketjun, mutta kun näyttää siltä, että kaikki, jotka ovat käsitelleet teräspalkin käyttöä puurakenteessa, ovat kerääntyneet tähän ketjuun, kokeilen täälläkin.

Palkki, joka asennetaan, on ulkona ollut IPE200, 3,6m pitkä. Pitäisikö minun hioa ja pintakäsitellä se ennen kuin se menee seinään vai onko se liioittelua? Miten te olette tehneet?

Kiitollinen vastauksistanne!

Sitä ei tarvitse tehdä. Mutta olisin varmaan tehnyt sen itse, enimmäkseen välttääkseni turhautumisen siitä, että en tehnyt sitä :p

B bossespecial sanoi:
Et tarvitse tehdä sitä. Mutta olisin kyllä tehnyt sen itse, lähinnä välttääkseni harmituksen siitä, etten tehnyt sitä:p
Haha, tunnistan itseni siinä, nyt se on hiottu ja lakattu

• Tykkään
bossespecial
  • Laddar…
Kysyn yhden kysymyksen lisää. Mitä ruuveja olette käyttäneet kiinnittäessänne tolppiin?

Minulla tulee olemaan kolme 45x70:n kokoista tolppaa, joiden päällä on ruuvattu ylälaita. Palkki ruuvataan sitten ylälaitaan, ja olen ajatellut laittaa neljä ruuvia joka puolelle. Vahvistettu kulmakiinnike tulee todennäköisesti myös palkin alaosan ja tolpan väliin. Vahvistettu kulmakiinnike ruuvataan myös palkkiin ja jokaiseen palkkia tukevaan palkkiin.

Mitä mieltä olette tästä kiinnityksestä? Ajattelin käyttää palkin ja tolpan ylälaitaan menevissä ruuveissa ranskalaista ruuvia, noin 5-6 mm paksuista kuusiokantaruuvia, jotta voin kiristää sen räikkävääntimellä. Mitä mieltä olette kiinnityksestä ja mitä mieltä olette ranskalaisesta ruuvista tolpan ja palkin välisessä kiinnityksessä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.