362 lukukertaa ·
11 vastausta
362 lukukertaa
11 vastausta
Purkaa seinä, kantava vai ei?
Hei kaikki asiantuntijat!
Ostimme talon vuosi sitten ja nyt seinä alas! (Sanoo minä!)
Se on yksikerroksinen talo, jossa on kellari.
Aiemmin tässä on ollut aukko (katso keltainen merkintä), mutta se on siirretty, kuten näette.
Nyt haluan avata enemmän, mutta voinko tehdä sen ilman suurempia toimenpiteitä? (Sininen merkintä)
Palkki kulkee koko seinän pituudelta seinästä seinään, V-kattokannattimet yläpuolella (vihreä merkintä).
Ajatus on pitää "yläreuna" oven kohdalla niin kuin se on tänään koko "uuden" aukon pituudella.
Se, mitä uskomme näkevämme alhaalla, on vanha lattia, mutta emme ole varmoja.
Ymmärrättekö minua?
Meillä ei ole pääsyä alkuperäisiin piirustuksiin, vaan vain niihin, jotka tulivat myynnin mukana.
Ostimme talon vuosi sitten ja nyt seinä alas! (Sanoo minä!)
Aiemmin tässä on ollut aukko (katso keltainen merkintä), mutta se on siirretty, kuten näette.
Nyt haluan avata enemmän, mutta voinko tehdä sen ilman suurempia toimenpiteitä? (Sininen merkintä)
Palkki kulkee koko seinän pituudelta seinästä seinään, V-kattokannattimet yläpuolella (vihreä merkintä).
Ajatus on pitää "yläreuna" oven kohdalla niin kuin se on tänään koko "uuden" aukon pituudella.
Se, mitä uskomme näkevämme alhaalla, on vanha lattia, mutta emme ole varmoja.
Ymmärrättekö minua?
Meillä ei ole pääsyä alkuperäisiin piirustuksiin, vaan vain niihin, jotka tulivat myynnin mukana.
H Hannah Wikström sanoi:Hei kaikki asiantuntijat!
Ostimme talon vuosi sitten ja nyt seinä alas! (Sanon minä!)
Aiemmin täällä on ollut aukko (katso keltainen merkintä), mutta se on siirretty, kuten näette.
Nyt haluan avata lisää, mutta voinko tehdä sen ilman suuria toimenpiteitä? (Sininen merkintä)
Palkki kulkee koko seinän pituudelta seinästä seinään, V-kattoristikko yläpuolella (vihreä merkintä).
Ajatuksena on säästää "yläosa" oven kohdalla sellaisena kuin se on tänään koko "uuden" aukon pituudelta.
Alhaalta luulemme näkevämme vanhan lattian, mutta emme ole varmoja.
Ymmärrättekö minua?
Meillä ei ole pääsyä alkuperäisiin piirustuksiin, vaan vain niihin, jotka tulivat mukana myynnissä.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 47 971 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 47 971 viestiä
Mikä seinä pohjapiirustuksessa on kyseessä?
Milloin talo on rakennettu?
Oletko tarkistanut, onko kunnalla rakennuslupaosastolla piirustuksia siitä, kun talo sai rakennusluvan?
Tarkoitatko katonharjaa, kun kirjoitat takbalk?
Onko sinulla kuva kattotuoleista?
Milloin talo on rakennettu?
Oletko tarkistanut, onko kunnalla rakennuslupaosastolla piirustuksia siitä, kun talo sai rakennusluvan?
Tarkoitatko katonharjaa, kun kirjoitat takbalk?
Onko sinulla kuva kattotuoleista?
Se tietenkin unohtui sanoa!BirgitS sanoi:
Kyse on seinästä keittiön ja olohuoneen välillä. Haluamme siis avata niin, että oviaukosta tulee isompi, jos niin voi sanoa, halliin päin. Keltainen on vanha oviaukko, nyt se siirretään ja punainen on se, mitä haluamme avata enemmän.
Laitan paremman kuvan tänne alle 😃
Koska se on erilainen joka puolella.J Jansson69 sanoi:
Toisella puolella ohut lastulevy ja toisella puolella paksumpi tretexlevy, onko väliä kumman, tai onko jotain mitä minun tulee ottaa huomioon?
Talo on rakennettu -62 ☺️BirgitS sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 47 971 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 47 971 viestiä
Onko se elementti- tai moduulitalo?
Niillä on erityinen tyyppi rakenne, eikä foorumissa todennäköisesti voi päättää, mitä seinälle voi tehdä.
Jos ei, ristikkopalkit olivat yleisiä -62, jolloin ullakon alla olevalle kerrokselle ei ole kantavia sisäseiniä.
Niillä on erityinen tyyppi rakenne, eikä foorumissa todennäköisesti voi päättää, mitä seinälle voi tehdä.
Jos ei, ristikkopalkit olivat yleisiä -62, jolloin ullakon alla olevalle kerrokselle ei ole kantavia sisäseiniä.
Remonttinalokas
· Stockholm
· 152 viestiä
Olin ajatellut ottaa yhteyttä konstruktör/byggnadsingenjör saadakseni arvion, ei maksa monta tuhatta. Sitten tiedätte myös, jos ja miten teidän pitäisi vahvistaa. Vaihtoehtoisesti ottakaa yhteyttä johonkin rakennusfirmaan ja kysykää, mitä he ajattelevat seinästä.H HannahW sanoi:
On hyödyllistä miettiä tarjouskilpailua ja kuinka suuri jokainen korotus tuntui silloin, 20 000 täällä ja 40 000 siellä. Sitten tällaiset kulut on helpompi kestää.
Klikkaa tästä vastataksesi