D
laitatko säädöt tukemaan julkisivua kattokannattimien välissä sitten?

Tarkoitan, en halua lopettaa julkisivua kattokannattimiin, ensimmäinen ajatus oli, että oho, sittenhän minulle jää aukko katon alle 145 mm. Mutta totta kai usein peitetään räystäs, eli piilotetaan tuo aukko.

Tarkoitatko näin ja sitten peittää räystään (löysin kuvan netistä).

(luulen että se tulee näyttämään kömpelöltä tapauksessani. seinä on vain 195 cm korkea.)
Ulkoseinä, jossa näkyy kattorakenteiden tukipalkit ja avonainen räystäs. Rakennusmateriaalit ovat puuta ja seinä on vaalea.
 
Viimeksi muokattu:
D
Syy sahata pystysuunnassa (ylös kattosääntöön) on paitsi tehdä räystäs pienemmäksi (ja nostaa julkisivua), myös helpottaa vaakasuoraa leikkausta (saadaksesi alalautojen vaakasuuntaan), koska minulla on vain 5-6 asteen kulma katossa.

Muuten tulee erittäin "jyrsivä" kattosäännöstä saadakseni vaakasuoran leikkauksen tehtyä......
 
Olen vain nostanut paneelin viimeisen naulalistan ohi niin korkealle kuin tarvitaan. Ei ole tukea takapuoleta kattopalkkien välissä.
 
  • Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Siitä ei tule paljon räystäs. Kuvassa oleva kattopalkki on 389 cm. Levy on 400 cm. Kun olen asentanut räystäslaudan, levy työntyy ulos noin 10 cm.

En tiedä viitsinkö sahata jokaisen suoran palkin (kuten kuvasin yllä). Niitä on 17 suoraa palkkia (cc 30)
 
  • Puinen seinärunko metsässä, näkyy kattohirsi, joka ulottuu seinän yli. Rakennusprojekti luonnon keskellä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.