Jos mahdollista, ne voidaan antaa vaakasuoralle alustalle. Sinun osaltasi se merkitsee enemmän päätypinnan altistamista. Minä olisin muuttanut leikkauksen muotoilua. Ensin pystysuoraan rungon linjassa, sitten vino-/vaakaleikkaus
Räystäs ensimmäisessä kuvassa ei näytä oikealta. Kuten edellinen sanoi, jos aiot verhota räystään, haluat horisontaalisen pinnan aluslaudoille (kuvan numero 3).
Mutta jos et aio verhota räystää, voi se olla näin:
Kattotuolin pään kulma vaikuttaa sitten myös räystäslaudan leveyteen ja kallistukseen, jossa voi tehdä eri tavoin saadakseen eri ulkonäköä. Kulma vaikuttaa myös räystäskourukoukkujen valintaan, jotka kiinnitetään räystäslautaan, jos aiot käyttää sellaisia koukkuja, koska jotkut niistä koukuista eivät sovi eri kulmiin räystäslaudassa, esimerkiksi tämä, joka toimii vain 27° kulmassa räystäslaudassa:
Sininen viiva: vaakasuorasti aluslankuille. Punainen viiva: lovileikkaus parempaa tukea varten hammerbandia vasten. Sinistä ja punaista voidaan yhdistää leikkaukseksi.
Ajattelen, että hyppään punaisen viivan yli ja kiinnitän kattokannattimet kulmaraudoilla tai läpipultilla alapuolelta. Olen lukenut vähän muita keskusteluja, ja näyttäisi olevan tarpeeksi vakaa kulmaraudoilla, ainakin 5x3,5 metrin kokoiseen kylmään varastoon.
Sinisen viivan ymmärrän. Ajattelen kuitenkin, että ensin teen pystysuoran leikkauksen seinätueta pitkin. Siten voin kiinnittää naulalevyt ja julkisivun ylemmäs. Lisäksi katon reunan vuoraus on siistimpi ja sujuvampi (eli näyttää sirommalta).
Monet tekevät piilourituksen saadakseen rakenteen näyttämään hieman sirommalta. Ei niin raskaalta. Palkin uloimmalla osalla ei ole niin suurta painoa kannateltavana. Mielestäni se näyttää hyvältä, vaikka en ole itse tehnyt sitä, koska olen laiska. En tekisi leikkausta kuten olet ajatellut saadaksesi naulakiinnityksen ylös.
kuvassa yläpuolella olen sekä leikannut ylös naulasäännön (ja julkisivun) että tehnyt pitkän vaakasuoran leikkauksen (kaventaa katon sääntöä ja saada optimaalinen tuki räystäslaudalle).