D
Hei, rakentamassa kylmäsäilytystilaa enkä tiedä miten räystäs pitäisi ratkaista.

Aion laittaa kattopellin suoraan rimakatteen päälle.

Miksi kattopuita viistetään?

Näin:

• Kuvassa on rakennuksen kattorakenne, jossa kattolevyt on kiinnitetty suoraan kattoruoteisiin, ja näkyy myös kattojaon leikkaus.
  • Puurunko kallovarastosta, jossa kattotuolit leikattu kulmaan. Kattopellin asennus suoraan naulauslaudoille suunnitteilla.
  • Puukehikon rakenne kallovarastolle, jossa kattopalkit ovat viistettyjä ja valmiina kattopellin asennukseen.
Jos mahdollista, ne voidaan antaa vaakasuoralle alustalle. Sinun osaltasi se merkitsee enemmän päätypinnan altistamista. Minä olisin muuttanut leikkauksen muotoilua. Ensin pystysuoraan rungon linjassa, sitten vino-/vaakaleikkaus

• Tykkään
stugfar ja 1 muu
  • Laddar…
D
Tuhannet kiitokset!

D
Aion piirtää vähän, joten voit mielellään katsoa, että ymmärrän oikein. Jos voit ja jaksat. Kiitos

D
Oliko tämä se, mitä tarkoitit?

Vihreä pala sahataan pois.

• Kuvassa rakennepiirros, jossa vihreä osa osoitettu leikattavaksi pois. Näkyvissä mitat 145 mm ja 50 mm, sekä tekstit "hammarband" ja "90 grader vinkel".
S
Räystäs ensimmäisessä kuvassa ei näytä oikealta. Kuten edellinen sanoi, jos aiot verhota räystään, haluat horisontaalisen pinnan aluslaudoille (kuvan numero 3).
Räystäskuva, jossa näkyvät erilaiset tukilevyt ja räystäskourun kiinnitys; keskitytään horisontaaliseen pohjalevyyn (nro 3) ja räystäskoukun kulmaan.
Mutta jos et aio verhota räystää, voi se olla näin:
Rakennuksen katto, jonka alla on näkyvissä vinossa oleva räystäslaudan suojaamaton alapuoli ja horisontaaliset tukipuut.
Kattotuolin pään kulma vaikuttaa sitten myös räystäslaudan leveyteen ja kallistukseen, jossa voi tehdä eri tavoin saadakseen eri ulkonäköä. Kulma vaikuttaa myös räystäskourukoukkujen valintaan, jotka kiinnitetään räystäslautaan, jos aiot käyttää sellaisia koukkuja, koska jotkut niistä koukuista eivät sovi eri kulmiin räystäslaudassa, esimerkiksi tämä, joka toimii vain 27° kulmassa räystäslaudassa:
Rännikoukku Plannja 27 astetta, väri: kirkas valkoinen, koko: 125 mm. Kuvassa näkyy musta, metallinen koukku.

S
Sininen viiva: vaakasuorasti aluslankuille. Punainen viiva: lovileikkaus parempaa tukea varten hammerbandia vasten. Sinistä ja punaista voidaan yhdistää leikkaukseksi.

• Kuvassa rakennusleikkaus: sininen viiva vaakasuoraan aluslautoihin, punainen viiva tukee hammaspalkkia. Sininen ja punainen yhdistettävissä leikkaukseen.
D
Kiitos!

Ajattelen, että hyppään punaisen viivan yli ja kiinnitän kattokannattimet kulmaraudoilla tai läpipultilla alapuolelta. Olen lukenut vähän muita keskusteluja, ja näyttäisi olevan tarpeeksi vakaa kulmaraudoilla, ainakin 5x3,5 metrin kokoiseen kylmään varastoon.

Sinisen viivan ymmärrän. Ajattelen kuitenkin, että ensin teen pystysuoran leikkauksen seinätueta pitkin. Siten voin kiinnittää naulalevyt ja julkisivun ylemmäs. Lisäksi katon reunan vuoraus on siistimpi ja sujuvampi (eli näyttää sirommalta).

Monet tekevät piilourituksen saadakseen rakenteen näyttämään hieman sirommalta. Ei niin raskaalta. Palkin uloimmalla osalla ei ole niin suurta painoa kannateltavana. Mielestäni se näyttää hyvältä, vaikka en ole itse tehnyt sitä, koska olen laiska. En tekisi leikkausta kuten olet ajatellut saadaksesi naulakiinnityksen ylös.

En ole välittänyt tehdä uritusta uloimmissa päissä sen jälkeen kun aloitin käyttämään näitä räystäskoukkuja.
https://www.byggmax.se/rännkrok-ställbar-svart-p26332

D
mikä on underliggande gering?

Ajattelin keskiarvoa säännön kaventamiseksi.

D
ah, ajattelet pystysuoraa leikkausta.

• Pystyleikkaus piirros rakennuksesta, mukana naulalevy 28x70mm, 90 asteen kulma, huullos ja pystysuora seinäpilari.
D
kuvassa yläpuolella olen sekä leikannut ylös naulasäännön (ja julkisivun) että tehnyt pitkän vaakasuoran leikkauksen (kaventaa katon sääntöä ja saada optimaalinen tuki räystäslaudalle).

D
Minulla on vain 5-6 asteen kulma katolla. En aio asentaa räystäskourua vaan pelti saa ulottua vain 5 cm (?) ulkonevan otsalaudan ulkopuolelle.

Tarkoitan pitkää vaakasuoraa leikkausta, kun sanon underliggande gering.

Suora leikkaus hammarbandet-materiaalissa on mielestäni lisätyötä, joka ei tuo lisäarvoa. Spikläkten ei tarvitse mennä ylös siinä kohdassa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.