Osta parempaa laatua oleva pelti, niin ei tarvitse vaihtaa sitä. Se tulee halvemmaksi ja vähemmän hankalaksi kuin vaihtaa kosteusvaurioitunutta rakennetta ja materiaalia.
Jos poiketaan teoriasta, pitäisi kuitenkin tehdä riskinarviointi (todennäköisyys ja seuraus) ja miettiä, onko se sen arvoista.
Mutta entä jos on ostanut talon, jossa jostain syystä pelti tarvitsee vaihtaa. Voi myös olla, että haluaa esim. vaihtaa väriä tai materiaalia.
Tuotteen tulee olla taustalla olevan tuulenpitävän rakenteen mukainen heidän kuvauksensa mukaan (windskiva esim.).
Jos eristelevy olisi tuulenpitävä ja osa tuulenpitävää rakennetta, asennetaan tiputuslista tuulenpitävän rakenteen taakse.
Jos esimerkiksi asennetaan 100 mm paksuja levyjä, tulee siitä hyvin syviä ylälistoja, jos niiden on oltava eristyksen sisäpuolella ja ulotuttava muutama mm ikkunanpielilistan ulkopuolelle. Tyyliin 250 mm? Lisäksi siitä tulee vaikeasti eristettävä kylmäsilta listan alle.
Tuo se! Meille, jotka haluamme auttaa, se on mielenkiintoinen, mutta ilmeisesti ei hänelle, vaan hän voi puhua pahaa käsityöläisestä ja hänen asenteestaan häntä kohtaan. Olisi ollut hauskaa kuulla käsityöläisen puoli, olen varma, että heidän kertomuksensa eivät vastaa toisiaan🙈
En ole pitänyt sitä virheellisesti tehtynä 😉 lue tarkemmin
Vau! Meille, jotka haluamme auttaa, se on mielenkiintoinen, mutta ilmeisesti ei hänelle, kun hän voi vain puhua pahaa käsityöläisestä ja hänen asenteestaan häntä kohtaan. Olisi hauskaa kuulla käsityöläisen puoli, olen varma, että heidän tarinansa eivät vastaa toisiaan🙈
Entä että en olisi sitä mieltä, että se on virheellisesti tehty? Mistä saat sen päähäsi?
Tarkoitan vain, että peltiä ei pidä laittaa sillä tavalla.
En tiedä, onko se vanha vai uusi kuva, sinun tai jonkun toisen talo. Se on vain väärin asennettu.
Hieman aiheen vierestä, mutta tämä kuva näkyy joskus tekstillä:
"Tämä on ainoa mainos, jota tämä ikkunan asennusliike koskaan tarvitsee käyttää.
[kuva]
Pointtini on, että aina on tehtävä asiat 100 %:lla eikä oikaista asioissa, jotka saattavat kestää siellä ehkä satoja vuosia.
Kyllä, aivan oikein. Mutta nyt en ole minä, joka on vaihtanut ikkunaa ja asentanut pellit! Kysyin vain, miten ne pitäisi asentaa! Btw ajoin ohi erään kirvesmiehen talon ja hänen näytti samanlaiselta.