41 242 lukukertaa ·
130 vastausta
41k lukukertaa
130 vastausta
Onko tämä todella ammattimaisesti tehty kokeneen kirvesmiehen toimesta?
Ajattelin samaa, mutta en uskaltanut kirjoittaa sitä itse. 30 vuoden kokemuksella rakennusalalta olen nähnyt, miten se on kehittynyt. Kaikki liittyy kustannuksiin, heti kun aletaan säästää jonkun pitää ansaita rahaa, riippumatta kenestä, laatu kärsii. Sama asia, kun kysyntä kasvaa liikaa ja henkilökuntaa puuttuu, silloin laatu heikkenee. 2000-luvun alussa rakennusala otti 50.000 ihmistä teollisuudesta, ihmisiä, jotka korkeintaan olivat laittaneet taulun seinälle kotona. Kysyntä rakennuspalveluista oli suurta, laatu laski, kun monet työt tehtiin amatöörien toimesta. Sitten tuli pieni kriisi 08, ja nämä ihmiset poistuivat alalta. Sitten tuli taas käänne ja työvoiman tarve rakennusalalla kasvoi uudelleen, mutta tällä kertaa teollisuus käy täysillä, joten onnenonkijat tulevat muilta alueilta, joissa EU:n vapaa liikkuvuus mahdollistaa työn etsimisen. Erona on, että nyt monilla on kokemusta alalta, mutta heidän ajattelutapansa, kulttuurinsa on erilainen. Huolellisuus yksityiskohdissa, turvallisuusajattelu, vaatimukset työnantajalle jne. eivät ole aivan samalla tasolla tällä ryhmällä. Ulkopuoliset eivät varmasti ole jääneet huomaamatta TV-ohjelmista, jotka näyttävät, miten kahvittelee, työskentelee jne. Onko todella joku, joka ihan tosissaan uskoo, että saa täsmälleen saman laadun tehdystä työstä, kun kustannukset ovat niin paljon pienemmät?elmont sanoi:Elektrikko tekee yleensä reiät yksinkertaiseen ja puuseppä kaksinkertaiseen, jolloin kenenkään ei tarvitse odottaa. Näyttää siltä, että ystäväni Liettuasta ovat olleet siellä ja tehneet puusepäntöitä. Tein talon Åressä, jossa "puusepät" tulivat Liettuasta ja heillä oli reikäpora, joka oli 80 mm, ja he olivat täysin ymmällään, kun valitin suurista rei’istä ja tarjosin lainata 70 mm reikäporaa. Maalari ei ollut erityisen iloinen, kun hänen piti kitata puolet laatikoista. En ole muuten koskaan törmännyt puuseppään, jolla ei olisi ollut 70 reikäporaketta ja hole in one magneetteja
Minulla oli jonkin aikaa sitten apuna eräs tyyppi, joka oli rakentanut talonsa itse jne. (sain nähdä kuvia, videoita jne., todella hieno). No, ajattelin, että hänelle voisi ainakin antaa mahdollisuuden. Silloin piti asentaa uusia kattotuoleja eräälle kuistille, hänen piti olla ylhäällä ja minun alhaalla. Päädyt oli asetettu ja meillä oli linjalanka. Näytin kaverille, miten sen piti olla (mitta väliin), sitten sanoin: sinä ylhäällä ja minä alhaalla. Nyt menemme!Markarbetaren sanoi:Ajattelin samaa ajatusta mutta en uskaltanut kirjoittaa sitä itse. 30 vuoden kokemuksella rakennusalalla olen nähnyt, miten se on kehittynyt. Kaikki liittyy kustannuksiin, heti kun aletaan säästää jonkun ansaitakseen rahaa, olivatpa he keitä tahansa, niin laatu kärsii. Sama tapahtuu, kun kysyntä kasvaa liian suureksi ja henkilöstöä on niukasti. 2000-luvun alussa rakennusala otti 50 000 henkilöä teollisuudesta, ihmisiä, jotka olivat korkeintaan laittaneet taulun seinälle kotona. Kysyntä rakennuspalveluille oli suuri, laatu laski, kun monia töitä tekivät kiireessä amatöörit. Sitten tuli pieni kriisi 08, ja nämä ihmiset hävisivät alalta. Sen jälkeen kääntyi jälleen ja tuli uusi kysyntä rakentetyöntekijöille, mutta tällä kertaa teollisuus käy täydellä teholla, joten onnenonkijat tulevat muilta alueilta vapaan liikkuvuuden EU:sta. Ero on siinä, että nyt monilla on kokemusta alasta, mutta heillä on erilainen ajattelutapa, eri kulttuuri. Tarkkuus yksityiskohdissa, turvallisuusajattelu, vaatimukset työnantajalle jne. eivät ole ihan samalla tasolla tällä ryhmällä. Ulkopuoliset eivät ole varmasti ohittaneet tv-ohjelmia, jotka näyttävät miten kahvitaukoja pidetään, työskennellään jne.
Uskooko joku todella vakavissaan, että työllä saavutetaan sama laatu, kun kustannukset ovat paljon alhaisemmat?
Kun kaikki oli valmista ja katsoin tarkemmin, niin yhtäkkiä yksi srjöön oli 2 cm yli linjan, toinen 2 cm alle jne. jne. Kysyin, mitä hän teki (tulin hieman kiukkuiseksi, erityisesti koska hän oli rikkonut ankkuriruuven uran niin, että minun piti vetää kaikki kulmat pois tiikerisahalla), sain vastauksen... "EI ONGELMAA, Ei tarkkaa, tulee alle katon, ei näy..."
Mitä hittoa?!?!
Siitä päivästä lähtien on loppu "Ei ongelmaa... " ja "Osaan kaiken... " firmoista, olen antanut monille mahdollisuuden ja valitettavasti on kuin sanot, he ehkä osaavat kaiken, he ehkä ratkaisevat suurimman osan, mutta yksityiskohdat ja miltä se näyttää kipsin tai laudan takana. No, se on ihan eri juttu. Valitettavasti näin se on ainakin minun kokemukseni mukaan.
Kaikkea hyvää!
Viimeksi muokattu:
Käytän yleensä ketchuptemppua, toimii täydellisesti. Kerran tein virheen ja käytin huulipunaa sen sijaan. Ei hyvä. Se ei kuivu, joten kun tapetit piti laittaa, siinä oli punainen tahra. Joku pieni murunen oli pudonnut lattialle ja levitti väriään kaikkialle.schmakita sanoi:
Näin se toimii rakennustyömailla. Maalarinkangas ja maali päälle, niin sen pitäisi sujua hyvin. Kukaan ei tuijota dosaa, eikä kokonaista kipsilevyä heitetä pois sellaisen vuoksi.
Noggrann_husägare sanoi:[kuva]
Olemme reklamaatioprosessissa tunnetun ja valtakunnallisen yrityksen kanssa, joka väittää, että tämä olisi ammatillisesti suoritettu. Olemme skeptisiä.
Timpuri on käyttänyt aivan liian suurta reikäsahaa laitebokseihin eikä ole edes keskittänyt bokseja reikien keskelle. Timpuri ja yritys väittävät, että näin se menee ja ongelma ratkaistaan myöhemmin tasoitteella ja tiivistämällä, "Näin se menee rakennustyömailla" he sanovat.
Tämä aiheuttaisi kohtuuttomia lisäkustannuksia, sekä ajallisesti että materiaalin osalta, kuka haluaa maksaa siitä?
Olemme huolissamme, että seurauksena on, että tasoite halkeaa ajan myötä.
Reikä jää Eljo trend katkaisijoidemme ulkopuolelle.
Jos täällä on timpureita, maalareita tai sähköasentajia, niin mielellään kommentoikaa ja kertokaa, että meneekö se todella näin rakennuksilla tänään.
En ymmärrä vieläkään.
Eihän se voi mitenkään olla nopeampaa ja halvempaa sahata liian suurella reikäsahalla ja sitten käyttää pakkelia, maalifilttiä, hioa ja odottaa kuivumista, kuin vain käyttää oikeaa reikäsahaa heti alusta.
Onko tämä tapa vain siitä syystä, että kulut voidaan siirtää asiakkaalle kuten aina.
Jos tämä on käytäntö, on todella aika, että amatööriyritykset alkavat saada vähennyksiä laskuistaan ja menettää tapauksensa käräjäoikeudessa, kunnes oppivat, että on parempi tehdä työtä oikealla tavalla.
Eihän se voi mitenkään olla nopeampaa ja halvempaa sahata liian suurella reikäsahalla ja sitten käyttää pakkelia, maalifilttiä, hioa ja odottaa kuivumista, kuin vain käyttää oikeaa reikäsahaa heti alusta.
Onko tämä tapa vain siitä syystä, että kulut voidaan siirtää asiakkaalle kuten aina.
Jos tämä on käytäntö, on todella aika, että amatööriyritykset alkavat saada vähennyksiä laskuistaan ja menettää tapauksensa käräjäoikeudessa, kunnes oppivat, että on parempi tehdä työtä oikealla tavalla.
Ei se nopeampaa ole, no ehkä vähän, voi yksinkertaisesti olla, että he ottivat väärän jyrsimen tätä reikää varten.Mikael_L sanoi:En ymmärrä vieläkään.
Ei voi olla nopeampaa ja halvempaa sahata liian suurella reikäsahalla ja sitten käyttää aikaa pakkelilla, maalifiltillä, hionta ja kaikki kuivumisajat, kuin käyttää suoraan oikeaa reikäjyrsintää.
Onko tämä vain ajattelulla, että aina voi siirtää kustannukset asiakkaalle, kun tekee näin.
Jos tämä on normi, on todella aika, että huonompien firmojen laskuista aletaan vähentää ja he alkavat hävitä tapauksensa käräjäoikeudessa, kunnes oppivat, että on parempi tehdä työtä oikealla tavalla.
Hei
Lisämateriaalikustannukset ym. eivät voi olla enempää kuin 500 kr 7 purkille!
//Calle
Lisämateriaalikustannukset ym. eivät voi olla enempää kuin 500 kr 7 purkille!
//Calle
Mutta se, että korjaus on halpaa, ei millään tavalla puolusta sitä, että tekee täysin turhan virheen. Lisäksi ajan myötä kitit irtoavat ja kaikki on tehtävä uudelleen, vain siksi että joku tohelo on tehnyt virheen, jota ammattimies ei tekisi.
Joten tarkoitat, että ammattilaiset eivät tee virheitä?elmont sanoi:
Kaikki virheet ovat tarpeettomia, mutta joskus niitä tapahtuu.
Ja jos ammattilainen korjaa reiän, se ei ole ongelma.
Joten, jos tekee virheen, eikö olekaan ammattilainen?elmont sanoi:
Sitten voin sanoa, ettei ole montaa ammattilaista/naista.
Totta kai myös ammattilaiset voivat tehdä virheitä, mutta vakavalta ammattilaiselta tulisi odottaa, että hän itse kantaa seuraukset ja tekee uudelleen ja tekee oikein. On tuskin vakavaa siirtää "virheratkaisu" toiselle ammattikategorialle (maalari).
Pääkysymys oli "onko tämä todella ammattimaisesti tehty"?
Jotkut vastaukset näyttävät tarkoittavan, että virheen tekeminen on ammattiliiton oikeus. Mielestäni toteutus ei ole ammatillisesti hyväksyttävää, sitten jos tämä johtuu huonosta onnesta, kielimuurista tai muusta, on kai melko merkityksetöntä TS:lle, voin kuvitella. :x
Pääkysymys oli "onko tämä todella ammattimaisesti tehty"?
Jotkut vastaukset näyttävät tarkoittavan, että virheen tekeminen on ammattiliiton oikeus. Mielestäni toteutus ei ole ammatillisesti hyväksyttävää, sitten jos tämä johtuu huonosta onnesta, kielimuurista tai muusta, on kai melko merkityksetöntä TS:lle, voin kuvitella. :x