Mitata? Kai sitä keskitystä käytetään joka tapauksessa.

Jos on välineet siihen, mutta näyttää siltä, että ammattilaisilla on vähän puutteita varusteissa.

oceanis sanoi:
Jos jätämme huomioimatta, onko käytössä oikea tai väärä uppokara, en ymmärrä, miksi korjaus ja tasoitus tekisivät tasoituskuoppia. Korjaus, jos se tehdään oikein, tulee samalle korkeudelle kuin levy. Jos jää rako, upotuskotelo on liian ulkona.

Jos saat tasoituskuoppia tasoituksen ja hionnan jälkeen, teet jotain väärin.
Samasta syystä, miksi täytyy tehdä kuoppia kipsilevyjen saumoihin sisäänrakennetusta "notkosta" huolimatta. Näkyvä siirtymä kipsin ja tasoitteen välillä syntyy muuten.

ronolo sanoi:
Samoista syistä täytyy tehdä mäkiä kipsilevysaumoihin huolimatta sisäänrakennetusta "kuopasta". Muuten sinulle jää näkyvä siirtymä kohta kipsin ja tasoitteen välillä.
Yksikään ammattimainen maalari ei jätä "mäkiä" tasoitteeseen, koska se on amatöörimäistä jättää tasoitettu pinta, joka on ympäröiviä pintoja korkeammalla, riippumatta siitä, maalaatko seiniä tai jotain muuta.

Otetaan esimerkkinä auton maalaus. Miten luulet, että se näyttäisi, jos lommo tasoitettaisiin ylimääräisellä tavalla niin, että ennen maalausta jäisi "mäki"? Sama pätee kaikkeen tasoittamiseen, tasoitus tehdään ja hiotaan samalle tasolle kuin ympäröivät pinnat.

todella taitava maalari levittää hieman enemmän, joka sitten kutistuu lähes täydelliseen korkeuteen.
Kyllä, tunnen sellaisen ja olen nähnyt sen tehtävän. Minulla ei ole aikomusta onnistua siinä itse.
on varmaankin vaikeaa / mahdotonta kitata näin rasian ympärille, mutta levyjen saumakohtia voi.

Viimeksi muokattu:
AG A sanoi:
Talon seinille olen laittanut tapetteja. Näin ei näy, että ruuvinreiät ja saumat on kitattu piiloon. Sen jälkeen asensin kytkimet ja pistorasiat kaikkien koteloiden päälle, joten ei edes niitä näy. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä ruuvasin kotelot kiinni seinän alla olevaan puurakenteeseen, joten ne eivät putoa pois, kun vedän pistokkeen irti.

Ehkä vinkki kaikille amatööreille.
Ha, Ha, Ha...

Ensimmäisen kerran kun luin tämän, ajattelin, mitä idiootti tämä on?

Kun luin sen uudelleen, tajuan, että idiootti onkin se, joka lukee... :o

• Tykkään
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Snailman
hyggabus sanoi:
taitava maalari levittää vähän liikaa kittiä, joka sitten kutistuu lähes täydelliseen korkeuteen. Joo, tunnen sellaisen ja olen nähnyt sen tehtävän. En itse aio yrittää. On vaikeaa/mahdotonta kitata rasian ympärillä tällä tavalla, mutta levysaumat onnistuvat.
Olen maalannut seinäni ja olen huomannut, että kitti saa erittäin sileän pinnan, kun taas kipsilevyllä on vähemmän sileä pinta (paperin pinta), ja se tekee niin, että maali saa erilaisen rakenteen kipsille ja kitille. Joten olohuoneessa valitsin tasoittaa koko seinän. Sitä ei varmaankaan olisi tarvinnut, jos olisin tapetoinut.

• Tykkään
Mikael_L
  • Laddar…
On olemassa keskusmagneetti, jota käytetään keskikohdan löytämiseen porattaessa reikiä...sitten täytyy käyttää oikean kokoista reikäporanterää...vakiokotelot ovat yleensä T70-saha (73mm)...Tässä on kirvesmies käyttänyt T80-reikäsahaa (83mm), mutta näin käy kun kirvesmiehet tekevät sähköasentajien työt...Meitä opetetaan koulussa, miten reikiä porataan...siksi meidän asentajien pitäisi saada tehdä se myös rakennustyömailla??...

Hmm ja koska on olemassa erikokoisia dosor aivan kuten reikäsahoja, voi hyvin olla niin, että valitaan mieluummin iso kuin pieni silloin kun takuulla saa tehdä kaikki reiät uudelleen.

Sitten minun on vaikea uskoa, että teidän kytkin olisi pienempi kuin 83 mm ja että se näkyisi...

Morgan Jacobsson sanoi:
On olemassa keskitetty magneetti, jota voi käyttää keskipisteen löytämiseen reiänporauksessa... sitten täytyy käyttää oikean kokoista reikäsahaa... vakioholkit ovat yleensä T70-sahoja (73mm)... täällä kirvesmies on käyttänyt T80-reikäsahaa (83mm), mutta tämä tapahtuu, kun kirvesmiehet tekevät sähköasentajien tehtäviä... Meitä opetetaan koulussa, kuinka tehdä reikien poraus... joten eikö olisi paikallaan, että me asentajatkin saisimme tehdä sen rakennustyömailla??....
Pitäisikö sähköasentajan odottaa, kun kirvesmies asentaa paneelit ja tehdä reikiä yksi kerrallaan vai? Ei ole niin vaikeaa tehdä oikeanlaista reikää kipsilevyyn, sen osaa kuka tahansa ilman juuri tätä poropeukaloa.

O
'seniori? ehkä hän ei ollut vielä alkanut vetää sähköjä, kun työskenteli rakentajana? :p

smurfen72 sanoi:
Pitäisikö sähköasentajan odottaa, kun timpuri asentaa levyt ja tehdä reikiä sitä mukaa vai? Ei ole vaikeaa tehdä oikeaa reikää kipsilevyyn, kuka tahansa pystyy siihen ilman juuri tätä taitamatonta.
Sähköasentajalla on koko ajan töitä tehtävänä... mutta monet eivät tunnu ymmärtävän, kuinka monta vaihetta sisältyy ammattiimme... joten emme yleensä odota... vaan pyydämme timpuri tekemään reiät ja teemme muuta, kunnes hän on valmis... oikeat timpurit käyttävät reikämagneetteja ja oikeaa uppokairaa...

Sellainen oli tilanne talossani kahdessa kohdassa. Asensin knxbrytareita itse, joten huomasin sen jälkeenpäin. Laitoin vain tasoitetta ja maalasin vähän jäljelle jääneellä maalilla. Mahdoton huomata, ei ole haljennut. Siitä on kulunut yli kaksi vuotta nyt.

Morgan Jacobsson sanoi:
Sähköasentajalla on koko ajan töitä tehtävänä... mutta monet eivät näytä ymmärtävän, kuinka monta vaihetta työhömme kuuluu... joten emme yleensä jää odottamaan... vaan pyydämme puuseppää tekemään reiät ja teemme muuta, kunnes hän on valmis... oikeat puusepät käyttävät reikämagnaatteja ja oikeaa pistorasiajyrsintä...
Pienemmissä töissä sähkömiehellä ei ole töitä tehtävänä, kun rasia- ja putkivedot on tehty, eikä ole kohtuullista, että sähkömies odottaa rei'itystä, vaan se kuuluu puusepälle, mikä on kohtuullista niin yksinkertaisessa tehtävässä. Eikä olekaan ihme, että puuseppä tekee reiät levyihin, kun hän asentaa niitä. Suuremmilla työmailla, joilla olen ollut, on aina ollut rakennus, joka tekee rei'ityksen sähkömiehelle, ja hänen pitäisi olla valmis, kun hän tulee paikalle, voi olla, että he tekevät jonkun pienen yksinkertaisen reiän.

Sähkömies tekee yleensä reiät yksinkertaisiin ja puuseppä kaksinkertaisiin, näin kenenkään ei tarvitse odottaa. Näyttää siltä, että ystäväni Liettuasta ovat olleet siellä ja nikkaroineet. Tein talon Åressa, jossa "puusepät" tulivat Liettuasta, ja heillä oli 80 mm rasiafreesi ja he olivat täysin kysyviä, kun valitin suurista rei'istä ja tarjouduin lainaamaan heille 70 mm rasiafreesin. Maalari oli sopivan iloinen, kun hänen piti kitata puolet rasioista. En ole muuten koskaan törmännyt puuseppään, jolla ei olisi ollut 70-reikäporaa ja hole in one -magneetteja.

• Tykkään
twoody ja 2 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.