41 242 lukukertaa ·
130 vastausta
41k lukukertaa
130 vastausta
Onko tämä todella ammattimaisesti tehty kokeneen kirvesmiehen toimesta?
Riippumatta siitä, onko kyseessä oikea vai väärä rei'itystyökalu, minun täytyy kysyä, mitä tarkoitat "että hän kantaa itse seuraukset ja tekee asiat uudestaan oikein"?roland53 sanoi:
Eikö hyväksytty reiän korjaaminen voi olla virheensä seurausten kantamista? Kukaan ei tiedä, onko hän itse korjannut kipsilaastilla, kuten näemme kuvassa.
Olen täysin vakuuttunut siitä, että kukaan ei ole korjannut tasoitteella vaan täyttänyt kipsilaastilla, kuten se näyttää olevan. Näkyvän osan hienotasoitus ei vie edes 1 minuuttia maalarilta, kun hänen/hänen kuitenkin on tasoitettava seinä, ja sen voivat varmasti ratkaista kirvesmies ja maalari keskenään, jos se on ongelma.
Jos sähköasentaja tekee virheen tiiliseinän uran vedossa, tarkoitetaanko, että sähköasentajan tulisi muurata kokonaan uusi tiiliseinä itse, vai voidaanko olettaa, että sen voi korjata yleisten menetelmien mukaisesti sopivalla laastilla?
Vaikuttaa siltä, että keskustelu menee sivuraiteille ja yhtäkkiä keksitään asioita siitä, kuinka korjaukset irtoavat ja eivät toimi. Kipsikorjaukset pysyvät yleensä erittäin hyvin ja yhdistyvät sopivasti kipsilevyyn ja taustalla olevaan puurunkoon. Jos sähköasentaja on kiinnittänyt rasian kunnolla levyihin, ei pitäisi olla liikettä levyihin nähden, enkä näe mitään teknistä ongelmaa korjauksessa. Sitten voidaan loputtomasti keskustella siitä, mikä on oikeaa tai väärää ja mikä poranterän koko olisi pitänyt olla, mutta kipsikorjauksissa ei normaalisti ole mitään teknistä ongelmaa.
Laiterasia on muovia ja liikkuu valitettavasti riippumatta siitä, kuinka hyvin se on kiinnitetty yhdelle puolelle.oceanis sanoi:
@polos, virheitä teemme kaikki, mutta tässä he ovat toistaneet virheensä 7 kertaa nopeasti peräkkäin. Mielestäni "välinpitämättömyys" on oikea sana, ei "virhe".
Tai sitten oikea hajosi tai sitten kirvesmiehellä oli huono päivä ja unohti yhden työkalupakeistaan 10 mailin päähän toisen asiakkaan luokse, tai...Paljon puhetta tyhjästä ja TS nukahti 1 vk sitten 
Mutta riippumatta siitä, pitäisikö se laskea virheeksi vai ei. Jää kysymys, miksi on väärin korjata yleisellä menetelmällä ja mikä saa sinut uskomaan, että tasoite irtoaisi helpommin täällä kuin kaikki levysaumojen päälle laitetut tasoitteet.elmont sanoi:
Oikein käytettynä tasoite harvoin irtoaa, ja jos tasoitteella olisi yleisesti ongelmia, sitä ei käytettäisi. Sitten ei korjata TS:n kuvan kaltaisia reikiä tasoitteella vaan kipsilaastilla, ja se ei irtoa. Ruotsalaisissa taloissa on loputtomasti kipsilevyjen korjauksia, eivätkä ne ole irronneet. Samoin on olemassa kipsistukkia, jotka on kiinnitetty vain ohuella kipsilaastilla ja jotka ovat olleet paikoillaan satoja vuosia, ja ne istuvat kaikenlaisilla alustoilla huonosta rappauksesta puuhun.
Huomaa, että en ota kantaa dosborren ongelmaan, kustannuksiin enkä siihen, onko se virhe vai ei, vaan kyseenalaistan, miksi korjausta ei voida pitää riittävänä joidenkin tässä ketjussa mielestä.
Olen nähnyt useita kuin yhden korjauksen rasioiden ympärillä, jotka muutaman pistokkeen asettamisen jälkeen halkeavat ja irtoavat kipsilevystä. Se johtuu siitä, että korjaaja yleensä käyttää sitä, mitä sattuu olemaan käsillä, ja se on usein tavallista tasoitetta ja tasoitetaan kuten mikä tahansa "kuoppa". Ja se, että tasoite ei tartu niin hyvin kipsireunaan, joka on "pölyinen" reiän poraamisen jälkeen jääneestä kipsistä, on täysin luonnollista, minkä lisäksi pieni rasitus kohdistuu liitokseen aina, kun pistoke liikkuu, koska laasti on todennäköisesti kiinnittynyt rasiaan. Kyllä, sen voi korjata kipsilaastilla, mutta en ole melkein koskaan nähnyt kipsilaastia tavallisella rakennustyömaalla. Joten kyllä, sen voi korjata, olen täysin samaa mieltä, mutta todennäköisesti rako tasoitetaan tavallisella tasoitteella, ja se toimii ehkä/ehkä ei.
Sähköasentajana sinun pitäisi tietää, miten rasia tulee asentaa. Se ei ole kipsilevy/kipsilaasti/tasoite, joka pitää rasian paikallaan. Jos rasia irtoaa, se ei ole oikein kiinnitetty/asennettu.elmont sanoi:Olen nähnyt useamman kuin yhden korjauksen liittyen rasioihin, jotka muutaman pistokkeen laittamisen jälkeen murtuvat ja irtoavat kipsilevystä. Tämä johtuu siitä, että korjauksen tekijä käyttää sitä, mitä on saatavilla, yleensä tavallista tasoitetta, ja tasoittaa kuten minkä tahansa "kuopan". Ja on täysin luonnollista, että tasoite ei tartu hyvin kipsiä murskaavan kipsireunaan, joka jää aukon tekemisen jälkeen, ja liitokseen kohdistuu tietty kuormitus joka kerta kun liikuttaa pistoketta, sillä laasti on todennäköisesti tarttunut rasiaan. Toki voi korjata kipsilaastilla, mutta melkein koskaan ei näe kipsilaastia tavallisella rakennuskohteella. Joten kyllä, se on mahdollista korjata, mutta todennäköisesti rako tasoitetaan tavallisella tasoitteella, ja se toimii ehkä/ehkä ei.
Haha, joo ehdottomasti se on niin. Koska eihän tietenkään käy niin, että saa lavakaupalla kipsiä ja muutama levy on vahingoittunut ja sen sijaan että heittäisi nämä levyt pois ja lisäksi maksaisi kaatopaikasta, antaa maalarin sekoittaa vähän kipsiseosta ämpäriin ja käsitellä vaurion, mikä vie muutaman minuutin.
Eikö olisi parempi palauttaa ne ylimääräiset levyt rakennusliikkeeseen tai laittaa ne meidän varastoon ja käyttää ne johonkin muuhun työhön sen sijaan, että heittäisi rikkinäisen levyn pois? Monet varmasti tekevät niin, mutta mielestäni on tärkeää ottaa huomioon ympäristönäkökulma, kaikki pienet purot.