AG A, miten voit tulkita kirjoittamani niin, että kotelo kiinnitettäisiin kipsiin???? mitä kirjoitin oli, että "kipsi" voisi jäädä kiinni koteloon ja sitten kun kotelo liikkuu (koska se ei ole kiinteästi kiinni) niin "kipsi" voisi haljeta/irrota.

elmont sanoi:
AG A, kuinka voit ymmärtää kirjoittamani niin, että kotelo kiinnitettäisiin kipsiin???? kirjoitin, että "kipsi" voisi tarttua koteloon ja sitten kun kotelo liikkuu (koska se ei ole kiinteästi kiinnitetty), "kipsi" voisi halkeilla/irrota.
...ja mitä tarkoitan on, että kotelon tulee olla kiinteästi kiinnitetty.

AG A sanoi:
...och det jag menar är att dosan ska sitta stumt.
Ne ovat kaiketi kuitenkin valmistettu muovista?

Minun pistorasiat ja katkaisijat täällä kotona ovat ainakin erittäin tukevasti kiinni, kun ottaa huomioon, että niillä on vastatuki kun ne ruuvataan kiinni koteloon. Mutta pitäisikö niitä ehkä pystyä kääntämään?

Facket sanoi:
Eikö ole parempi, että palautan ylimääräiset levyt rakennusliikkeeseen tai laitan ne meidän varastoon ja käytän ne muuhun työhön kuin heittää pois rikkinäisen levyn? Moni valitsee varmaan tämän tien, mutta minusta on tärkeää huomioida ympäristönäkökohdat, pienistä puroista kasvaa suuri joki.
Jos ne ovat rikki, rakennusliikkeen tulisi ottaa ne takaisin. Miksi maksaa rikkinäisistä tavaroista, jotka estävät tekemästä sataprosenttista työtä? En laita rikkinäisiä levyjä kotiini, ne ovat liian halpoja, jotta kannattaisi fuskailla niiden kanssa. Onko spakel ympäristöystävällistä?

Luuleksä että noin rakentaa hyvän suhteen omaan rakennuskauppaansa, valittamalla muutamasta levystä, jotka itse sanot olevan niin halpoja? Pitäisikö minun palauttaa levyt, jotka olen itse vahingossa vahingoittanut ja syyttää, että ne olivat jo sellaisia kun sain ne? Sillä ei todellakaan voi todistaa mitään, ei kumpaankaan suuntaan. Kuten joku muu mainitsi, ei tasoite, kipsi...

Kotelo on muovia ja se kiinnitetään yleensä naulaten kiinni puulistaan, naulat kulkevat "aukkojen" läpi eikä ne yleensä ole tiukasti kiinni listassa. Voi myös käyttää erilaisia kottlingeja puusta tai muovista ja joskus kiinnittimiä metallista, mutta ne eivät ole tiukkoja vaan voivat liikkua muutamia millimetrejä sekä syvyys- että sivusuunnassa. Yksikään kotelo ei yleensä ole tiukasti kiinni ellei se ole betonissa, vaan ne tulevat tiukoiksi, kun laite kiinnitetään niin, että kotelo puristuu levyn takapuolelle ja laite levyn etupuolelle.

• Tykkään
lars_stefan_axelsson ja 2 muuta
  • Laddar…
Ei, jos olet vahingoittanut niitä itse, niitä ei pidä palauttaa. Jos sinulla on hyvä suhde varastoon, he eivät lähetä vahingoittunutta tavaraa, ja jos he tekevätkin niin vahingossa, se vaihdetaan ilman, että mitään tarvitsee todistaa.

Ajattelin juuri sitä viimeistä osaa, jonka mainitset, että se muuttuu kankeaksi, kun se on asennettu ja valmis. En voi kommentoida siitä, kuinka kestävä kipsimassa on, joten jätän sen sikseen.

Totta kai valitaan reklamoida, jos kyseessä on 20 sadasta levystä, mutta kun puhutaan 2-3 kolhiintuneesta levystä... ihan totta? Leikkaa pois vähän pahvia, pyydä maalaria korjaamaan ennen kuin hän aloittaa saumauskittauksen? Se, että päättää olla asentamatta vahingoittunutta levyä kotona itselleen, on yksi asia, mutta kun tekee tätä päivät pitkät ja punnitsee vaihtoehdot, on se ainakin minulle selvää.

elmont sanoi:
Dosan är av plast och oftast spikas den fast i en träregel, spikarna löper i "hål" och brukar oftast inte sitta stumt mot regeln. Man kan även använda div kottlingar av trä eller plast samt ibland regelfästen av plåt dock så blir dom inte stumma utan kan röras några mm både i djuled och sidled. Inga dosor brukar sitta stumt om dom inte sitter i betong utan dom blir stumma när man fäster apparaten så att dosan trycks mot baksidan av skivan och apparaten mot framsidan av skivan.
Jos asentaa rasiat oikein ja on ammattilainen niin ne pysyvät paikoillaan, muuten on ehkä syytä vaihtaa ammattia 😀

Polos, voin kertoa, että on eroa siinä, istuuko vain hiljaa vai onko jumissa. Ehkä sinun pitäisi pyytää ja päästä vierailulle sähköasentajan luo, joka työskentelee rakennustyömaalla, niin voit katsella ja tuntea :thumbup:

• Tykkään
Tony Rosendahl ja 2 muuta
  • Laddar…
Facket sanoi:
Totta kai mainostetaan, jos kyseessä on 20 sadasta levystä, mutta kun kyse on 2-3 kolhuuntuneesta levystä.. tule jo? Leikkaa vähän pahvia pois, pyydä maalarin korjata ennen kuin hän alkaa saumata liitoksia? Että joku päättää olla kiinnittämättä vahingoittunutta levyä kotona itselleen on yksi asia, mutta kun tekee tätä koko päivän ja punnitsee vaihtoehdot, niin se on joka tapauksessa minulle selvää.
Jos 2-3 sadasta on kolhuuntuneita, aseta levy paikkaan, jossa reunaa leikataan, jolloin vaurio katoaa ja työ on tehty oikein.

Joo, pitää suunnitella työt paremmin.

Snailman
elmont sanoi:
Polos, voinpa kertoa, että on ero siinä, että istutko tiukasti vai tiukasti kiinni. Ehkä sinun pitäisi pyytää ja saada mennä tutustumaan sähköasentajaan, joka työskentelee rakennustyömaalla, jotta voit katsoa ja tuntea :thumbup:
Kasvoin ylös sinibetonitalossa, ja olen tullut sietämättömän väsyneeksi pistorasioihin, joita pitää pitää kiinni, kun vedät pistokkeen irti (jotta pistorasia ei tule mukana), joten omaan rakennukseeni ostin muutaman metallikulman vp2 rasioilleni, enkä käyttänyt niitä ennen kuin äskettäin (ne olivat heikkoja), kun laitoin yhden kummallekin puolelle rasiaa. :thumbup:

Minulla on 70 rankaa ja 17 mm raakalautoitus molemmilla puolilla, yleensä asennan rasiat kahteen tiiliverhoilunpalaan, jotka naulaan raakalautaan ja sitten kiinnitän rasian kahdella ruuvilla tiiliverhoiluun vinottain. (Onhan syynsä sille, että en koskaan saa valmiiksi)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.