23 450 lukukertaa ·
260 vastausta
23k lukukertaa
260 vastausta
Nollaenergi Attefall. Miten te olisitte tehneet?
Kun kyse on ftx:stä, ilmoitetaan myös maksimivirrat, ilman tietoa alhaisempien virtausten hyötysuhteesta, on mahdollista vähentää moottorin nopeutta merkittävästi. Tämä tarjoaa sekä hiljaisen toiminnan että mahdollisuuden tehostaa ilmanvaihtoa suihkun tai ruoanlaiton aikana.
Remontoija
· västra götaland
· 809 viestiä
minä
ja minulla on myös kontakti, joka on asentanut 2 blueberg (tai samanlainen nimi) mini ftx...., vaihtoehtona ei ollut ilmanvaihtoa tiiviissä talossa... joten kyllä... se antaa hieman raikasta ilmaa ja sen pitäisi säilyttää hieman lämpöenergiaa... joten.. parempi kuin ei mitään minusta
olen myös suositellut eos attefall-rakentajille, sitten jos ne asentavat niitä tai eivät...I igelkotten82 sanoi:Pax Eos FTX olen katsonut Attefallshusin yhteydessä. Ei kuitenkaan käytännön kokemusta siitä, mutta paperilla se vaikuttaa sopivan kokoiselta.
Järjestelmistä keraamisella akulla ja ilmavirran vuorotellen suunnalla olen kuullut, ettei niiden pitäisi toimia niin hyvin ja lisäksi ne tarkoittavat kahta sellaista kylpyhuoneessa, mikä tekee kustannukset melko korkeiksi.
ja minulla on myös kontakti, joka on asentanut 2 blueberg (tai samanlainen nimi) mini ftx...., vaihtoehtona ei ollut ilmanvaihtoa tiiviissä talossa... joten kyllä... se antaa hieman raikasta ilmaa ja sen pitäisi säilyttää hieman lämpöenergiaa... joten.. parempi kuin ei mitään minusta
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 286 viestiä
Minulla on EOS autotallissa. En suoraan suosittelisi sitä pieneen asuinrakennukseen, koska se on melko äänekäs. Parempi olisi käyttää jotain pientä yhdistelmäyksikköä, kuten niitä, jotka yleensä ovat liesituulettimissa.
EOS-yksikön toiminta on muuten erittäin hyvä!
EOS-yksikön toiminta on muuten erittäin hyvä!
En eristäisi 50 cm seinissä. Meillä on 32 cm talossamme, joka on hieman yli 160 m2, ja energiankulutus lämmitykseen on noin 4000 kWh vuodessa. Tosin maalämmöllä, mutta Pohjois-Ruotsissa.
Jos jostain syystä haluaisi viedä asian äärimmäisyyksiin, katsoisin (kuten jo huomautettu) vaihtoehtoisia materiaaleja.
Jos jostain syystä haluaisi viedä asian äärimmäisyyksiin, katsoisin (kuten jo huomautettu) vaihtoehtoisia materiaaleja.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Sen tulisi olla suhteessa kustannuksiin. PIR-levyt ovat kalliimpia kuin vastaava eristysarvo lasivillalla.N nybyggarn3 sanoi:
Minulla on 50 cm seinät isocell lösullilla, toimii erinomaisesti.
Onko se jokin selluloosamuoto? Siinä tapauksessa meillä on samankaltainen ratkaisu, mutta eri paksuus.Johannes Carlsson sanoi:
Kustannusten lisäksi on otettava huomioon, kuinka paljon asuintilaa jää jäljelle. Se täytyy ehkä laskea, mutta on vaikea nähdä, että 50 cm voisi perustella, kun rakennetaan attefallshuseja.
Voisi rakentaa ruokakomero/jääkaappi eristykseen pohjoispuolelle. Ilmaista kylmää joulukuusta huhtikuuhun.
Jääkaapissa olisi haihdutussivusto sivussa hyödyntääkseen täysin ilmaista kylmää julkisivun takaa.
Sääntelyongelmia on, mutta ne ovat ratkaistavissa. Miten ne ratkaistaan parhaiten?
Jääkaapissa olisi haihdutussivusto sivussa hyödyntääkseen täysin ilmaista kylmää julkisivun takaa.
Sääntelyongelmia on, mutta ne ovat ratkaistavissa. Miten ne ratkaistaan parhaiten?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Selluloosa, kierrätetty sanomalehtiN nybyggarn3 sanoi:Onko se joku Selluloosan muoto? Siinä tapauksessa meillä on samanlainen ratkaisu, mutta eri paksuus.
Kustannusten lisäksi täytyy ottaa huomioon, kuinka paljon asuintilaa jää jäljelle. Se täytyy ehkä laskea, mutta minun on vaikea nähdä, että 50 cm olisi perusteltavissa, kun rakennetaan attefalltaloja.
Attefalltaloissa ei koskaan. Mutta jos se on vain mökki ilman pinta-alan rajoitusta
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Aseta kaappi oven ulkopuolelle sen sijaan, että tekisit kylmäsiltoja.Ulltand sanoi:
Voisi rakentaa komero/jääkaappi eristeeseen pohjoispuolelle. Ilmainen viilennys joulukuusta huhtikuuhun.
Jääkaapissa olisi höyrystinpuoli sivulla, jotta hyödynnetään täysimääräisesti ilmainen viileys julkisivun takaa.
Sääntelyongelmia on olemassa, mutta ne ovat ratkaistavissa. Miten ne ratkaistaan parhaiten?
Jääkaappi/pakastin kuluttaa alle 200 kWh vuodessa
Kiinnostavaa. Sitten meillä on varmaan täsmälleen sama eristys.Johannes Carlsson sanoi:
Voiko todella säästää monta euroa viimeisissä kahdessakymmenessä senttimetrissä seinässä? Tuntuu minusta, että iso osa meidän 4000 kWh katoaa ylöspäin, alas, ikkunoiden ja ilmanvaihdon kautta.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Lämpöpumpulla on COP vähintään 4, joten energiahävikki on noin 16000 kWh.N nybyggarn3 sanoi:
Seinäni on rakennettu kevytpalkilla, joten siinä ovat 15 cm paksummat kovalevyt ja enemmän puhallusvillaa. Ei dramaattisesti kalliimpi.
Ikkunoilla on ehdottomasti merkitystä, katon ja lattian pitäisi vastata seinää.
Sitten pienet asiat, kuten tiivisteet ovien ympäri, antavat myös osansa.
Hyvin eristetyissä taloissa voi olla alempi sisälämpötila mukavuudesta tinkimättä.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Kiva kuulla. Me rakensimme myös kevyellä palkilla, kuitenkin 300 mm. Fantastinen järjestelmä ja lisäksi edullinen.Johannes Carlsson sanoi:
Lämpöpumpun COP on vähintään 4, joten energianhukkaa on noin 16000 kWh.
Seinissäni on käytetty kevyttä palkkirakennetta, joten ne ovat 15 cm paksummat, massonittilevy ja enemmän puhallusvillaa. Ei dramaattisesti kalliimpaa.
Ikkunoilla on ehdottomasti merkitystä, katon ja lattian tulisi olla seinään verrattavissa.
Sitten pieniä asioita, kuten tuulensuoja ovien ympärillä, antavat osansa.
Hyvin eristetyissä taloissa voi myös olla alhaisempi sisälämpötila säilyttäen mukavuuden.
16000 kuulostaa isommalta, mutta kysymys on, kuinka paljon säästyisi, jos seinissä olisi 20 cm enemmän. Nykyään suoraa sähkölämmitystä harvemmin käytetään. Ilma-ilmalämpöpumppu voi olla sopiva ratkaisu Attefall-taloon. Jos sähköä on saatavilla.
Arvelen, että aloittaja voi säästää muutamia satoja kWh vuodessa lisäämällä eristystä 300 mm:stä 500 mm:iin. Mutta joku, joka osaa tehdä laskelmia, voisi mielellään tehdä sen.
Mutta muuten mielestäni sinulla on hyvä konsepti