O oliven1 sanoi:
ne onnistuvat, mutta se ei ole järkevää, ei jää paljon jäljelle.
Olen samaa mieltä.

Kuinka monta energiatehokasta hirsitaloa olet rakentanut?

• Tykkään
Ulltand
  • Laddar…
P
F fribygg sanoi:
Olen samaa mieltä.

Kysymys on kai, kuinka monta passiivitaloa tai nollaenergiataloa on rakennettu hirrestä, veikkaan, että hyvin vähän…

• Tykkään
oliven1
  • Laddar…
O
F fribygg sanoi:
Olen samaa mieltä.

ei yhtään, mutta ei olekaan hirsi itsessään energiatehokas millään tavalla.

hirsi toimii ainoastaan verhoiluelementtinä rungolle, joka on vähäenerginen.
joten voisin asentaa hirren minkä tahansa rakentamani talon päälle.

O
Rejäl sanoi:
Kysymys kuuluu varmaan kuinka monta passiivitaloa tai nollaenergiataloa on rakennettu hirrestä, veikkaan että hyvin harvoja…
sanoisin, että olet aivan oikeassa siinä.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
O oliven1 sanoi:
ei yhtään, mutta eihän se ole puutavara itsessään, joka on energiapiheä jollain tavalla. vaan puutavara toimii vain päällyselementtinä rungossa, joka on energiatehokas. joten olisin voinut asentaa puutavaraa mihin tahansa taloon, jonka olen rakentanut.
Olet ilmeisesti vielä lukematta ketjun, kukaan ei väitä, että puolipuu, jota TS aikoo käyttää, olisi energiatehokas.

• Tykkään
Ulltand
  • Laddar…
O
F fribygg sanoi:
Et ole ilmeisesti vielä lukenut ketjua, kukaan ei väitä että puolihirret joita TS aikoo käyttää olisivat energiatehokkaita.
oletko rakentanut ainuttakaan nollaenergia-/passiivitaloa?

O oliven1 sanoi:
oletko rakentanut yhtäkään nollaenergia-/passiivitaloa?
Olen yksityisesti rakentanut pari energiatehokasta hirsitaloa ja perinteisen Attefall-talon runkorakenteella. Käsitän, että TS miettii erillistä pienrakennusta Attefall-kokoluokassa, ja jätän mainitsematta ammatillisia kokemuksiani, koska ne eivät liity langan kysymykseen.

Oletko sinä @oliven1 rakentanut yhtään energiatehokasta taloa Attefall-kokoluokassa? Tai onko sinulla kenties kokemusta Nollaenergiataloista?

• Tykkään
Ulltand
  • Laddar…
O
F fribygg sanoi:
Olen yksityisesti rakentanut pari energiatehokasta hirsitaloa ja perinteistä Attefallshus-rakennuksesta puurungolla. Ymmärrän, että TS harkitsee yksittäistä pientaloa Attefall-koossa, ja jätän mainitsematta, mitä olen tehnyt ammatillisesti, koska se ei ole kysymyksen kannalta merkityksellistä ketjussa.

Oletko sinä @oliven1 rakentanut energiaa säästävää taloa Attefall-koossa? Vai onko sinulla kokemusta Nollenergitaloista?
Olen rakentanut uskomattoman monta neliömetriä matalaenergiataloja kuten passiivitaloja ja nollenergitaloja.
Ratkaisut ison 10 000 m² talon ja 100 m² talon välillä ovat täysin samat.

Jos osaa rakentaa toisen, osaa rakentaa myös toisen.

• Tykkään
fribygg ja 1 muu
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Onko hyvin eristetystä maanvaraisesta lattialämmityksellä varustetusta laatasta suuremmat lämpövuodot kuin TS:n pohtimasta pilariharkkolattiasta?
Väittäisin, että pilariharkkolattialla on suuremmat lämpövuodot. Syy on, että palkkien alla kiertävä ilma on kylmempää kuin maan peruslämpötila.

O
Rabbithole Johannes Carlsson sanoi:
Väittäisin, että paaluperustuksilla oleva välipohja aiheuttaa suurempaa lämmönhukkaa. Syynä on, että välipohjan alle kiertää ilmaa, joka on kylmempää kuin maan peruslämpötila.
paaluperustuksilla oleva välipohja ei koskaan sovellu matalaenergiataloon.
täytyy olla maanvarainen laatta, jotta voit laskea maan hidastuvuuden hyväksi.

kylmänä talvipäivänä, kun ulkolämpötila on -16 astetta, tarkoittaisi se, että talon alla on -16 astetta.

O oliven1 sanoi:
Alapohja pilareilla ei koskaan sovellu matalaenergiataloon.
Sen on oltava maanvarainen laatta, jotta voit hyödyntää maaperän inertian.

kylmänä talvipäivänä, kun ulkona on -16 astetta, merkitsisi, että talon alla on -16 astetta
Riippuuko se maantieteellisestä sijainnista?

• Tykkään
Ulltand ja 1 muu
  • Laddar…
O oliven1 sanoi:
olen rakentanut uskomattoman monta neliötä matalaenergiataloja kuten passiivitaloja ja nollaenergiataloja.
ratkaisut suurelle talolle, joka on 10 000kvm ja 100kvm ovat täsmälleen samat.

jos osaa rakentaa toisen, osaa rakentaa myös toisen.
Muista, että vaikka olet rakentanut paljon matalaenergiataloja, se ei automaattisesti tarkoita, että olet oikeassa. On edelleen mahdollista rakentaa monella eri tavalla, kunhan on hallussa perusfysiikka ja tavoite.

Muutama vuosi sitten ~10 oli hieman hankalaa löytää hyviä toimittajia matalaenergiatalojen komponenteille. Nykyään on melko helppoa löytää passiivitalojen ikkunoita ja ovia. Vaikka tyyliltään oikeanlaiset kauniit ovet voivat olla haastavia löytää. Siinä voi rakentaa eduksi kylmän eteisen tuulikaappina.

• Tykkään
Ulltand ja 2 muuta
  • Laddar…
O oliven1 sanoi:
olen rakentanut lähes 40 000 m² jaetuna eri kokoisiin rakennuksiin parista sadasta neliömetristä yli 12 000 m² suuruisiksi rakennuksiksi
Tarkoitatko, että olet ammattimaisesti ollut osallisena 40 000 m²:ssä? Ovatko ammatilliset kokemuksesi suurista rakennuksista relevantteja ketjussa, joka käsittelee suunniteltua kesämökkiä, Attefall-kokoista Nollenergiahustelua puolihirsi-ulkoseinällä, voitko soveltaa taitojasi rakennukseen, jonka kokoluokasta TS suunnittelee, vai aiotko edelleen väittää, että hirrestä rakentaminen ei ole mahdollista?

• Tykkään
Ulltand
  • Laddar…
O oliven1 sanoi:
palkkikerros pilareilla ei koskaan sovellu matalaenergiataloon.
täytyy olla laatta maassa, jotta voit hyötyä maaperän lämmön hitaudesta.

kylmänä talvipäivänä, kun ulkona on -16 astetta, olisi -16 astetta talon alla
Ehdottomasti, mutta se voidaan silti ratkaista. Lattian olosuhteet ovat silloin vastaavat kuin seinälle.
Maan hitaus ei ole kriittinen, vaikka onkin mukavampaa muutama plusaste kuin miinusaste.

Jos haluaa rakentaa kalliolle ilman, että tekee suuren sorakasan talon ympärille, ehdotan silti, että ensin rakennetaan muuri tai vastaava ja sitten tämän sisäpuolelle tasataan ja eristetään. On selvästi turhaa, että palkkikerroksen alla on kylmää vetoa.

• Tykkään
Ulltand
  • Laddar…
O oliven1 sanoi:
bjälklag på plint går aldrig att lösa ett lågenergihus med.
Tallenna tämä lausunto tulevaisuutta varten.
TS tai jonkun toisen rakennus tullaan luokittelemaan ja hyväksymään matalaenergiataloksi ja se todistaa, että sen voi rakentaa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.