Tilanne
Keskustelu on suljettu.
S Sanna171 sanoi:
Monta vastauksista, erityisesti Staffanin, ovat vain tuntuneet siltä, että hän haluaa tehdä TS:n naurunalaiseksi. Uskon, että se on ilmeistä useimmille. Ei voi omaksua, mitä joku sanoo, jos hänen tarkoituksensa on tehdä toisesta naurunalainen eikä auttaa häntä. On huono asia, jos tämä foorumi on aikuisten kiusaamista varten.
Jos on saanut monia järkeviä vastauksia kysymykseensä ja silti jatkaa kääntelemistä ja vääntämistä saadakseen haluamansa vastauksen. Niin... Silloin pelkään, että täytyy luultavasti hyväksyä, että keskustelu helposti menee raiteiltaan! Kysymys on ilmeisesti vastattu niin pitkälle kuin vain mahdollista, joten miksei lukita ketjua?

• Tykkään
AndersOhrt ja 3 muuta
  • Laddar…
Chriskar Chriskar sanoi:
Onko tämä vakava viesti? Toivottavasti heillä on sähköauto eivätkä asu missään keskusta-alueella. Ja ettei heidän lähellään olisi ketään, joka polttaa tupakkaa, On aina tärkeää välittää läheisistämme, mutta eikö ole positiivista, että naapuri vaihtaa eterniittikattonsa
Kyllä, tämä on vakava viesti. Olen työskennellyt asbestin parissa vähintään 20 vuotta, joten tiedän mistä puhun. Tutki tiedettä ja kaikki tutkimukset asbestin vaikutuksista. Voit aloittaa opettelemalla kaikki asbestista alkaen vuodesta 1974 eteenpäin, niin ehkä rauhoitut mielipiteissäsi.

Omituista, että olen elossa ja terveenä oikeastaan, koska olen ollut alttiina niin monelle vaaralliselle asialle. Isäni työskenteli paljon asbestin parissa aikanaan ja kuoli vasta korkeassa iässä. Kun olin vastasyntynyt, hän rakensi talomme ja laittoi silloin eterniittikaton, jota hän leikkasi kulmahiomakoneella ilman suojavarusteita. Itse makasin vieressä lastenvaunuissa ja katselin. Itse talo rakennettiin kokonaan kreosotilla kyllästetystä puutavarasta, talossa ei ollut yhtään "tavallista" puuta. Yli 50 vuotta myöhemmin olen terve kuin pukki, ja touhusin asbestieristyksen kanssa vielä tänä keväänä. En ole vähääkään huolissani.

• Tykkään
Staffans2000
  • Laddar…
Saxsson Saxsson sanoi:
Kun saa paljon viisaita vastauksia kysymykseensä ja silti jatkaa vääntämistä ja kääntämistä saadakseen halutun vastauksen.
Niin... Pelkäänpä, että on melkein odotettavissa, että se helposti karkaa käsistä!
Kysymys on ilmeisesti vastattu niin pitkälle kuin mahdollista, joten miksei lukita ketjua?
Ei, ei missään tapauksessa lukita, se on vähän niinkuin heitettäisiin ulos elokuvasta elokuvan keskellä...

• Haha
  • Tykkään
AndersOhrt ja 5 muuta
  • Laddar…
S skagget sanoi:
Ja det är ett seriöst inlägg. Jag har jobbat med asbestiä minst 20 vuotta så jag vet vad jag talar om. Kolla upp vetenskapen och alla utredningar om asbestpåverkan. Du kan ju börja med att plugga in allt om asbesti från 1974 och framåt, så kanske du lugnar ned dig i din åsikter.
LOOOL, Chriskar adresserade nog TS och inte dig, dock underbart för tråden att du reagerade som du gjorde. Med kraft!

P Peternow sanoi:
Asbest partiklar är tunga och färdas inte så långt som tur är .
Kuulostaa oudolta, kun asbestihiukkaset putoavat maahan noin 24 tunnin kuluessa, kun niitä on alettu purkaa. Voiko silloin väittää, että ne ovat raskaita eivätkä kulje kauas!?

• Tykkään
dicliff
  • Laddar…
G greenhouse sanoi:
Niin tekisin, jos esimerkiksi kaataisin puun 5 metrin päässä hänen talostaan.
Informoisitko häntä myös, jos kaataisit puun 80 metrin päässä hänen talostaan. Sillä SE onhan paljon relevantimpi vertailu kuin se, jonka juuri teit.

• Tykkään
Doks ja 2 muuta
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland sanoi:
TS, miksi olet henkilökohtaisesti niin pelkääväinen juuri asbestialtistumiselle? Ketju toisensa jälkeen asbestista, jotain, joka todennäköisesti on minimaalinen riski elämässäsi. Yhteiskunta on määritellyt riskin ja käsitellyt sen onnistuneesti lainsäädännöllä. Se on suljettu luku materiaaliemme historiassa.
Mietin myös, miksi TS on niin huolissaan juuri asbestista. Onko sinä tai joku läheisesi sairastunut asbestin takia? On paljon asioita, jotka eivät ole hyväksi terveydelle, joten miksi kiinnittyminen asbestiin? Haluaisin ymmärtää paniikkisi taustalla.

• Tykkään
  • Rakastan
dicliff ja 2 muuta
  • Laddar…
G greenhouse sanoi:
Niinpä niin, keskustelu on nyt enemmän itseään ylläpitävää. Olen keski-ikäinen mies, joten siinä erehdyit, Staffan. Aion tehdä popcornia ja katsella. Jotkut täällä käyttäytyvät kuin ultrafeministit, joilla on mantra "loukkaantuneet valkoiset miehet" aina kun heiltä loppuvat argumentit, vaikka todellisuudessa juuri he ovat loukkaantuneita.

On myös pelottavaa kuinka harvat todella lukevat vastauksiani. Olen jo pitkään kirjoittanut, että hyväksyn argumentit siitä, että se on vaaratonta ja että olen todella paniikinomaisesti peloissani asbestista.
Näyttää siltä, että kyse on enimmäkseen toisten kritisoinnista. Mietin kuinka kauan kestää ennen kuin ketju muuttuu FB-kommenttikentäksi ja eksyy Adolf Hitleriin viittailevaksi! :rofl:
Lopeta!

• Rakastan
1
  • Laddar…
M MetteKson sanoi:
Mietin myös, miksi TS on niin huolissaan juuri asbestista. Onko sinä tai joku lähelläsi sairastunut asbestin vuoksi?
On paljon asioita, jotka eivät ole hyväksi terveydelle, joten miksi kiinnittyminen asbestiin? Haluaisin ymmärtää paniikkisi taustan.
No, se on hyvä kysymys. Pelot eivät ole valitettavasti harvoin loogisia. Jos ne olisivat, kukaan ei polttaisi tai ajaisi autoa.

P
Miten menee, selvisikö lapsi hengissä?

• Tykkään
  • Haha
Knetech ja 3 muuta
  • Laddar…
P
Hyvässä tarkoituksessa, tee jotain pelollesi. Minulla on 9-vuotias poika, joka on ajoittain niin huolissaan asioista, että perhe on näinä jaksoina hajoamassa palasiksi. Hän voi huolehtia rikkovansa ikkunan, koska sattui menemään sitä vasten, eli hän ei luota edes omiin aisteihinsa. Hän voi vatvoa aihetta viikkoja, yhdessä muiden asioiden kanssa, jotka putkahtavat esiin. Hän voi katsoa sääsovellusta 100 kertaa päivässä varmistaakseen, ettei ukkosta, vaikka on korkeapaine ja ei pilven häivääkään. Kukaan ei tiedä mistä tämä tulee, en minä enkä vaimoni ole huolestuvaa tyyppiä. Mutta jos olemme tiedostamattamme siirtäneet tällaisen huolen, olen siitä todella pahoillani.

• Tykkään
  • Surullinen
Englawind ja 4 muuta
  • Laddar…
Luulen, että aion aloittaa ketjun sokerin käytöstä rakenne-elementtinä sisämaalauksessa ja kysyä, onko jollain ongelmia sen kanssa. Saisin varmasti paljon vastauksia, joissa sanotaan, että minun pitäisi olla huolissani asbestista sen sijaan :O
Vertailukelpoiset vertailut eivät koskaan ole merkityksellisiä, kun ollaan huolissaan lasten terveydestä.

• Tykkään
greenhouse
  • Laddar…
G greenhouse sanoi:
Hei vaan ja kiitos nopeista vastauksista. Ajattelen myös, että 80 metriä pitäisi luoda paljon ilmaa per asbestikuitu, niin sanotusti.

Se kuulostaa lupaavalta. Mutta verrata asbestia lastenruokaan tai soratiehen on vain suoraa väärin ja tietämätöntä. Käsittääkseni lastenruoka on laillista ja niin myös soratie. Asbesti on kielletty, koska se aiheuttaa vakavia sairauksia niille, jotka hengittävät sitä (vaihtelevassa määrin). 74-vuotias ukko ei varmaankaan kuole siihen, mutta minä ja poikani olemme nuoria kärsimään mahdollisesti seurauksista 20 vuoden päässä. Ymmärrän kuitenkin ajatuksen, että on olemassa muita riskejä kuin asbesti. Asua lähellä vilkkaasti liikennöityä tietä on todennäköisesti myös hyvin huonoa keuhkoille, samoin kuin tupakointi ja moottoripyörällä ajaminen 300 km/h.

Valitettavasti kuidut ja pöly ovat niin pieniä, ettei niitä voi nähdä. Olisi kiinnostavaa kuulla mielipiteitä joltakin asbesti saneeraajalta tai henkilöltä, joka on itse purkanut mineriittilevyä. Kaikki riippuu tietysti ilmassa olevasta pitoisuudesta ja se puolestaan riippuu siitä, kuinka paljon käsittelyn aikana asbestia vapautuu. ETTÄ kuidut vapautuvat on 100 % varmaa, koska jotkut laatoista ovat menneet rikki.
Eikö tämä ole "trolliviesti" houkutellakseen henkilöitä foorumille?

Chriskar Chriskar sanoi:
Onko tämä vakava viesti? Toivottavasti heillä on sähköauto ja he eivät asu missään keskuskaupungissa. Eikä kukaan heidän lähellään ole tupakoitsija, aina on tärkeää välittää rakkaistamme, mutta eikö ole positiivista, että naapuri vaihtaa asbestikaton pois?
Sähköautoista saa sähköallergian...

/ Terveisin Fredrik

• Haha
  • Tykkään
undine ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.