Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Greenhouse. Suhteesi vaaroihin ja riskeihin ylittää reilusti järkevän ja kohtuullisen rajan, ja toimintasi täällä osoittaa, että sinulta puuttuu kyky ottaa huomioon asiallisia syitä huolesi vähentämiseen. Olen vilpittömästi pahoillani puolestasi, sillä sen täytyy olla uskomattoman raskasta huolehtia niin paljon kuin teet, ja käyttää niin paljon aikaa kyseenalaistamiseen ja keskusteluun asiasta, vaikka olet jo saanut niin monia ja yksiselitteisen rauhoittavia vastauksia. Mietin myös, mikä vaikutus sillä on lapseesi, saako lapsi leikkiä ilman jatkuvia varoituksia, siirrätkö oman huolesi lapsellesi, joka silloin vaarantaa muuttua levottomaksi ja passiiviseksi? En sano tätä ollakseni alentuva, vaan ajattelen sinun ja lapsesi parasta: hae ammattiapua oppiaksesi reagoimaan suhteellisesti vaaroja ja riskejä kohtaan, joille me kaikki altistumme elämämme aikana. Onnea matkaan.

• Tykkään
Hasselvargen ja 4 muuta
  • Laddar…
G greenhouse sanoi:
Asbestin vaaralla ei ole mitään tekemistä internetin kanssa. Se kiellettiin jo vuonna 1982, jolloin internetiä ei ollut. 

Kyllä Staffan, olen tietenkin huolissani. Se koskee lapseni terveyttä. Että hän on altistunut jollekin haitalliselle naapurini piittaamattomuuden ja kitsauksen takia.
Tämä foorumi ei koskaan lakkaa yllättämästä

• Tykkään
Staffans2000
  • Laddar…
M MagHam sanoi:
OK ajattelemme täysin eri tavalla: Jos eterniittikatto säilyy vielä 20 vuotta, lapsesi kasvaessa, se vapauttaa säännöllisesti hieman kuituja. Kun tippuvat kävyt, sataa rakeita ja vettä jne. Suurin osa menee maapinnan kerrokseen aivan rakennuksen vieressä. Sitten se voi levitä kun haravoi jne. Nyt pääset katosta eroon kerralla ja tuuli puhaltaa sinusta poispäin. Kuulostaa melkein hyvältä, jos ajattelee näin.
Ajattelin samalla tavalla kun hän heittää, että mies on pihi ja välinpitämätön vaikka hän oikeasti vaihtaa katon ja altistaa itsensä huomattavasti suuremmalle vaaralle! 74-vuotias ja työskentelee katolla ei ole leikin asia! Itse olisin mennyt naapurin luo ja auttanut häntä epäröimättä! Ikävää valittavat naapurit.

• Tykkään
  • Rakastan
Radhussemlan ja 7 muuta
  • Laddar…
F framtand84 sanoi:
Voi hitsi, mitä aiheita oletkaan luonut TS, 15 kappaletta asbestista ja eterniitistä eri paniikkiasteilla. Rauhoitu nyt, et voi elää elämääsi niin, että sinulla on asbesti-ahdistusta aina kun aiot ripustaa taulun.
tietenkin hän saa elää elämäänsä kuten haluaa, kunhan hän lopettaa muiden ahdistelun varmistus- ja besserwisser-tarpeensa vuoksi. he päätyvät aina internetfoorumeille, ainoaan paikkaan, jossa he voivat saada kaipaamaansa huomiota.

Olen saanut asbestinpurkucertifikaatin.
Yksi kuitu riittää aiheuttamaan arpikudosta. Asbestoosi ja keuhkopussin kalkkeumat ovat yleisimpiä vaurioita.
Jos aiot tehdä töitä asiakkaalle, kuten purkaa kattopaneelin, on laadittava työsuunnitelma, johon aina sisältyy eristysalue, mutta se oli vain muutaman metrin päässä kohteesta ja kaikki eristysalueen sisällä (periaatteessa niin kaukana kuin katon pala voi pudota + muutama metri) tulisi siivota suuremmista esineistä, jotka voidaan poistaa käsin, imuroida pienemmät ja sitten kastella.

Kuitenkin sitä tarttuu vaatteisiin ja hiuksiin.
Siksi on tärkeää imuroida huolellisesti itseään ja vaatteitaan.

• Tykkään
greenhouse
  • Laddar…
Hienoa, että välität lapsestasi.

Mutta miksi kysyä kysymys, jos ei ole kiinnostunut vastauksista?

Luulen, että autotallisi on enemmän saastunut asbestista kuin haluat tietää,
Sulje ketju!

• Tykkään
PNI ja 4 muuta
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
Mainitse vastaus, joka poikkesi informatiivisesta linjasta.
C C.Lundin sanoi:
Tietysti voit ottaa tietoa vastaan juuri kuten haluat. Mutta eivätkö "oikea" ja "informatiivinen" pitäisi olla korkeammin arvostettuja, kun esittää kysymyksen?
Monet vastaukset, erityisesti Staffanilta, ovat vaikuttaneet siltä, että hän haluaa vain pilkata TS:ää. Luulen, että se on ilmeistä useimmille. Ei voi ottaa vastaan, mitä joku sanoo, jos hänen tarkoituksensa on pilkata eikä auttaa. Valitettavaa, jos tämä foorumi on tarkoitettu aikuisille suunnattuun kiusaamiseen.

• Tykkään
  • Haha
PNI ja 7 muuta
  • Laddar…
D Daos69 sanoi:
tietysti hänen pitää saada elää elämäänsä miten haluaa, kunhan hän lakkaa häiritsemästä muita huomiontarpeellaan ja rechthaberei. he päätyvät aina internetfoorumeille, ainoaan paikkaan, missä voivat saada kaipaamansa huomion.
TS: "- Did you just assume my gender?"
Tämä voi ehkä johtaa loukkaantumisaiheeksi myös:p

• Haha
  • Tykkään
Doks ja 4 muuta
  • Laddar…
Olen rehellisesti sanottuna ollut liian väsynyt lukeakseni koko ketjua. Asbesti voi olla vaarallista jopa pieninä annoksina, joten pelko ei ole aiheeton. Kestää kuitenkin vuosia ennen kuin sairastuu. Toisaalta ei ole tietenkään vaarallista, että asbesti on katossa tai ilmanvaihtoputkissa. Vaarallista on kuitupöly. Joten jos laatat eivät murru ja pölyä, se ei ole vaarallista. Olen itse purkanut koko talon julkisivun eterniittilaatoilla. Käytin hengityssuojainta. Yksityishenkilönä voi käsitellä niitä. Säännöt, jotka olivat olemassa silloin kun tein sen, oli suunniteltu työsuojeluksi.

• Tykkään
greenhouse
  • Laddar…
Ehdottomasti ei mitään hätää. Se, että hän tekee sen itse, on varmasti paljon parempi kuin jos firma tulee ja tekee sen.
Hengitätte enemmän asbestia, jos teette käynnin kaupungille.

Staffans2000
S Sanna171 sanoi:
Monet vastaukset, erityisesti Staffanin, ovat vain tuntuneet siltä, että hän haluaa tehdä TS:n naurunalaiseksi.
Se sai minut lukemaan vastaukseni uudelleen. Mutta mitään pilkkaavaa en voi löytää. Mahdollisesti hieman sarkasmia hyvällä syyllä. Ts. itse taas on ylimielinen ja yli-itsevarma, kun hän (TS on ehdottomasti nuorempi nainen) ohittaa kommenttimme siitä, että on muita vaaroja huomioitavana.

Staffan

• Tykkään
korsriddaren ja 7 muuta
  • Laddar…
G greenhouse sanoi:
Soittaminen yritykseen ja kysyminen voi olla hyvä idea!

Verrata asbestia sokeriin on vain lapsellista.

Kyse ei ole siitä, että haluan tukea naapurini valittamiseen. Kyse on aidosta huolesta aineesta, joka on erittäin terveydelle haitallinen.
Perusteltu pelko tai ei, odotetaan hyvää sävyä.
Koska (liikaa) sokeria on yksi suurimmista syistä ylipainoon ja koska ylipaino on yksi suurimmista syistä sydän- ja verisuonitauteihin ja koska sydän- ja verisuonitaudit ovat yksi yleisimmistä kuolinsyistä Ruotsissa tänään, kun taas asbestiin liittyvät kuolemat ovat, tilastollisesti katsoen, käytännössä olemattomia, joten olen kanssasi samaa mieltä, on lapsellista verrata asbestin vaaraa sokerin vaaraan.

Asbesti on, käytännössä, ongelmaton nykypäivän Ruotsissa, kun taas sokeri on valtava ongelma.

/ Terveisin, Fredrik

• Tykkään
  • Rakastan
Nisse Hammer ja 8 muuta
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
Jos TS olisi asunut aivan naapurissa. Kuinka olisit rajannut katon?
Hyvä ja asiaankuuluva kysymys!

G gaidin sanoi:
Kun kyse on asbestista, pitkäaikainen altistus on vaarallista.
Kyllä, on itse asiassa niin, että pitkäaikainen altistus voi aiheuttaa terveysvaikutuksia ajan myötä. Keveät kuidut kulkevat edestakaisin hengitysteissä. Suuremmat kuidut jäävät kiinni nenään. Sellaiset kuidut, joiden koko on siltä väliltä, voivat jäädä keuhkoihin. Tähän todennäköisesti tarvitaan valtavia määriä, ennen kuin se vaikuttaa 20-30 vuotta myöhemmin.
Joten ota rauhallisesti.

• Tykkään
PNI ja 1 muu
  • Laddar…
Onko tämä vakava kirjoitus? Toivottavasti heillä on sähköauto eikä asu missään keskustaajamassa. Sekä ettei heidän lähellään ole ketään, joka tupakoi. On aina tärkeää, että välitämme läheisistämme, mutta eikö olekin positiivista, että naapuri vaihtaa eterniittikattonsa?

• Tykkään
undine
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.