Valitettavasti riski ei ole olematon, että tuollaiset ”hantverkare” voivat muuttua melko epämiellyttäviksi, jos ei maksa. Luulen, että on valittava, taisteleeko koko matkan poliisin kautta eikä maksa penniäkään, vai maksaako 12000 ja pitää sitä oppirahoina.

• Tykkään
Warleod ja 9 muuta
  • Laddar…
H hempularen sanoi:
Jos he ovat todella sopineet 1200/m, niin se hinta pätee, vaikka se olisi kohtuuton. Mutta silloin on urakoitsijan osoitettava jonkinlaista todisteita sopimuksesta.
Mutta niin kuin tämä työ näyttää, urakoitsija on pikemminkin vahingonkorvausvelvollinen. Älä maksa penniäkään!
joo jos he ovat sopineet siitä, sitä ei ole ymmärretty. Sukulainen luuli aluksi, että se oli 1200 koko sivusta (mikä ehkä on matala tosin, mutta ei ole lainkaan perillä).

korjaus tietooni oli ilmeisesti, että he sanoivat 1200 kahdesta metristä… mutta en saa silti matematiikkaa selville riippumatta.

• Tykkään
matsgran ja 1 muu
  • Laddar…
Hep Hep sanoi:
Valitettavasti riski ei ole olematon, että tällaiset "käsityöläiset" voivat muuttua melko epämiellyttäviksi, jos ei maksa. Luulen, että on pakko valita, taisteleeko poliisi kautta loppuun asti maksamatta pennikään, vai maksaako 12000 ja näkee sen oppirahaksi.
joo, olemme ajatelleet niin huomista varten. Jos heistä tulee uhkaavia/epämiellyttäviä, minun on yritettävä päästä siitä ulos jotenkin (maksamalla todennäköisesti).

Lähestymistapa on selittää, että on tapahtunut väärinkäsitys pehmeällä englannilla. Ja että sukulaisella ei ole paljoa antaa. Ja jos he sitten alkavat puhua materiaalin valtavasta arvosta, tarjoan itse ottaa sen alas, jotta he voivat ottaa sen mukaansa. Suojamuovi on jopa edelleen paikallaan...

Mutta kuten mainitsit. Hankala tilanne.

• Tykkään
MichelleW ja 3 muuta
  • Laddar…
mnils sanoi:
Oliko heidän nimensä Pettersson ja Bendel?
epäselvää

B b8q sanoi:
Meneekö ihmiset edelleen tällaisiin, huolimatta kaikista varoituksista ja kertyneistä kokemuksista? :surprised:
Ja 1200 per m ei ollut edes halpa!
ja, valitettavasti luulen että sukulainen ei ole ollut tietoinen niin monista varoituksista. Ja hän soitti minulle vasta, kun hinta nousi 1200:sta 12000:een, kun he olivat valmiita...

On ollut hieman vaikeaa saada koko tarina selväksi, sillä "käsityöläisen" ja sukulaisen versiot eivät ole täysin täsmänneet. Hän sanoi, että olivat sopineet 1200 per 2m...

Jos ne uhkaavat, soita poliisille, pienimmästäkin uhkauksen viitteestä. Mene turvaan ja hälytä.

• Tykkään
redep ja 14 muuta
  • Laddar…
H hempularen sanoi:
Jos he muuttuvat uhkaaviksi, soita poliisille heti kun tulee pienikin uhkaus. Mene turvaan ja hälytä apua.
joo, on hyvä olla varautunut pahimpaan, kiitos vinkeistä!

• Tykkään
Bättre_själv_än_köpa_tjänster
  • Laddar…
Tämä on kyllä uskomatonta!
Sovittu on sovittu, mutta maksaa tuosta, ei.
Onko joku lähellä, joka voi auttaa sanomaan vastaan?

• Tykkään
Bergj64
  • Laddar…
Excel
En ymmärrä edes miten voi harkita tätä hintaa, 12.000kr 6 metrille. Lisäksi pitäisi aina ottaa referenser innan man låter någon gör något på sitt hus.

En ränna maksaa 179kr 3 metrille bauhausissa. Olen asentanut rännor itse ja se on ganska lätt.

Työ kuvissa näyttää siltä kuin 5-vuotias olisi tehnyt sen.

• Tykkään
TickyNucker ja 10 muuta
  • Laddar…
P
P PNF sanoi:
joo, valitettavasti luulen etteivät sukulaiset ole olleet tietoisia monista varoituksista. Ja soittivat minulle vasta, kun hinta nousi 1200:sta 12000:een, kun he olivat valmiita…

On ollut vähän vaikeaa saada koko tilanne kuntoon, sillä ”käsityöläisen” ja sukulaisen kertomukset eivät ole täysin täsmänneet.
hän sanoi, että he olivat sopineet 1200:sta per 2m…
Onko työstä kirjallista sopimusta, jossa hinta on ilmoitettu? Ovatko ne, jotka työn tekivät, yritys? Kuulostaa siltä, että voitte tehdä rikosilmoituksen joka tapauksessa ja ottaa myös yhteyttä verovirastoon. Jos ei ole sopimusta, niin kyseessä on vain kaksi satunnaista tyyppiä, jotka vaativat rahaa tyhjästä...

• Tykkään
TickyNucker ja 2 muuta
  • Laddar…
J
Valitettavasti nämä kaverit kuuluvat tyyppiin, joka tuhoaisi heidän työnsä, jos ei makseta, mutta se kai laskettaisiin hyveeksi.

• Tykkään
redep ja 11 muuta
  • Laddar…
H hempularen sanoi:
Jos heistä tulee uhkaavia, soita poliisille heti, kun tulee pienikin vihjaus uhkasta. Mene turvaan ja hälytä apua.
päivitys, tapaamista ei koskaan tullut. He eivät ilmestyneet paikalle eivätkä ole ottaneet yhteyttä. Ehkä he tajusivat, etteivät saisi suuria rahoja tai sitten he eivät olleet ainakaan kiinnostuneita jatkamaan keskustelua kanssani.

epäselvää, jatkuuko tapaus...

• Tykkään
ullis54 ja 7 muuta
  • Laddar…
mnils sanoi:
Onko työstä kirjoitettua sopimusta, jossa hinta on mainittu? Ovatko työn suorittaneet yritys?
Kuulostaa siltä, että voitte tehdä rikosilmoituksen joka tapauksessa ja ottaa yhteyttä verovirastoon, jos sopimusta ei ole, niin kyseessä on vain kaksi satunnaista tyyppiä, jotka vaativat rahaa tyhjästä...
ei ei mitään sopimuksia "tietenkin". Ja siitä huolimatta laskelmat eivät täsmää.
Harkitsemme rikosilmoituksen tekemistä.

• Tykkään
TickyNucker ja 12 muuta
  • Laddar…
K
P PNF sanoi:
päivitys, tapaaminen ei koskaan toteutunut. He eivät ilmestyneet eikä heistä ole kuulunut mitään. Joko he eivät tajunneet, että eivät saisi suurempia rahoja tai sitten he eivät ainakaan olleet kiinnostuneita jatkamaan keskustelua kanssani.

epäselvää, tuleeko asiaan jatkoa...
Onhan olemassa riski, että he tulevat ilmoittamatta ja uhkailevat… Poliisi-ilmoitus ei varmaan auta, kun on epäselvää mikä rikos on (ei ole rikollista olla tietämätön) eikä teillä ole varmaan mitään tutkintalinjaa (henkilötunnus, ainutlaatuinen nimi, yritysnimi jne.)?

• Tykkään
Larmal
  • Laddar…
K kniv sanoi:
Riski, että he tulevat ilmoittamatta ja uhkaavat… Poliisi-ilmoitus ei luultavasti johda mihinkään, koska on epäselvää, mikä rikos on (ei ole rikollista olla tietämätön) eikä teillä ole todennäköisesti mitään tutkimusvihjettä (henkilötunnus, ainutlaatuinen nimi, yrityksen nimi jne.)?
Että yksityishenkilöllä ei ole mitään tutkimusvihjettä ei ole syy olla tekemättä ilmoitusta.

• Tykkään
TickyNucker ja 8 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.