78 010 lukukertaa ·
96 vastausta
78k lukukertaa
96 vastausta
Huijattu sadevesikourutyöstä?
Mikä vitsi, pakko tehdä uudestaan. En ole koskaan nähnyt ketään, joka kiertää syöksytorven noin, enkä ole nähnyt sellaisia mutkia, mutta ilmeisesti niitä on olemassa. Puolita hinta niin päädyt siihen, missä sen pitäisi olla suunnilleen.
Olen nähnyt samanlaisia töitä jo 80-luvulla. silloin "matkaajat" kiersivät omakotialueilla tarjoten vaihtaa huonot kourut. useimmiten toimitettiin vain materiaali ja otettiin maksu siitä + työstä ja otettiin ennakkomaksu. usein he eivät koskaan palanneet asentamaan sitä. Mikäli asennus tapahtui, se saattoi näyttää samanlaiselta kuin TS:n kuvissa. Kuullut "irlantilaisista", jotka kiertävät ympäriinsä ja tekevät samoin nykyään. ja myös Itä-Euroopasta. Kankea englanti ja olemattomat ammattitaidot ovat usein sääntöjä.Nissens sanoi:
Tämä ei voi olla totta. Osittain että jokin yritys tekisi niin, osittain että tämä laitetaan foorumille kysyen onko ok...ovat molemmat täysin järjettömiä...
Ei ole KETÄÄN, joka voisi ajatella että se näyttää hyvältä...
Ainoa mahdollinen selitys on, että joku amatööri on yrittänyt korjata oman kourunsa/putkensa. Siksi ilmeisesti kyseisissä kokouksissa ei koskaan ilmestynyt mikään toimittaja, eikä yritystä ole mainittu. Ei yksinkertaisesti ole mitään toimittajaa.
Kiinteistön omistaja itse on asentanut tämän...ja ei halua tunnustaa sitä nyt...
En tiedä missä asut, mutta en ole koskaan kuullut tai nähnyt vastaavaa peltityötä, ja olen kuitenkin ollut sillä alalla. Irlantilaiset tunnetaan eniten huonoista päällystystöistä…M malarmaster sanoi:Olen nähnyt vastaavia töitä, mutta 80-luvulla. Silloin oli "matkustavia", jotka kiersivät asuinalueilla ja tarjosivat vaihtaa huonot rännät. Monesti he jättivät vain materiaalit ja ottivat maksun niistä + työstä ja vaativat ennakkomaksun. Usein he eivät koskaan palanneet asentamaan niitä. Jos asennus tapahtui, se saattoi näyttää TS:n kuvien kaltaiselta. Olen kuullut "irlantilaisista", jotka tekevät samoin nykyään. ja myös Itä-Euroopasta. Pätkivä englanti ja olemattomat ammattitaidot ovat usein tyypillisiä.
minun enoni on tarkastaja, lähetin hänelle kuvasi. Hän sanoi, että se oli pahinta mitä hän on nähnyt. Ensinnäkin ei saa tehdä lyhytpaloja, ne ruostuvat helposti ja istuvat liian alas soralle, siellä pitäisi olla tilaa silmukalle ja kohoputken alaosassa näkyy, että se pitäisi kääntää ylös, näihin ei saisi ruuvata, sillä pian ruostuminen alkaa, joten hän ihmettelee, MIHIN he ovat kiinnittäneet kourun, mitä pirua hän sanoo. 12000 kr ei todellakaan ole sen arvoinen. UHKAILEMEN KUTSUA TARKASTAJA ENNEN MAKSAMISTA, soita kotivakuutusyhtiöön ja kysy mitä voitte tehdä. Hän sanoo, että on kiellettyä olla rako sadevesikourun ja puuosien välillä. Ystävääsi on huijattu. Jos hän myisi talon, tämä ei koskaan menisi läpi hyväksymisessä.P PNF sanoi:Hei foorumi!!
sain tänään puhelun sukulaiseltani, kun hän oli viimeistelemässä hintaneuvottelua uusista sadevesikouruista. Ne olisivat maksaneet 12 000 kr noin 6 metristä sadevesikourua ja 1 kohoputkesta liitännällä. Ei uusia koukkuja kourulle tai kiiloja kohoputkelle vaan vanha käytettiin uudelleen.
puhuin puhelimessa tyypin kanssa, joka teki työn, ja hän väittää, että he olivat sopineet 1200 kr per metri, ja kyseenalaistaessani korkean hinnan sain selitettyä, että se on korkealaatuista materiaalia (alumiini). Olen jäljittänyt materiaalin Trifa, unkarilainen merkki, ja vaikuttaa siltä, että kyseessä on päällystetty alumiini. Saan vastaavat materiaalihinnat usein käyttämältäni toimittajalta huomenna vertailua varten, mutta minusta on erittäin vaikea nähdä, että tämä työ olisi arvoltaan 1200 kr per metri. Varsinkin kun minulla on suuria kysymyksiä laadun suhteen.
Te, jotka tiedätte, pitäisi sen näyttää tältä?
[kuva]
Kuva 1 kohoputken liitäntä maaputkeen. Puuttuu siirtymä ja lehti-eroitin?
[kuva]
kuva 2 päät vain taitettu ylös. Ei liity tuulilautaan, vaan siellä on noin 3 cm rako.
[kuva]
kuva 3 vaikuttaa siltä, että putki on leikattu huolimattomasti teräviä rosoja ulos työntyen, on epätasainen. Lisäksi se on kolhuilla ja kiinnitetty vanhaan sopimattomaan kiiloihin kipsiruuvilla (?). eikö kohoputki ole lisäksi väärää kokoa, katso sadevesikouru ja maaputki.
En tiedä olenko täysin hakoteillä, mutta tämä tuntuu täysin väärältä sekä hinnassa että laadussa?
tapaan heidät huomenna jatkokeskusteluja varten…halusin vain tietää mahdollisista syötteistä, joilla voitte tulla…
Aluksi yrittivät ”ympäri kiertävät käsityöläiset” huijata ihmisiä surkeilla asfaltointitöillä. Kun tämä alkoi tulla yleisesti tunnetuksi, he vaihtoivat kattoremontteihin (joissa usein otettiin maksu, heitettiin vanha katto maahan, ja sitten vain jätettiin työ kesken). Ja kun tämäkin tuli tunnetuksi, he ovat kai vaihtaneet peltisepän töihin.
Ei ole niin, että heillä olisi mitään ammattitaitoa missään käsityötaidossa, joten he voivat helposti vaihtaa alaa tarpeen mukaan.
Ei ole niin, että heillä olisi mitään ammattitaitoa missään käsityötaidossa, joten he voivat helposti vaihtaa alaa tarpeen mukaan.
Poliisi-ilmoituksella on muitakin toimintoja kuin vain yksittäisen rikoksen tutkiminen. Ilmoittamiseen on aina syitä.N Namnet sanoi:
Omatoimirakentaja
· 80 viestiä
XL-bygg, joka ei aina ole halvin, veloittaa noin
1500 kruunua 12 m sadevesikourusta, syöksyputkesta, heittoputkesta ja roskasihdistä (Lindab on hyviä tavaroita). Kokeneelta peltisepältä tämän työn tekeminen paikan päällä ei vie edes tuntia.
1500 kruunua 12 m sadevesikourusta, syöksyputkesta, heittoputkesta ja roskasihdistä (Lindab on hyviä tavaroita). Kokeneelta peltisepältä tämän työn tekeminen paikan päällä ei vie edes tuntia.
P PNF sanoi:Hej forumet!!
fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.
pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hävdar att de varit överens om 1200 kr per meter, och vid ifrågasättande av det höga priset fick jag förklarat att det är material av högsta kvalitet (aluminium). Jag har kunnat spåra materialet Trifa, ett ungerskt märke, iofs verkar det vara belagd aluminium. Jag ska få motsvarande materialpriser av min frekvent använda leverantör imorgon för jämförelse men jag har mycket svårt att se att detta jobb skulle vara värt 1200 kr per meter. Speciellt då jag har stora fråge tecken för kvaliteten.
Ni som kan, ska det se ut så här?
[kuva]
Bild 1 sturörsanslutning till markrör. Saknas övergång och lövavskiljare?
[kuva]
bild 2 ändarna endast uppbockade. Ansluter inte mot vindskivan utan där är ca 3 cm glipa.
[kuva]
bild 3 upplever det som slarvigt avskuret rör med sylvassa flisor som sticker ut, är ojämn. I tillägg är det bucklat och fastsatt i det gamla icke passande svepet med gipsskruv (?). är inte stupröret dessutom i fel dimension, se hängränna och markrör.
Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta känns helt fel både till pris och kvalitet?
ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…
Riktigt tråkigt att se! Gör om gör rätt. Betala inget förrän det är klart och rätt utförtP PNF sanoi:Hej forumet!!
fick ett telefonsamtal från en släkting idag, när denne skulle slutförhandla pris för nya hängrännor. De skulle då ha 12 000 kr för ca 6m hängrännor och 1st stuprör med anslutning. Inga nya krokar för ränna eller svep för stuprör utan det gamla återanvändes.
pratade med killen som utfört jobbet på telefon och han hävdar att de varit överens om 1200 kr per meter, och vid ifrågasättande av det höga priset fick jag förklarat att det är material av högsta kvalitet (aluminium). Jag har kunnat spåra materialet Trifa, ett ungerskt märke, iofs verkar det vara belagd aluminium. Jag ska få motsvarande materialpriser av min frekvent använda leverantör imorgon för jämförelse men jag har mycket svårt att se att detta jobb skulle vara värt 1200 kr per meter. Speciellt då jag har stora fråge tecken för kvaliteten.
[kuva]
[kuva]
bild 2 ändarna endast uppbockade. Ansluter inte mot vindskivan utan där är ca 3 cm glipa.
[kuva]
bild 3 upplever det som slarvigt avskuret rör med sylvassa flisor som sticker ut, är ojämn. I tillägg är det bucklat och fastsatt i det gamla icke passande svepet med gipsskruv (?). är inte stupröret dessutom i fel dimension, se hängränna och markrör.
Jag vet inte om jag är helt ute och cyklar men detta känns helt fel både till pris och kvalitet?
ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…
Jäsen
· Väster götaland
· 401 viestiä
Hikiprojekti. Maksoin 17500 14,5 metrin kourusta koukkujen ja syöksyputkien vaihdon kanssa, mukaan lukien nostimen vuokran oikealta ammattilaiselta, joka osasi asiansa. Hän lisäsi myös räystäänlaudan, joka puuttui talostani, joten siitä tuli paljon siistimpi.
H
HEM2121
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 570 viestiä
HEM2121
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 570 viestiä
P PNF sanoi:Hej forumet!!
[kuva]
[kuva]
[kuva]
ska träffa dem imorgon för vidare diskussion…ville bara ha eventuella inspel ni har att komma med…[/QUOTE ]Finns det ett skriftligt avtal? Om inte så är de ju rökta redan där. Polisanmäl.
Hur som helst är inte arbetet fackmannamässigt utfört, bestrid fakturan skriftligt, både via mail och brev, gärna via telefonsamtal också som du spelar in. Finns företaget? Kolla på allabolag.se. Finns de står både när de startade, om de har F-skatt, och momsregistrerade.
Onko tämä vitsi? 12000:- siitä surkeasta työstä, jonka kissani olisi tehnyt paremmin. Älä maksa penniäkään, koko sotku on poistettava.P PNF sanoi:Hei foorumi!!
sain tänään puhelun sukulaiselta, kun hän oli viimeistelemässä hintaneuvotteluja uusista ränneistä. He pyysivät 12 000 kr noin 6 metrin ränneistä ja yhdestä syöksytorvesta liitännällä. Ei uusia ränninkiinnikkeitä tai syöksytorven kiinnityksiä, vaan vanhat kierrätetään.
puhuin puhelimessa työn suorittaneen kaverin kanssa ja hän väittää, että he olivat sopineet 1200 kr per metri, ja kyseenalaistettaessa korkeaa hintaa sain selityksen, että materiaali on korkealaatuista (alumiinia). Olen jäljittänyt materiaalin Trifa, unkarilainen merkki, joka vaikuttaa olevan pinnoitettu alumiini. Minun pitäisi saada vastaavat materiaalihinnat usein käyttämältäni toimittajalta huomenna vertailua varten, mutta minun on vaikea nähdä, että tämä työ olisi 1200 kr per metrin arvoinen. Erityisesti kun minulla on suuria kysymysmerkkejä laadusta.
Te, jotka osaatte, pitääkö tämän näyttää tältä?
[kuva]
Kuva 1 syöksytorven liitäntä maatorveen. Puuttuu liitäntäosat ja lehtisieula?
[kuva]
Kuva 2 päät vain taivutettu ylös. Ei liity tuulilautaan, vaan siinä on noin 3 cm rako.
[kuva]
Kuva 3 vaikuttaa huolimattomasti leikatulta putkelta, jossa on teräviä jäysteitä, jotka työntyvät ulos, epätasainen. Lisäksi se on pullealla ja kiinnitetty vanhaan, yhteensopimattomaan kiinnikkeeseen kipsiruuveilla (?). Eikö syöksytorvi ole lisäksi väärän kokoista, vertaa ränni ja maatorvi.
En tiedä olenko ihan hukassa, mutta tämä tuntuu täysin väärältä sekä hinnan että laadun suhteen?
tapaan heidät huomenna jatkokeskusteluja varten…halusin vain mahdollisia kommentteja tai kokemuksia, joita voitte jakaa…
Talon omistaja
· Hagfors
· 324 viestiä
Asensin toissapäivänä uuden terassin vedenpoistojärjestelmän, 6m, osat maksoivat 1617kr.
Tässä on 18 metriä, ränni, massa kiinnityksiä cc60 ja päät.S Elsamimmi sanoi:
2 syöksytorvea mutkineen ja ulostulojohdolla alas, jossa muhvi alimpana. Aluminium Lindabilta.
Materiaalia noin 6000 kruunun edestä, tehty itse Googlen, videoiden ja muurauslangan avulla.
Kesti 1-3 päivää