Jos aiot kuormittaa sitä 100 kg:lla, sinulla on todennäköisesti muitakin ongelmia kuin kahvan pultti. Pyörät eivät näytä erityisen vakailta.

Sinun pitäisi vain vetää kuormaa, ei nostaa sitä. Ja kahva on kiinnitetty kahdelle puolelle.

Ajattelepa, jos oikeasti nostaisit sen. Se olisi 50 kg per puoli. Jos olisit oikeassa, sinun pitäisi pystyä katkaisemaan pultti pelkillä käsillä...

On hyvin mahdollista, mutta kun olen kokeillut lastaamista, huomaan joka tapauksessa, että pultti on sen ehdottomasti heikoin kohta. Ei ole mitään mahdollisuutta, että se kestäisi. Alkuperäinen viestini ei myöskään koskenut enempää subjektiivisia arvioita kärrystä itsessään. Mitä hain, oli teknisesti vahvistaa väitettä, että kärryn osa on alimitoitettu osoittamalla, mitä 3 mm ruuvi todellisuudessa kestää painossa (ajattele siis, että kuormitus tulee olemaan reilusti yli 100 kg sivusuunnassa vipuvaikutuksella.

Vaunu näyttää heppoiselta, olen samaa mieltä, ja siinä on ilmeisesti muovipyörät ym. Lataa 100 kg ja aja vähän yli kivien ja kantojen. Lähetä sitten reklamaatio. Varmista vain, että dokumentoit nämä 100 kg, jotta ei tule puhetta siitä, että olet ylikuormittanut sen.

• Tykkään
nino
  • Laddar…
Katselen nopeasti Essve:n pulttien speksiä, jossa M3-pulttien murtolujuudeksi ilmoitetaan vähintään 1660 N, noin 166 kg.
Miten se soveltuu vaunuusi, jätän sanomatta.

• Tykkään
Volatyle
  • Laddar…
Ruuvia leikataan. Ja se tapahtuu kahdessa paikassa, oikea ja vasen.
Tulee kaksi ruuviosaa, jotka leikataan pois.
Kysymys on, mikä hajoaa ensin, ruuvi vai kiinnitys?
Jos kiinnitys on heikko, voi tulla muodonmuutos ja siten kuormalaskenta vaikuttaa.
Voi olla monimutkaista laskea.
Samaa mieltä siitä, että tulisi testata kunnolla maksimikuormalla.

• Tykkään
Volatyle
  • Laddar…
richardtenggren
Siis se ei voi olla M3, sitten minun täytyy varata aika optikolle! ;)
Luulen enemmän M5:een, mutta nopea arvio antaa;

Oletetaan, että sallittu leikkausjännitys on Ttill=0,6*Rm, mikä antaa Ttill=0,6*800 MPa, jos oletamme 8.8-laadun. As M3:lle on noin 5 mm3.

F=m*a => m=F/a ja F=Ttill*As =>
m=Ttill*As/a= 480*5/9,82~240 kg

Mutta sinullahan on kaksi järjestelyä... Joten sen pitäisi kestää ;)

• Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Ruuvi pitää kyllä, mutta koko kärry näyttää vähän huteralta, joten se on luultavasti jokin muu, mikä antaa periksi siinä, jos lastaat 100 kg ja ajat ympäriinsä.

• Tykkään
ledhund
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.