10 157 lukukertaa ·
22 vastausta
10k lukukertaa
22 vastausta
Laske M2,5 kierteitetyn pultin lujuus/kantokyky?
Sinun pitäisi vain vetää kuormaa, ei nostaa sitä. Ja kahva on kiinnitetty kahdelle puolelle.
Ajattelepa, jos oikeasti nostaisit sen. Se olisi 50 kg per puoli. Jos olisit oikeassa, sinun pitäisi pystyä katkaisemaan pultti pelkillä käsillä...
Ajattelepa, jos oikeasti nostaisit sen. Se olisi 50 kg per puoli. Jos olisit oikeassa, sinun pitäisi pystyä katkaisemaan pultti pelkillä käsillä...
On hyvin mahdollista, mutta kun olen kokeillut lastaamista, huomaan joka tapauksessa, että pultti on sen ehdottomasti heikoin kohta. Ei ole mitään mahdollisuutta, että se kestäisi. Alkuperäinen viestini ei myöskään koskenut enempää subjektiivisia arvioita kärrystä itsessään. Mitä hain, oli teknisesti vahvistaa väitettä, että kärryn osa on alimitoitettu osoittamalla, mitä 3 mm ruuvi todellisuudessa kestää painossa (ajattele siis, että kuormitus tulee olemaan reilusti yli 100 kg sivusuunnassa vipuvaikutuksella.
Vaunu näyttää heppoiselta, olen samaa mieltä, ja siinä on ilmeisesti muovipyörät ym. Lataa 100 kg ja aja vähän yli kivien ja kantojen. Lähetä sitten reklamaatio. Varmista vain, että dokumentoit nämä 100 kg, jotta ei tule puhetta siitä, että olet ylikuormittanut sen.
Ruuvia leikataan. Ja se tapahtuu kahdessa paikassa, oikea ja vasen.
Tulee kaksi ruuviosaa, jotka leikataan pois.
Kysymys on, mikä hajoaa ensin, ruuvi vai kiinnitys?
Jos kiinnitys on heikko, voi tulla muodonmuutos ja siten kuormalaskenta vaikuttaa.
Voi olla monimutkaista laskea.
Samaa mieltä siitä, että tulisi testata kunnolla maksimikuormalla.
Tulee kaksi ruuviosaa, jotka leikataan pois.
Kysymys on, mikä hajoaa ensin, ruuvi vai kiinnitys?
Jos kiinnitys on heikko, voi tulla muodonmuutos ja siten kuormalaskenta vaikuttaa.
Voi olla monimutkaista laskea.
Samaa mieltä siitä, että tulisi testata kunnolla maksimikuormalla.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 viestiä
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 viestiä
Siis se ei voi olla M3, sitten minun täytyy varata aika optikolle!
Luulen enemmän M5:een, mutta nopea arvio antaa;
Oletetaan, että sallittu leikkausjännitys on Ttill=0,6*Rm, mikä antaa Ttill=0,6*800 MPa, jos oletamme 8.8-laadun. As M3:lle on noin 5 mm3.
F=m*a => m=F/a ja F=Ttill*As =>
m=Ttill*As/a= 480*5/9,82~240 kg
Mutta sinullahan on kaksi järjestelyä... Joten sen pitäisi kestää
Luulen enemmän M5:een, mutta nopea arvio antaa;
Oletetaan, että sallittu leikkausjännitys on Ttill=0,6*Rm, mikä antaa Ttill=0,6*800 MPa, jos oletamme 8.8-laadun. As M3:lle on noin 5 mm3.
F=m*a => m=F/a ja F=Ttill*As =>
m=Ttill*As/a= 480*5/9,82~240 kg
Mutta sinullahan on kaksi järjestelyä... Joten sen pitäisi kestää
Klikkaa tästä vastataksesi