glinton sanoi:
Joten, nyt olen saanut yhden matalarakenteisista kaivoista ja valanut sen uudelleen hieman Ardex A35:llä. Huomenna tulee kaveri ja auttaa minua saamaan lattian kaltevuuden kuntoon.
[kuva]
Näyttää hyvältä! Saa energiaa sinun ketjusta, mukava "can do -ajattelutapa".

En oikein näe kuvasta ja mietin itse samanlaista projektia. Ovatko kaivot hieman betonista ulkonevat (noin 20 mm?) vai ovatko ne samassa tasossa betonin kanssa ja käytät esimerkiksi korotusrengasta, jotta voit tasoittaa alimmalla pisteellä kaivon kohdalla ja korkeammalla ympärillä?

Vai miten sen tekee? Olen kauhuissani siitä, että laitan kaivot "väärään" tasoon ja sitten valan kaiken betoniin kiinni.
 
Barnrikehuset sanoi:
Näyttää hyvältä! Sinun ketjusi antaa energiaa, mukava "can do -ajattelutapa".

En aivan näe kuvasta ja mietin itse samankaltaista projektia. Työntyvätkö kaivot hieman betonin yläpuolelle (tyyliin 20 mm?) vai ovatko ne betonin tasalla ja käytätkö jonkinlaisia korotusrinkkejä, jotta voit tehdä tasoitusvalun alempaan kohtaan kaivolla ja korkeammaksi ympärillä?

Tai miten se tehdään? Pelkään kuollakseni, että asetan kaivot "väärälle" korkeudelle ja sitten valan kaiken betoniin.
Putkimies auttoi minua asettamaan kaivot ja hoiti kaatojen teon. Ne olivat silloin hieman korkeammalla kuin alkuperäinen lattia. Siksi hankimme matalarakenteisen kaivon. Ne nousivat edelleen noin 10 mm alkuperäisen lattian ylle. Kun valoin uudelleen, täytin suunnilleen samalle korkeudelle kuin alkuperäinen lattia, ehkä hieman korkeammalle. Kaivojen tulee olla lattian alin kohta. Joten *luulen*, että voit valaa ne melkein tasolleen. Jättäisin noin 2-5 mm varaa. Silloin tarvitaan vähemmän tasoitemassaa samalla, kun voit silti laittaa ohuen kerroksen tasoitetta siihen. En ollut se, joka teki tasoituksen, mutta se ei ollut ongelma rakentaa enemmän. Mutta ehkä jollakin muulla on parempi vastaus? Tämä on ensimmäinen kerta, kun teen tätä. Enkä ole käyttänyt mitään korotusrengasta.
 
Viimeksi muokattu:
Asetimme lattiakaivon alkuperäisen lattian tasolle, mutta emme tasoittaneet suihkunurkkaa vaan tasoitimme sen käsin, jolloin voitiin tasoittaa ihan reunaan asti.
 
Joten, muutaman viikon "loman" jälkeen projektista, se on taas vähän nytkähtänyt eteenpäin. Olen asentanut 100mm ilmanvaihtoputken ja täyttänyt reiän ympärillä. Sähköasentajan on tarkoitus asentaa tuulettimen sinne.

Toisessa viemärissäni, matalaprofiilisessa Purus 130mm:ssä, minulla on ollut vaikeuksia löytää mallia. Ostin Purus-veitsen 150mm viemärille ja se toimi täydellisesti. Valitettavasti 130mm versiota ei ollut saatavilla Örebrossa, vaan se pitää tilata kauppaan (mikä tuntui liian hankalalta). Löysin kuitenkin viemärimansetin, jossa oli renkaita keskeltä lähtien. Tämä helpotti huomattavasti leikkaamista, kun sen sai keskitetyksi. Leikkasin noin 8-10 mm puristusrengaan halkaisijan sisäpuolelle.

Olen myös tasoittanut vähän lisää yhdelle seinälle, koska päätin, että haluan laattoja myös sinne :) Tämä projekti kasvaa ja kasvaa. Olisi ehdottomasti ollut paljon helpompaa, jos olisin tehnyt sen samalla kun tasoitin muita seiniä. Ja kun sekoitin viimeistä ämpäriä tasoitetta, porakone, jolla sekoitin, paloi. Piti siis ostaa maali-/sementtisekoittaja Julasta.

Tänä iltana olen levittänyt ensimmäisen kerroksen vedeneristystä lattialle.
Kylpyhuoneen lattia, jossa näkyy vedeneristyslevy ja lattiakaivo. Taustalla kaakeliseinät. Lattiaviemäri uudella tiivistyspinnalla ja valmiina kaakelointiin. Venttiiliin asetettu putki, ympärillä laastia. Valoa heijastuu putkesta. Seinässä näkyy juuri levitettyjä kerroksia. Lattiakaivo, jonka ympärillä on eri kehiä ja valkoinen suojus, näkyy. Kaivo on osittain asennettu vedeneristysmateriaalin keskelle.
 
  • Tykkään
Flöjten5
  • Laddar…
Lane sanoi:
Me laitoimme lattiakaivon alkuperäisen lattian tasolle, mutta emme valaneet suihkunurkkaa vaan siloitimme sen käsin, jolloin pystyi siloittamaan aivan reunaan asti.
Ajattelin aluksi valaa lattian itse, mutta otin apua. Mitä materiaalia käytit siloitukseen käsin suihkunurkassa?

Olisin asettanut kaivon alkuperäisen lattian tasolle, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta tarvitsin enemmän kaatoa putkille viemäriin, joten siitä tuli hieman korkeampi.
 
Joten nyt meidän tiivistyskerros on valmis. Olen tänään miettinyt, kuinka laittaisin laatat. Olen kokeillut asetella niitä hieman eri tavoin, mutta en tiedä saanko ne laitettua hyvin. Kun pitää ottaa huomioon 4 seinää ja lisäksi 2 viemäriä. Ei haluaisi, että tulisi pieni kapea raita seinän tai viemärin viereen.

Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että siellä missä yksi seinä kohtaa lattian, lähes koko seinä peittyy penkin ja pesukoneen taakse. Samoin yksi viemäreistä... Mutta haluan saada sen nätisti viemärin ympärille suihkua varten ja myös nämä seinät. Kylpyhuoneen lattia, jossa mustia laattoja asetettu kuvioiksi viemärin ympärille. Vaaleat seinälaatat ja paljas betonilattia. Kylpyhuoneen lattia, johon on aseteltu kokeilumielessä tummia laattoja viemärin ympärille ennen varsinaista laatoituksen aloitusta.
Onko kellään vinkkejä? Täytyy varmaan vuokrata kunnon vesileikkuri, kun tämä tehdään? Minulla on vain laattaleikkuri...
 
Hei
Osta klinkkerileikkuri. Maksaa muutaman sata Clas O:ssa tai Julassa
Fredrik
 
Fredrik Å sanoi:
Hej
Köp en klinker kap. Kostar några hundra på Clas O eller Jula
Fredrik
Ehdottomasti. Ostin julasta yhden 500kr. Toimii melko hyvin tähän asti....
 
Joten olen laittanut osan kaakeleista yhdelle seinälle ja myös alkanut kaakeloida ikkunan ympärillä. Vaikeaa, kun on vähän kummallisia kulmia eikä niin tasainen... Olen myös aloittanut laatoituksen klinkkereillä.

Pyörin ja käännyin monta kertaa miettien, miten aloittaa laatoitus niin, että se olisi hyvä suihkukaivon ja seinien kohdalla. Lopulta päädyin siihen, että oli parasta laittaa kokonaisia laattoja kaivon ympärille ja sitten ohuet palat seinän viereen. Yhdellä seinällä tuli vain 1 cm leveitä laattoja, en edes tiedä tulevatko ne näkymään, kun kaakelit tulevat alas asti. Ostin laattaleikkurin terällä jula:sta 500kr:lla. Se toimii hyvin toistaiseksi. Lattialaattojen asennus käynnissä kylpyhuoneessa, jossa näkyy tummat neliölaatat ja lattiakaivo. Työvälineet ja laattavälikkeet lattialla. Kuvassa on vasta laatoitettu seinä ja pieni ikkuna kylpyhuoneremontissa.
 
  • Tykkään
TbLjp ja 1 muu
  • Laddar…
glinton sanoi:
Ajattelin tasoittaa lattian itse, mutta otin apua. Mitä materiaalia käytit käsin tasoittamiseen suihkunurkkauksessa?

Olisin asettanut viemärin alkuperäisen lattian tasolle, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta tarvittiin enemmän kaatoa putkiin viemäriin, joten siitä tuli hieman yli.
Vähän myöhässä, mutta käytimme combirapidia cascolta kaadon tasoittamiseen.
 
Nyt lattia on valmis ja viimeinen laattarivi. Nyt on jäljellä penkin ja kaapin ostaminen. Tulee 600 mm leveä kaappi ja sitten pesu ja kuivaus penkin alle. Mietin, miten kiinnitän penkin seinään. Se tulee istumaan kaapin päällä (katso pohjapiirros ylempänä ketjussa), mutta huoneen kulmassa se pitäisi kiinnittää, joko antamalla sen levätä jonkinlaisen seinään kiinnitetyn laudan päällä tai voiko sen laittaa jaloille? Ja sitten ehkä ainoastaan liimata? Täytyy miettiä tätä, vinkkejä?
Kuvassa on nurkka, jossa on valkoiset seinälaatat ja tummat lattialaatat, ja näkyy myös lattiakaivon vieressä oleva putki.

En tiedä, miksi kuvissa on hieman keltaista, ei näytä siltä oikeasti.
Kylpyhuoneen nurkkaus vastarakennetulla tummalla laattalattialla ja valkoisilla seinälaatoilla. Kaksi lattiakaivoa näkyy, toinen suorakaiteen muotoinen.
 
  • Tykkään
Masoyama
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.