Täyttö Betong K40:llä luultavasti toimii hyvin.
 
arkenfall sanoi:
Täytä Betong K40:llä, se on varmaan hyvä
Ok! En ole koskaan työskennellyt betonin kanssa aiemmin (tai minkään vastaavan). Mutta joskus on oltava ensimmäinen kerta! Joten yritän oppia hieman lisää. Toimiiko sekoittaminen ämpärissä lapiolla vai pitäisikö panostaa jonkinlaiseen sekoittimeen? Minulla on b&d iskuväännin, ehkä voisin kiinnittää sekoittimen siihen?
 
Vispilä porakoneeseen maksaa noin satasen ja se on sen arvoinen verrattuna siihen, että sotkisi lapiolla tai vastaavalla, tulee myös parempi laasti.
 
arkenfall sanoi:
Täyttää Betong K40:llä olisi varmaan hyvä
Kokeilin tätä, mutta lopputulos ei ollut kovin hyvä. Syvyydet, jotka pitää täyttää, ovat enintään 1 cm tai vähemmän. Ovatko tasoitetta parempi vaihtoehto vai teinkö jotain väärin? Oli vaikea saada betonia tasaisesti lattialle.
 
Fred vom Jupiter sanoi:
Vispilä porakoneeseen maksaa kai satkun ja se on sen arvoinen verrattuna siihen, että sekoittaa ympäriinsä lapiolla tai vastaavalla, tulee myös parempi seos.
Ostin vispilän bauhausista. Toimi hyvin, mutta luulen, että minun B&D on vähän liian heikko tai että ostamani vispilä oli hieman liian iso siihen (vaihtoehtoja oli melko paljon). Piti olla varovainen, ettei porakone ylikuumentuisi.
 
Koska aika moni on lukenut tätä ketjua, ajattelin päivittää hieman mitä on tapahtunut. Työ on edennyt hieman hitaasti, osittain siksi että kattila meni rikki. Nyt tulee maalämpö sen sijaan, laite asennettu mutta odottaa porausta. Mutta nyt työ on palautunut siihen, että pannuhuone tehdään pesulahuoneeksi.

Suunnitelmani ovat muuttuneet jonkin verran. Piti olla vain yksinkertainen pesulahuone, mutta huomasin, että viemäri on luultavasti liian pieni tyhjentämään kokonaisen pesukoneen. Ajattelin, että on yhtä hyvä laittaa kunnon kaivo ennen kuin laittaa klinkkeriä. Ja samalla voisi lisätä pienen suihkunurkan. Talossa on vain yksi suihku tänään, voi olla hyödyllistä olla kaksi suihkua (erityisesti kun aiomme jossain vaiheessa myös remontoida kylpyhuoneen). Voi myös olla hyvä idea tuoda savisia lapsia pesulahuoneeseen ja pestä sekä lapset että vaatteet samanaikaisesti... Katso kuva suunnitellusta pohjapiirroksesta. Suihku ei vie erityisesti paljon tilaa kun ajattelin laittaa lasiovet jotka voi taittaa seinää vasten kun sitä ei käytetä. Tulee liian ahdasta laittaa seinä tai vastaava. Putkimies tulee auttamaan minua tässä vaiheessa.

Olen tasoittanut seiniä, joista kaikki vanha rappaus on irronnut tai ollut löysä. Talo on salaojitettu uudelleen, eikä kukaan ole koskenut näihin seiniin vuodesta 1939, kun talo rakennettiin. Aion aloittaa laatoituksen tänä iltana, ainakin osittain. Todennäköisesti teen hieman lisää rappausta yhdelle seinälle saadakseni sen mahdollisimman tasaiseksi. Pesutuvan pohjapiirros, jossa näkyvät lämpöpumppu, pesuallas, pesukone, kuivausrumpu ja suihkun paikka. Mukana oviaukko ja mahdollinen suihkutila. Seinäkulma, jossa on näkyvissä vanhan rappauksen vaurioita ja korjattuja kohtia, lähellä ikkunaa. Remonttikohde ennen laattojen asettamista.

Tulee myös olemaan tilaa pesu/kuivaustornille pumpun vieressä, jos haluaa käyttää kaksoiskoneita tulevaisuudessa. Tai tilaa pystypakastimelle tai jääkaapille.
Bergvärmepump ja putkia pannuhuoneessa, jossa suunnitellaan muutosta pesutupaan. Punainen paisuntasäiliö näkyy seinällä.
 
Ja nyt, yksi seinä on laatoitettu. Tältä se näyttää. Tuskin täydellinen, mutta kun se on ensimmäinen kerta, niin se saa olla ok kuitenkin. Niin kauan kuin alusta oli tasainen, se oli melko helppoa, mutta sitä vaikeampi, kun seinässä oli pieniä kaarteita. Puolet tästä seinästä jää pesukoneen ja työtason taakse. Mutta oli hyvä saada vähän harjoitusta. Valkoisten laattojen peittämä seinä ikkunan alapuolella, keskeneräinen rakentamisprojekti.
 
  • Seinä laatoitettu valkoisilla laatoilla, keskeneräinen remontti näkyy ympärillä, ikkuna vasemmalla reunalla.
  • Tykkään
Flöjten5 ja 1 muu
  • Laddar…
Nyt olen putsannut hieman lisää toiset kaksi seinää. Ei ole täysin helppoa saada siitä hyvää, kun seinä pullistuu. Mutta tein parhaani. Sen jälkeen olen levittänyt vedeneristeen suihkunurkkaan. Käytin kaksikomponenttista vedeneristystä, joka rullattiin seinään, kiiltos Keramix. En ole laatoittanut viimeistä riviä enkä levittänyt vedeneristystä lattialle, vielä. Mutta laitoin koko seinään ja kun lattia on valmis, aion "paikata" sen päälle. Luulen, että se tulee toimimaan(?).

Joten nyt on melkein kaikki laatat ylhäällä (paitsi alimmainen rivi). Oppini laatoituksesta ovat, että alustan pitäisi olla mahdollisimman tasainen, on paljon helpompaa niissä paikoissa, missä se oli täysin tasainen. Sitten tein myös virheen laittamalla kokonaisia laattoja kulmaan, joka ei ollut täysin suora, ei ole kaunista ottaa 2-3 mm pois yhdestä laatasta (ehkä se onnistuisi vesijäähdytteisellä leikkurilla?), joten siinä olisi pitänyt käyttää puolikkaita laattoja. Mutta luulen, että siitä tuli kuitenkin ok. Nyt on vielä saumauksen vuoro, teen sen viikonloppuna, jolloin se on saanut kuivua todella kunnolla.

Kylpyhuoneen kulma, kaksi valkoisilla laatoilla päällystettyä seinää ja harmaa lattia, jossa ei ole vielä laatoitusta.

Tänään putkimiehen pitäisi tulla ja alkaa piikata kolmea lattiakaivoa (yksi pannulle, jonka tilassa on kaato, yksi tiskipöydälle ja pesulle, ja yksi kaivo suihkunurkkaan). Sitten saan myös apua suihkun kaadon kuntoon laittamisessa.
 
Nyt putkimies on ollut täällä ja piikannut lattiaa. Kuitenkin yksi lattiakaivo on hieman liian korkea, hän vaihtaa sen matalampaan, jotta meidän ei tarvitse rakentaa lattiaa niin paljon. Näin se nyt näyttää. Tulee kaksi kaivoa kolmen sijasta, on helpompaa niin. Heti kun matala kaivo on paikallaan, valan kaivannot umpeen. Sitten saan apua lattian tasoittamiseen ja kaatojen rakentamiseen kaivoille. Putkityöt meneillään; lattia auki ja kaksi viemärikaivoa asennettu harmaalla putkistolla, toinen kaivo liian korkea. Vuotava kylpyhuoneen lattia, jossa kaksi viemäriputkea ja kaksi pohjakaivoa odottamassa korjausta ja lattian tasoitusta.
 
  • Kylpyhuoneen betonilattia, jossa on avoimet kaivannot ja esillä kaksi viemäriputkea ja lattiakaivoa. Seinillä on laatat.
Laatat on myös saumattu, melko vaaleanharmaalla. Luulen, että sen nimi on pearl white tai pearl grey LIP:stä.
Valkoinen laatta seinällä vaaleanharmaalla saumauksella.
Ja ulkona jatkuu myös maalämpöporaukset, jotka vedetään sisään pumppuun...
Ulkona porauslaite poraa maaperää lähellä taloa. Laite on suuri ja ympärillä on letkuja ja putkia, työhön liittyvät varusteet näkyvät.
 
Tulee varmasti hyvää. Haluaisin myös tehdä kunnon tvättstuga.
 
Bezt: Toivon, että siitä tulee hyvä. Kun asuu pienesti (vain 70 m² + 70 m² sisustettu kellari), haluaa hyödyntää kaiken parhaalla mahdollisella tavalla. Siksi poistin aiemmin siellä olleen öljysäiliön. Löysin kuvan, miltä siellä näytti ennen tai juuri silloin kun aloin purkaa. Sitten pesutuvasta ei tule niin suuri, mutta toivon, että siitä tulee tarpeeksi suuri.
Vanha vihreä polttoöljysäiliö kellarissa, osittain purettu seinä ja ikkuna yläpuolella. Pieni huone kellarissa, jossa on paljas seinä ja putkia katossa. Sininen muovipussi lattialla ja vanha lamppu katossa.
 
Joten, nyt olen saanut toisen matalarakenteisen kaivon valmiiksi ja valanut uudelleen hieman Ardex A35:llä. Huomenna tulee kaveri auttamaan minua lattian kaadon tekemisessä.
Alakehitteinen viemäri asennettu betonilattiaan, vieressä kivet ja putki, valettu Ardex A35:llä kylpyhuoneremonttia varten.
 
Nyt lattiamies on ollut täällä ja tasoittanut lattian sekä korjannut kallistuksen kaivoihin. Kylpyhuoneen lattia on äskettäin tasoitettu; kuvassa näkyy viemärikaivo, putki ja vaaleat kaakelit seinällä. Joten nyt minun täytyy odottaa vähintään 24 tuntia ja sitten levittää vedeneristys suihkun ympärille ja sitten laittaa laatat lattialle. Minulla on 30x30 laattoja, vähän epävarma, voiko niitä laittaa suihkunurkkaan. Täytyy varmaan laittaa muutama 10x10 juuri suihkunurkkaan.
 
  • Tykkään
EvertTub
  • Laddar…
Sitten oli kaivonmansetti paikallaan. Olen myös hankkinut uudet 10x10 klinkkerit graniitista. Olen myös päättänyt laittaa lisää laattoja seinään. Yhtä hyvä kun on kerran vauhdissa.
Lattia, jossa on asennettu purus 150 -viemärikaivon mansetti ja viemäriritilä, tausta harmaata kangasta. Kaivo, jossa on nyt mansetti, on 150 purus, toinen on 130 kaivo, en ole saanut "puruskniven" siihen vielä. Oli helppo kiinnittää se, kun oli "puruskniven", joten yritän hankkia 130 "puruskniv".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.