J
WaldenWoods WaldenWoods sanoi:
Kiitos, minulla ei ole ongelmia alkeisfysiikan kanssa. (Olen diplomi-insinööri, suuntautunut fysiikkaan.) Mutta en vieläkään ymmärrä perusideaa. Sanot, että ponttoni-osa pitäisi levätä saranoissa noston aikana. Tarkoitatko, että minun pitäisi "taittaa kokoon" silta siten, että ponttonisillan yläpuoli jää kiinteän osan alapuolelle? Ja kantoelementit yläpuolelle? Minulle se on ainoa tapa, jolla se voi pysyä saranoissaan. Mutta luultavasti ymmärrän sinut täysin väärin, koska se ei voi kohtuudella olla se, mitä tarkoitat.
Luulen, että sana on väärin kirjoitettu. Sen pitäisi taittaa saranoissa. Tosiaan ponttoni-osa lepää saranoissa, kun sitä nostetaan. Näe se laskusiltana. Tukipylväät tekevät, että voima tulee ylhäältä, köysiä ylhäältä.

Etkö ole harkinnut palkata kaivuu-urakoitsijaa, jolla on ympäri pyörivä tela-alustainen kaivinkone, painamaan alas pilarit ja nostamaan kivitaskut ja kivet, joita tarvitaan koneella?

F fribygg sanoi:
Sitten rakennat yhden tai kaksi kunnon lauttaa ja teet sen kesäaikaan
Joo, se on mahdollisuus. Tai vuokrata kaivinkone pitkällä varrella, joka sekä tekee paalutusta, nostaa ulos kivenalusia että täyttää kiviä. Eikö se toimisi?
F fribygg sanoi:
Onhan tämä vapaa yhteiskunta, joten saat uskoa..
Hieman epävarma siitä, mitä haluat sanoa täällä. Tarkoitin, että minulla on suurin osa työkaluista. Mutta en ole vielä miettinyt tarkalleen, mitä täällä tarvitaan. Mutta se ei ole väliä, haaste ei ole siinä.

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Kaikki työ, joka on tarpeen laiturin kanssa, voidaan luultavasti suorittaa, jos on moottorisaha ja kirves ja tietää, miten niitä käsitellään. Mahdollisesti navare tai modernimpi porakone sopivilla porilla voi olla avuksi, jos aikoo yhdistää kivikirstut paksulla raudalla.

Oletko katsonut, miten @holmberg87 teki stenkistan?

F fribygg sanoi:
Oletko tarkistanut, miten @holmberg87 teki kivikasan?
Kyllä, olen lukenut kyseisen ketjun melko tarkasti. Mutta kuten sanottu, olosuhteet tuntuvat erilaisilta kaivinkoneella, joka tulee proomulla.

Jos haluat rakentaa kivikehikon, se on hyvä esimerkki siitä, miten se voidaan tehdä kunnolla. Muuten voit rakentaa yksinkertaisemman ilman lohenpyrstöliitoksia ja yhdistää sen paksulla harjateräksellä. Tärkeää on, että se on vankka ja kestävä, jotta se kestää jään ja pitkäaikaisen käytön. Kikkailla IBC-korilla tai gabionilla on vain hätäratkaisu.
WaldenWoods WaldenWoods sanoi:
Kyllä, olen lukenut sen ketjun melko tarkasti. Kuten sanottu, tuntuu erilaiselta, kun kaivinkone tulee lautalla.
Kivikehikon ja kivet voidaan nostaa maalta, jos löydät sopivan koneen omaavan yrittäjän.

Rakenna/osta kelluva laituri ensin, niin sinulla on proomu, jolta työskennellä.
Sitten sinulla on valinta ostaa ankkuri, tehdä ankkurikivet betonista tai lyödä putket maahan kiinnittääksesi kelluvan laiturin kauimpana olevaan kohtaan. Jos käytät ankkuria/ankkurikiveä, aseta köydet ristiin.

• Tykkään
WaldenWoods
  • Laddar…
Z z_bumbi sanoi:
Rakenna/osta laiturin ensin niin sinulla on proomu, josta työskennellä.
Sitten sinulla on valinta ostaa ankkuri, tehdä betonista ankkurikivet tai lyödä putket alas kiinnittääksesi laiturin uloimpaan osaan. Jos käytät ankkuria/ankkurikiveä, laita köydet ristiin.
En ole varma ts:n tilanteesta, mutta jos hankkii laiturin rakentaakseen kivilaiturin, ratkaisu on jo paikallaan laiturin kanssa.😉
Meillä on kaksi, ensin 2 m pitkä gangway, sitten 4*2 m laituri ja lopuksi 3*3 m laituri ulkopuolella.

Jännittävää!
Et tarvitse kaivinkonetta tai proomua kivikirstun rakentamiseen, olen rakentanut useita täysin käsin muille.
Pitää hirsi kerrallaan koota vedessä ja täyttää sopivilla kivillä, jotka ovat tarpeeksi pieniä, jotta ne eivät putoa.
Mutta se on reipas työ, mutta samalla erittäin hauskaa.
Useat firmat, jotka olen nähnyt, eivät myöskään tee kämmentyksiä vaan käyttävät vain kierretankoa..

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Sinun tapauksessasi kelluva laituri olisi todennäköisesti sopivin ja halvin. Erityisesti, jos haluat päästä hieman kauemmas kaislikosta. Hyvä kelluva laituri kestää jään läsnäolon tietenkin.

Riippuen rantatilanteesta, mutta jos olosuhteet sallivat, ponttoonilaituri voidaan helposti vetää ylös. Käytetään 12V vinssiä ja muutamia vanhoja pyöreitä tolppia meidän kahdelle laiturille. Keväällä niitä lyödään maahan 2" putkella. Käytetään silmukoita sivuilla ja riukuja, jotka pitävät ne paikoillaan, paljon helpompi vetää ylös kuin suoria putkia, mutta ne pitää vaihtaa 5-10 vuoden välein.
Yksi laitureista kunnostuksen aikana noin 20-25 vuoden jälkeen.
Kelluva laituri puukehikolla ja valkoisilla ponttoneilla maassa, puiden ja pensaiden vieressä. Uusittu puinen laituri rannalla, joka lepää maassa tukipuiden päällä koivujen ja vihreiden pensaiden ympäröimänä.

• Tykkään
Intet
  • Laddar…
A AndersS sanoi:
En ole ihan perillä ts:n suhteesta, mutta jos hankkii ponttonilaiturin kivilaiturin rakentamiseen, niin ratkaisu on jo paikan päällä ponttonilaiturin avulla.😉
Meillä on kaksi, ensin 2 metrin kulkusilta, sitten 4*2 metrin ponttonilaituri ja lopuksi 3*3 metrin ponttonilaituri ulkoreunalla.
Edellytykset ovat kai yhä kiinteä laituri ja sitten mahdollisesti ponttonilaituri. Henkilökohtaisesti valitsisin mieluummin kiinteän laiturin pienemmässä järvessä, mutta korkeamman kiinteän ja jonkin verran matalamman mutta ison ponttonilaiturin yhdistelmä on järkevä kompromissi. On jotain, joka ei liiku, ja osa uimakorkeudella, jonka voi irrottaa ja kiertää ympäri.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.