Hei kaikille!

Olen suunnittelemassa säilytysratkaisua uudessa asunnossamme ja tarvitsen vähän apua teiltä, jotka olette käteviä käsistä. Suunnitelmana on sijoittaa kaksi IKEA Pax -vaatekaappia (100x58x236 cm) sängyn kummallekin puolelle. Tilaa maksimoidakseni haluan rakentaa "sillan" seinään asennettavista yläkaapeista vaatekaappien välille.

Jotta saisin tuon kiinteän rakenteen tunteen, kehystän kaiken MDF-levyillä (peitelevyt/ täytepalat).

Mietintöni:
1. Uskotteko, että 58 cm syvät kaapit ovat liian raskaita/epämukavia seinään asennettaviksi sängyn yläpuolelle? Suunnittelen kiinnittäväni ne kunnolla betoniseen takaseinään ja ruuvaavani ne kiinni sivuilla oleviin Pax-runkoihin ylimääräisen tuen saamiseksi.
2. Onko jotain erityistä, johon minun pitäisi kiinnittää huomiota, kun kiinnitän näin syvää "siltaa", jotta sen alla voi nukkua turvallisesti?
Onko vaneri fiksuin valinta tässä, vai pitäisikö minun harkita esimerkiksi keittiörunkojen (IKEA Metod) muokkaamista, vaikka syvyys ei suoraan täsmää?

Ajattelin rakentaa kaksi 100 cm kaappia, joissa on jakaja keskellä.

Kiitollinen kaikista vinkeistä!

1. Se tulee toimimaan ilman ongelmia, kuten kuvailit.
  2. Ei oikeastaan
J JoakiNMilsson sanoi:
Onko vaneri tässä fiksuin valinta, vai pitäisikö minun miettiä esimerkiksi keittiön runkojen (IKEA Metod) muokkaamista, vaikka syvyys ei ihan täsmää?
Jos on tarpeeksi kätevä, IKEAn tuotteita voi muokata.

Voit laittaa palkin etureunaan seisovien Pax-vaatekaappien väliin tai koko hyllyn vanerista keskikaappien alustaksi.

O O sanoi:
  1. Se tulee toimimaan ilman ongelmia, kuten kuvailet.
  2. Ei oikeastaan.

Jos on kätevä, onnistuu muokata IKEAn tuotteita.

Voit laittaa palkin etureunaan seisovien Pax-kaappien väliin tai koko hyllyn vanerista välikappien alustaksi.
Kiitos vastauksesta, sitten rakennan omat rungot vanerista! 😊

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.