Aion korvata nykyisen irtonaisen laiturin kiinteällä laiturilla, joka minun ei tarvitse vetää ylös talveksi, siinä ajatukseni. Onko teillä älykkäitä ajatuksia ja vinkkejä, miten minun pitäisi tehdä? Ajatuksena on yrittää saada laituri, joka on kiinnitetty kallioon ja ulottuu noin 3-4 metriä veden ylle. Ongelma on, että koko Vänern painaa, mikä aiheuttaa, että mahdolliset tukirakenteet ulkopuolella rikkoutuvat talvella jään vuoksi. Kuinka korkealle pinnan yläpuolelle minun tarvitsee rakentaa? Katso kuvat: Kuva1 kallioni. Kuva2+3 naapureiden ratkaisut.

• Kallioinen rantaviiva järvimaisemassa, jossa auringonlasku taustalla.
  • Kivinen ranta-alue veden äärellä, johon on suunniteltu kiinteää laituria, taustalla metsä ja auringonlasku.
  • Kivikkoinen ranta-alue, jossa on puita taustalla ja talo osittain näkyvissä; kuva keskustelee mahdollisesta kiinteän laiturin rakentamisesta.
Jäidenlähtö ja rannalle puhaltava tuuli voivat työntää jäätä useita metrejä rannalle, joka sinulla on. Joten kannattaa miettiä, kuinka pitkälle jää on ulottunut, puhu mielellään naapureille, jotka ovat ylittäneet eläkeiän, he voivat tietää paljon. Jos aiot ripustaa sen, niin se on todennäköisesti stealyysejä H-palkista vähintään 200x200, jotka ankkuroituvat kallioon vähintään 24 mm Expanderilla, mikä on paras, tai kiinnitettävä täysin kierteinen tanko, se on makeassa vedessä, joten se käy täyssinkityksellä.

• Tykkään
Falkberget
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Jäänlähtöjen ja maalle puhaltavan tuulen aikana jää voi painaa useita metrejä rannalla. Joten kannattaa harkita, kuinka pitkälle jää on ulottunut, keskustelkaa mielellään eläkeikäisten naapureiden kanssa, he saattavat tietää paljon. Jos haluat sen riippuvan, niin siitä tulee todennäköisesti H-pilarit ainakin 200X200, jotka ankkuroidaan kallioon vähintään 24 mm Expandereilla, mikä on parasta tai kiinnitetään täysjuoksuisella tangolla, se onkin makeavedessä, joten täyssinkitys käy.
Kyllä jää voi aiheuttaa valtavia voimia.

F Falkberget sanoi:
Kyllä, jää aiheuttaa valtavia voimia.
Olen ollut mukana rakentamassa laitureita saaristossa, joillakin paikoilla jää on kiivennyt 3 - 4 metriä maalle. Avoin vesi selkämerellä ulkopuolella, joten valtava jääpaine maatuulen aikana, ja siellä oli kallionharju ylös. Eikä kuten sinulla loivalla rannalla. Sinun täytyy yrittää selvittää, minkälainen jääpaine voi tulla rannallesi ja sen ympäristöön. Ei ole mitään oikotietä laiturillesi, jos sen haluat pysyvän paikallaan.

Riippuu täysin paikallisista olosuhteistasi. Sinun kalliot antavat hyvät edellytykset rakentaa ulkoneva laituri ilman tolppia veteen. Se vaatii tukevia palkkeja, mutta voit yksinkertaistaa sitä korkeilla tolpilla laiturin kiinnityskohdissa ja vaijereilla laiturin etureunasta tolppien yli maakiinnitykseen. Kuten riippusilta. Lue kirja "Bryggan" kirjoittanut Claes Dymling. Erittäin arvokas. Täällä Blekingen alueella vesi nousee välillä 120 cm normaalin yläpuolelle, mutta ei enempää, tänään.

• Tykkään
Falkberget
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.