8 013 lukukertaa ·
40 vastausta
8k lukukertaa
40 vastausta
Kuinka rakentaa - kiinnittää, ym.?
Kyllä, 3 metriä on paljon, yleensä ryömintätilan korkeus on vain noin puoli metriä.
Vesi, joka tunkeutuu sisään?
-voisiko tiivistää kallion ja betonin välisen alueen ryömintätilassa estääkseen sen tulon?
...vai onko se vaikeaa / liian vaikeaa?
Laatta-maanpäällä on parempi paitsi yhdessä suhteessa: radon.
Sen täytyy olla ilmatiivis, jotta maasta tuleva radon ei vuoda taloon.
Miten on radonin laita ryömintätilassa?
-miksei ryömintätilalla ole radon-ongelmia?
...vai onko joku, jolla on / on ollut?
Vesi, joka tunkeutuu sisään?
-voisiko tiivistää kallion ja betonin välisen alueen ryömintätilassa estääkseen sen tulon?
...vai onko se vaikeaa / liian vaikeaa?
Laatta-maanpäällä on parempi paitsi yhdessä suhteessa: radon.
Sen täytyy olla ilmatiivis, jotta maasta tuleva radon ei vuoda taloon.
Miten on radonin laita ryömintätilassa?
-miksei ryömintätilalla ole radon-ongelmia?
...vai onko joku, jolla on / on ollut?
Jäsen
· Östergötland
· 450 viestiä
Suurin syy siihen, miksi radonhuolet eivät ole yleisiä ryömintätiloissa, on se, että ryömintätilat ovat useimmissa tapauksissa hyvin tuuletettuja...
Onko radonia paljon siellä, minne aiot rakentaa? Yleensä voi tehdä maanvaraisen laatan radonturvallisesti. Jos rakennus sijaitsee radonmaalla, rakenteen alle laitetaan vähän ylimääräisiä kanavia, joissa annetaan ilman kiertää - mutta se on hieman liioiteltua useimmissa tapauksissa.
Jos nyt ryömintätilat ovat hyvin tuuletettuja,JoakimJohansson sanoi:
-miten on mahdollista, että niissä on kosteusongelmia?
Kesällä ilma ryömintätilassa on kylmempää ja voi kantaa vettä huonommin kuin lämmin ulkoilma,
-sitten muodostuu kondenssia, sen tiedän.
Maankosteus nousee ylös?
-kyllä, mutta sen pitäisi tulla ulostuuletetuksi (paitsi kesällä).
Nyt vastasin kai omiin kysymyksiini, mutta jos unohdin jonkun yksityiskohdan: -kerro siitä!
En tiedä, olen etsinyt, mutta en löydä karttaa, olen kysynyt karttaa (sekä kunta että SGU), kukaan ei tiedä.Locke sanoi:
Ajattelin pelata varman päälle / valita vähiten paha kahdesta pahasta vaihtoehdosta.
Jäsen
· Östergötland
· 450 viestiä
En tiedä...
Ehkä siksi, että ryömintätilassa on huono maaperäeristys...
Sillä jos se on hyvä, ei kosteus voi tulla maaperästä...
Ehkä siksi, että ryömintätilassa on huono maaperäeristys...
Sillä jos se on hyvä, ei kosteus voi tulla maaperästä...
Jäsen
· Östergötland
· 450 viestiä
Joo!!
Ja maaperätutkimus ensin!
Ja maaperätutkimus ensin!
Voin sanoa, että hankkimani maa-alue sijaitsee aivan Nyköpingin ulkopuolella. Kartan mukaan täällä: http://www.trygghetsvakten.se/images/stories/radon_karta.gif ...maa-alue sijaitsee punaisella alueella. Eli: radonpitoisuudet ovat korkeimpia.
Tämän sivun mukaan: http://www.miljomal.se/Miljomalen/Alla-indikatorer/Indikatorsida/?iid=111&pl=1 ...52 % Södermanlandin juomavesikaivoista sisältää radonia, mikä kertoo jotain maiden radonpitoisuudesta.
Joten luulen, että minulle sopii ryömintätila. -luulen, mitään ei ole vielä päätetty.
Tämän sivun mukaan: http://www.miljomal.se/Miljomalen/Alla-indikatorer/Indikatorsida/?iid=111&pl=1 ...52 % Södermanlandin juomavesikaivoista sisältää radonia, mikä kertoo jotain maiden radonpitoisuudesta.
Joten luulen, että minulle sopii ryömintätila. -luulen, mitään ei ole vielä päätetty.
Klikkaa tästä vastataksesi