Huomioi, että köyden kiinnitykset tulisi olla samalla korkeudella. Muuten keinuu vinossa. Sitten onkin kysymys siitä, onko keinu tarkoitettu pikku Lisalle, joka painaa 30kg vai setä Gustaville, joka painaa 130kg.

H Hhallden sanoi:
Hei,

4x4m pergola
90x90 tolpat valettu jalusta kulmassa
45x195 kisko talon seinää vasten ja ympäri
70x70 tolppa keskellä kiinnittämään rimoja myöhemmin.
Ajattelin ripustaa tämän

[linkki]

Hihna kiskon ympäri?
Trapetsiruuvi suoraan ylös?

Tarvitsenko vahvistusta ylimääräisellä 45x195 vaakasuoralla siihen kohtaan, missä keinu olisi, välttääkseni vinoutumista, kun keinutaan kevyesti?
Kuten sanottu, 2 kiinnityspistettä
Yksi kappale läpimenevä rengaspultti 12mm. Prikka kummallakin puolella palkkia. Lukkomutteri yläpuolella.
Olen nähnyt tavallisten ”keinurengasten”, joita vain ruuvataan alhaalta, yhtäkkiä katkeavan.

P PetRinAhl sanoi:
Yksi läpivientipultti 12mm. Prikka jokaisella puolella palkkia. Lukkomutteri yläpuolella.
Olen ollut mukana "gungringar", jotka vain ruuvataan alhaalta ja yhtäkkiä vain rikkoutuvat.
Tyyliin näin

• Kuvassa näkyy tuotesivu internetissä, jossa esitellään metallinen kiinnike puupaneeliin asennettuna. Hinta ja tuotenimi ovat myös näkyvissä.
  • Tykkään
PetRinAhl ja 1 muu
  • Laddar…
H Hhallden sanoi:
Tyyliin näin
Olin kiinnittänyt pienen palan regel pitkään regeliin kiinnittääksesi keinuun, jotta en heikentäisi pitkää regeliä läpi menevillä rei'illä.

• Tykkään
Hhallden
  • Laddar…
L Lovan83 sanoi:
Olin kiinnittänyt pienen palan regel pitkään regeliin kiinni keinun kiinnittämiseksi, jotta en heikentäisi pitkää regeliä läpivienneillä rei'illä.
Ei tarvita ja vain rumentaa rakennetta. Rakenne sellaisenaan ei kestä lumen kuormituksia, ja jos sellaisia tarvitaan, niitä ei silti tarvita.

H Hhallden sanoi:
Tyyliin näin
Kyllä

T
Pystysuorien 12 mm reikien poraaminen, keskitettynä 45x195 läpi, kuulostaa erittäin vaikealta tehtävältä ilman pylväsporaa tai jonkinlaista tukea. Jos merkitsee mihin porata kulmaviivaimen avulla ja poraa molemmista suunnista, se on hieman vähemmän riskialtista. Riski on, että poraa hieman vinoon ja pienentää säännön kantavuutta melko merkittävästi. Vinoon säännön suuntaisesti ei ole niin vaarallista, mutta poikittain on pahempaa.

T Testarn sanoi:
Pystysuoraan 12 mm reiän poraaminen, keskitettynä 45x195:n läpi, vaikuttaa erittäin vaikealta tehtävältä ilman pylväsporaa tai jonkinlaista jalustaa. Jos merkitsee, mihin porata kulmatyökalulla ja poraa molemmilta puolilta, se voi olla hieman vähemmän riskialtista. On riski, että poraus menee hieman vinoon, mikä heikentää merkittävästi säännön kantavuutta. Vinoon säännön suuntaisesti ei ole niin paha, mutta poikittain sääntöön on vakavampaa.
Tämä ratkaisu valittiin

• Ripustuskoukku, karabiineri ja jousi ruuveilla kattoon kiinnitettäväksi Amzonin sivulla.
  • Tykkään
Testarn
  • Laddar…
T Testarn sanoi:
Pystysuorien 12 mm reikien poraaminen keskelle 45x195 lautaa kuulostaa todella vaikealta tehtävältä ilman pylväsporakonetta tai jonkinlaista telinettä. Jos merkkaa porauspaikan kulmaviivaimella ja poraa kummaltakin puolelta, se vähentää hieman riskialttiutta.
Riski on, että poraa hieman vinoon ja vähentää sääntöjen kantavuutta melko merkittävästi.
Pitkittäin vinoon ei ole niin vaarallista, mutta poikittain sääntöön on pahempaa.
Tässä foorumissa oletan, että ihmisillä ei ole peukalo täysin liimattuna keskelle kämmentä. Kun on tahto tehdä jotain hyvin, ei tarvitse kiirehtiä. Olen itse tehnyt tämän monesti enkä ole koskaan epäonnistunut.

• Tykkään
Alti
  • Laddar…
T
P PetRinAhl sanoi:
Tässä foorumissa oletan, että ihmisillä ei ole peukalo täysin keskellä kämmentä. Jos haluaa tehdä jotain hyvin, ei tarvitse kiirehtiä. Olen itse tehnyt tämän puremisen useita kertoja ja en ole koskaan epäonnistunut.
Niin hyvä! 🙄

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.