Hei,

4x4m pergola
90x90 tolpat valettu pilari kulmissa
45x195 palkki seinää vasten sekä ympäriinsä
70x70 tolppa keskellä kiinnitettäväksi rimoihin myöhemmin.
Ajattelin ripustaa tämän

https://www.jula.se/catalog/fritid/pool-och-bad/bad-och-strand/solstolar/hangstol-013264/

Stroppinauha palkin ympäri?
Trapetsiruuvi suoraan ylös?

Tarvitsenko vahvistaa lisä 45x195 vaakasuoralla lähellä paikkaa, missä keinu tulee olemaan, jotta palkki ei keinuisi sivusuunnassa, kun hieman keinutaan?
Kuten sanottu, 2 kiinnityskohtaa

• Puinen pergola talon vieressä, jossa on harva kattorakenne sekä piirrettyjä punaisia kaaria osoittamassa kiinnityspisteitä keinuistuinta varten.
Trapetsskruvi tulee hyväksi kiinnityksessä, mutta sinun on varmaan asennettava pari hihnoja saadaksesi pergolan vakaaksi, jos aiot keinua.

F fribygg sanoi:
Trapetsruuvi on hyvä kiinnitykseen, mutta sinun pitäisi varmaan asentaa pari diagonaalia, jotta pergola pysyy tukevana, jos aiot keinua.
Riittääkö yksi vaakasuora?
Keinu sijaitsee vain noin 1m päässä pylväästä.

• Puisen pergolan rakenne, jossa on horisontaalinen palkki ja kolmen pylvään tuki. Kattorakenteena on luonnonmateriaalinen peite.
Onko pergola nyt vakaa?

F fribygg sanoi:
Onko pergola nyt tukeva?
Niin sa**anan

Sitten voit kokeilla ilman diagonaleja.

• Tykkään
UffePlåtis ja 1 muu
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Sittenhän voit kokeilla ilman diagonaaleja.
Kuinka paksua trapetsiruuvaa uskaltaa käyttää 45 säännössä? Esiporataanko?

H Hhallden sanoi:
Kuinka paksu trapetsskruvi uskaltaa kiinnittää 45 regeliin? Esiporata?
Minä tuplaisin regelin ennen kuin ripustaisin keinuun siihen, jos olisin sinä, mutta jos se on vankka eikä liiku missään nivelissä, se saattaa silti toimia.

• Tykkään
marieed2
  • Laddar…
F fribygg sanoi:
Jos olisin sinä, tuplaisin palkin ennen kuin ripustaisin siihen keinun, mutta jos se on tukevasti paikallaan eikä liiku mihinkään suuntaan, se voi silti toimia.
Ok voin tehdä sen sekä lisätä horisontaalisen tuen. Sitten ajattelin sen sijaan, että käyttäisin trapetsskruvia, voisi laittaa pitkän tyyppisen vaunupultin suoraan alhaalta läpi kaikkien 195 cm:ien ja pultti/prikka yläreunaan ja tyyppinen karbiinihaka alaosaan. Vai ovatko 2 isoa trapetsskruvia se oikea tapa?

Eikö olekin sopivaa tutkia, miten keinuja kiinnitetään päiväkodeissa ja vastaavissa nykyään, jos aiot käyttää keinoa usein?

F fribygg sanoi:
Eikö olisi sopivaa tutkia, miten keinuja kiinnitetään päiväkodeissa ja vastaavissa nykyään, jos aiot käyttää keinua usein?
Tutkia? Silloin en olisi tarvinnut kirjoittaa tänne?

• Haha
Erik_91
  • Laddar…
Itse käytin vain lyftoslingia kaksinkertaista 45*145 ympärillä ripustaessani keinu ulos.

• Tykkään
Hhallden
  • Laddar…
En asettaisi trapetsiruuvia suoraan ylöspäin ja luottaisi ruuvin kierteisiin kantamaan kehon painoa.
Jos haluaa pystysuoran ruuvin, käytetään läpivientiä isolla prikalla.
Jos ei halua läpivientiä, silloin ruuvataan vaakasuoraan.

• Tykkään
Hhallden
  • Laddar…
B
Ystävä on ripustanut samanlaisen keinun, hän kiinnitti sen suoraan trapetsikoukulla palkkiin. Toimii erinomaisesti minun ~100kg painollani, kun olen istunut siellä.

• Tykkään
Hhallden
  • Laddar…
B breakman sanoi:
Yhdellä kaverilla on roikkunut samanlainen keinu, hän kiinnitti sen suoraan trapetsikoukulla palkkiin. Toimii todella hyvin minun ~100kg painolle, kun olen istunut siinä.
Minulla on myös samanlainen koukku, mutta se on kiinnitetty "babygungalle". Se toimii varmasti todella hyvin useimmissa tapauksissa, mutta en silti suosittele sitä, kun ts puhuu keinumisesta puussa, joka on altistunut säälle.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.