6 235 lukukertaa ·
37 vastausta
6k lukukertaa
37 vastausta
Kotikinohuone kellarissa
Ehdottomasti, siitä tulee hyvä, kun käyttää niin paljon aikaa siihen! mutta en ole kiinnostunut piikkaamaan lattiaa, mikä paranee, jos piikkaa lattian verrattuna Platon-mattoon? Platon-matto takaa 50 vuoden kestävyyden! Seinien pitäisi kaikua jonkin verran, joten miksi ei säilyttää betoniseiniä ja ripustaa vaimentimia? Kaikki kaapelit on helpointa vetää kattoon, koska se on puuta!
olisin hionut lattian, asentanut klinkkerit ja paksun ihanan maton. vain betoniseinät absorbenttien ja raskaiden verhokankaiden kera koko seinien mitalta. millaista lämmitystä on ajateltu?
itse purin kaiken ja hakkasin auki lattian ja eristin 20 cm ja laitoin lämmityskaapelin. tasoitin seinät ja klinkkerit lattiaan. pesutuvassa siis.
itse purin kaiken ja hakkasin auki lattian ja eristin 20 cm ja laitoin lämmityskaapelin. tasoitin seinät ja klinkkerit lattiaan. pesutuvassa siis.
Riski, että matto homehtuu klinkkerin päällä, voi olla olemassa, haluan mahdollisimman "lämpimän" lattian, mahdollisesti lattialämmitys, mutta paksu kokolattiamatto voisi riittää. Ajattelin käyttää ainoastaan talon hukkalämpöä. Minulla on takkakamiina bioruumiin oven ulkopuolella ja yleensä tulee melko lämmintä kaiken elektroniikan ollessa päällä, mutta tämä on ehkä liian vähän, täytyy kokeilla miltä tuntuu!
ja me tiedämme mitä suositellaan tehdä. onko salaojitus ok? kuinka syvällä maan alla on kellari/lattia? kuinka suuri huone on, joka pitää lämmittää?
kotona takkahuoneessa (20 neliötä) on asennettu platon lattiaan ja tuulensuojapaperi seinään. sitten laminaatti päälle. jääkylmä lattia. voin sanoa, että lämmönhukkaa tapahtuu sitä kautta. mutta en jaksa tehdä asialle mitään. lämpötila pysyy ehkä 18 asteessa 1500w lämmittimellä. mattoja koko lattialla. toimii tohveleilla
käytetään musiikki-/pelihuoneena.
kotona takkahuoneessa (20 neliötä) on asennettu platon lattiaan ja tuulensuojapaperi seinään. sitten laminaatti päälle. jääkylmä lattia. voin sanoa, että lämmönhukkaa tapahtuu sitä kautta. mutta en jaksa tehdä asialle mitään. lämpötila pysyy ehkä 18 asteessa 1500w lämmittimellä. mattoja koko lattialla. toimii tohveleilla
Ok olin vähän epätarkka, se oli lattia jota tarkoitin, muu huone on aika sekava.MathiasS sanoi:Hmm...en voi antaa sinulle esimerkkiä juuri nyt, mutta tuo tuntui aika kaukaiselta verrattuna joihinkin "hienoihin" projekteihin minhembio-sivustolla. Sekava huone, eikä akustiikalle oikeastaan tehty mitään.
Uskon, että voi saada suhteellisen yksinkertaiset kaiuttimet kuulostamaan todella hyvältä, jos tietää mitä tekee huoneakustiikan suhteen. Uskon, että se on parempi reitti kuin laittaa paljon tehoa, monia kaiuttimia ja elektroniikkaa ratkomaan ongelmia...
Ymmärrän, jos lattian piikkaaminen on liikaa työtä, mutta platonmatto pitäisi toimia hyvin
Akustiikan osalta olen verhoillut kivivillapaneelit kankaalla ja ripustanut ne kaiuttimien ja kankaan taakse, 3 kpl 10 cm paksuja, 60x120 kooltaan ja 10 cm etäisyydellä seinästä. Sitten 10 "taulua" sivuseinillä, 45 mm kivivillaa, hieman vaihtelevan kokoisia 40x50:stä 60x100:een, päällystetty kauniilla kankaalla ja tekstiilitauluilla. Sitten iso sohva ja paljon tyynyjä tekevät ihmeitä akustiikalle.
Drenointi ei ole suoritettu talossa, koska suositellaan, että sitä ei pitäisi tehdä tässä talossa. Se on rakennettu sellaisella tavalla, että on vaarana tuhota luonnollinen vedenpoistojärjestelmä, jos ryhtyy kaivamaan (tarkastusmiehen mukaan). Muistan, että kosteusmittaus oli 12 lattialla. Lattia on noin 0,5 metriä maanpinnan alapuolella. Keskustelin tänään Beckersin kanssa, ja hän sanoi, että meidän ei tarvitse laittaa platon, vaan riittää laittaa foam... mielestäni se kuulostaa vähän oudolta... eikö silloin tule mitään ilmankiertoa lattialautojen alle? Huone on noin 20 m², harkitsen laittavani lämmityskaapelin, joka voidaan kytkeä päälle vuoden kylmimpinä päivinä!
Klikkaa tästä vastataksesi