Hei! Olen aloittamassa projektia kellarissa. Ajatuksena on, että huonetta käytetään kotiteatterina. On joitain pohdintoja kellarin remontista ottaen huomioon kosteusongelmat jne. Tällä hetkellä lattia on maalattu, maali alkaa lohkeilla joistakin paikoista. Lattioita ei pitäisi maalata sellaisella muovimaalilla, jota lattiaan on käytetty. Kysymys on, miten minun pitäisi tehdä, jotta voin laittaa uudet lattiat, mieluiten kokolattiamatto! Olen löytänyt jotain, joka nimeltään platon (isola.se), joka asetetaan lattialle ja sitten lattialevyt voidaan asettaa sen päälle, onko joku käyttänyt tätä aikaisemmin ja uskotko, että maton voi laittaa lattialle ilman kosteus- ja homeongelmia? Muut ratkaisut ovat tervetulleita, koska platon-matto on luultavasti melko kallis. Pitäisikö minun raaputtaa maali pois lattiasta (jotta lattia hengittää paremmin) ennen kuin laitan uuden lattian? Seinämiin! Kaksi seinää on osittain maan alla, seinät ovat rapatut. Riittääkö, että teen teräskoolaukset 5-10 cm seinästä? (koolaukset kattoa ja lattiaa vasten varustetaan kumilistalla estämään värähtelyt huoneesta ulospäin) On myös olemassa platon-matto seinään, jonka voi kiinnittää ennen koolausta. Välttelen mielelläni platon-seinää, koska se on halvempaa ilman. Miten käy, kun eristän seinän, jos rakennan edellä mainitulla tavalla, on noin 5-10 cm ilmarako eristyksen ja ulkoseinän välillä, riittääkö se? Miten minun pitäisi asentaa eristys siten, että se ei asetu ulkoseinää vasten muutaman vuoden kuluttua? Pitäisikö minun kiinnittää muovia tai jotain muuta koolausten takaosaan? Ajattelin vain asentaa koolaukset muita kahta seinää vasten ja eristää sitten sekä laittaa kaksi kerrosta kipsiä. Pitäisikö minun jättää jonkinlainen ilmarako uuden seinän ja katon sekä lattian väliin? Miten teen tämän, kun koolaukset kiinnitetään kattoon? Kiitollinen avusta! Ystävällisin terveisin, Johan

Eikö ole olemassa täysin synteettisiä mattoja? Niistä homeen ei pitäisi pitää.

Ja tervetuloa foorumille!

Hei ja kiitos vastauksestasi! Pohdin myös sitä, mutta samalla ajattelin, että ehkä lattialle on parempi, että se saa vähän hengittää! Siitä tulee luultavasti mukavampi ja lämpimämpi, jos laitan jotain lattian ja maton väliin! Korkeus ei ole niin suuri katossa, joten en halua korottaa lattiaa liikaa! Talo on rakennettu 1939, unohdin mainita sen aiemmin!

Vinkki.
Kirjoita mielellään rivinvaihdoin.
Se on silloin paljon helpompi lukea.

Hioin kellarini lattian, laitoin mustan tekonurmen ja maalasin seinät silikaattimaalilla, siitä tuli hyvä ja se tuulettuu hyvin myös.

Wanegardh, kiitos vinkistäsi, mutta luulen, että profiilini kanssa on jotain häikkää! Ensimmäisessä viestissä jaoin tekstin seiniksi ja lattioiksi, ja kirjoitin mahdollisimman väljästi, jotta se olisi helppolukuista. Mutta joka kerta kun postaan, niin kaikki teksti menee kuin en olisi käyttänyt enteriä yhtään kertaa! Varmaan käy niin nytkin. tietääkö joku miksi? Kvistarn2 Kuulostaa mielenkiintoiselta, mistä ostit "gräs":n? haluan kuitenkin eristää ja kipsata, koska en halua äänen kimpoavan kovia seiniä vasten! ystävällisin terveisin

On paljon tietoa Källarbios osoitteessa www.minhembio.com. Klikkaa ympäriinsä gallerioissa ja lähetä sähköpostia käyttäjille. Tiedän, että monet käyttävät Platon.

Viimeksi muokattu:
joo siellä olen ollut paljon ja saanut inspiraatiota, ehkä pitäisi kokeilla meilata jollekin niistä, jotka ovat rakentaneet!

En ainakaan laittaisi mitään, mikä ei tuuleta suoraan betonilattialle. Eikä mitään orgaanista materiaalia, eli ei puurimoja.

kallistun platonin puoleen, koska se rakentaa vähiten korkeutta! Mitä mieltä olet seinästä? käyttääkö platon siellä myös, vai pelkästään reglaroida ulos vähän seinästä?

se tulee kaikumaan yhtä paljon kipsiä vasten, maton löysin krautasta.

Käyttämällä levyohjaimia se toimii. Voit ripustaa paksuja kankaita, jolloin kaiut vähenevät. Kaikki riippuu siitä, millainen kunnianhimon taso ja budjetti on.

ok, luulin että se vaimentaisi vähän kaksinkertaisella kipsilevyllä, mutta ehkä vain vaimentaa ulos huoneesta. Täytyy laittaa raskas tapetti tai jotain! Tulee varmaan vähän lämpimämpää ja mukavampaa jos eristän ja laitan kipsilevyt!

Jobo123 sanoi:
Wanegardh, kiitos vinkistäsi, mutta luulen, että profiilissani on jotain häikkää! Ensimmäisessä viestissäni jaoin tekstin seinät ja lattia, ja kirjoitin mahdollisimman ilmavasti, jotta se olisi helppo lukea. Mutta joka kerta, kun postitan, kaikki teksti muuttuu ikään kuin en olisi käyttänyt enteriä kertaakaan! Varmaan käy niin nytkin. Tietääkö joku miksi? Kvistarn2 Kuulostaa mielenkiintoiselta, mistä ostit "gräs"esi? Haluan kuitenkin eristää ja laittaa kipsilevyä, koska en halua, että ääni pomppii kovia seiniä vasten! Terveisin
Hei Jobo123, Kävin profiilissasi adminina ja siellä "muokkausrajapinnan" asetukset näyttävät oikein. Mitä selainta ja käyttöjärjestelmää käytät?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.