6 235 lukukertaa ·
37 vastausta
6k lukukertaa
37 vastausta
Kotikinohuone kellarissa
Administrator
· Skåne
· 6 811 viestiä
Mikä versio Internet Explorerista? Versionumero löytyy valikkoriviltä Ohje > Tietoja Internet Explorerista. (Valikkorivi ei aina näy. Jos se ei näy, voit napsauttaa hiiren oikealla "välilehtiriviä" ja asettaa "Valikkorivin".) Kirjoitatko tekstin suoraan kenttään tässä otsikon "Pikavastaus" alla vai kirjoitatko Wordissa ja leikkaat tekstin?
Minulla on samanlainen projekti edessäni, mutta se saattaa kestää vuoden tai kaksi ennen kuin aloitan....
Aion kaivaa pois eristämättömän betonilattian, jotta voin eristää ja valaa uuden levyn, johon tulee lattialämmitys. Silloin on myös mahdollista saada pois tieltä kaapelit, jos haluaa. Minulla on myös joitakin hullujakin ideoita, kuten hieman suuremman tilan luominen alaspäin hieman suuremmille kaiuttimille (sub).
Ulkoseiniin tulee metallikehykset + sopiva pintakerros.
Ajattelen itse asiassa pyytää alalta asiantuntevaa apua rakentaakseni huoneen oikealla akustiikalla. En usko, että se maksaa niin monta tuhatta ekstraa tehdä oikein alusta alkaen. Kuitenkin rakennustyöt teen itse.
Aion kaivaa pois eristämättömän betonilattian, jotta voin eristää ja valaa uuden levyn, johon tulee lattialämmitys. Silloin on myös mahdollista saada pois tieltä kaapelit, jos haluaa. Minulla on myös joitakin hullujakin ideoita, kuten hieman suuremman tilan luominen alaspäin hieman suuremmille kaiuttimille (sub).
Ulkoseiniin tulee metallikehykset + sopiva pintakerros.
Ajattelen itse asiassa pyytää alalta asiantuntevaa apua rakentaakseni huoneen oikealla akustiikalla. En usko, että se maksaa niin monta tuhatta ekstraa tehdä oikein alusta alkaen. Kuitenkin rakennustyöt teen itse.
Per, minulla on versio 8! Kirjoitan "vastaus" suoraan kenttään! Kuitenkin huomaan nyt keltaisen kolmion tietokoneeni vasemmassa kulmassa, jossa on huutomerkki, ja tämän symbolin vieressä lukee valmis. Voisiko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa? Mathias! Kiitos vastauksestasi, betonin kaivaminen ei ole ihan mieluista, siitä tulee platon lattialevy ja kokolattiamatto! Mietin myös jonkun tuomista, joka voisi kertoa minulle, kuinka edetä, onko sinulla ketään suositeltavana vai luuletko esimerkiksi hifiklubilla olevan tästä tietoa? Mietin vain, jos ripustaisin kankaita koko huoneen ympärille niin, että ne roikkuvat noin 10 cm ulkoseinästä, jotta voisin minimoida ja seurata mahdollisia kosteusongelmia. Mutta olisi hauskaa rakentaa hieman perusteellisemmin!
Pieni varoitus minhembio.com-sivustosta vain. Monet rakentajat vaikuttavat tietävän enemmän ääni- ja kuvatekniikasta kuin rakennustavoista. Osa valitsee aivan hulluja tapoja rakentaa ja joutuu kohtaamaan seuraukset myöhemmin.
Administrator
· Skåne
· 6 811 viestiä
En tiedä riittääkö se vaimentamaan kaikua täysin kotiteatteritapauksessa, mutta kun ripustimme verhot lisärakennukseemme, kaiku vaimeni huomattavasti. Meillä on pitkät verhot noin 10 cm seinästä lattiaan asti toisella pitkällä seinällä.Jobo123 sanoi:
ajattelen paksuja raskaita kankaita, joilla on korkea tiheys ja jotka peittävät kaikki seinät, katossa voisi olla jotain vaimentavaa materiaalia sekä matto lattialle! pitäisi vaimentaa aika hyvin? Kysymys on, onko se liian yksinkertaista ja tylsää, olisi hauskaa tehdä vähän enemmän "tyylikkäästi" ja vakavasti!
Minulla on huono käsitys äänikonsulttien markkinoista, mutta jos voisin valita vapaasti, olisi mukavaa saada käynti Ingvar Öhmanilta Ino Audiosta. Hän vaikuttaa kuitenkin olevan salaperäinen henkilö, joka on luultavasti varattu kahdeksan vuotta eteenpäin.Jobo123 sanoi:Per, minulla on versio 8! Kirjoitan "vastaus" suoraan kenttään! Nyt kuitenkin näen keltaisen kolmion tietokoneeni vasemmassa alakulmassa, jossa on huutomerkki, tämän symbolin vieressä lukee valmis. Voisiko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa? Mathias! Kiitos vastauksestasi, betonin kaivaminen ei oikein kiinnosta, siitä tulee platon lattiapaneeli ja kokolattiamatto! Mietin myös jonkun mukaan ottamista, joka voisi kertoa, miten edetä, osaatko suositella jotakuta tai luuletko, että esimerkiksi hifiklubi olisi perillä tästä? Mietin myös kangasverhojen ripustamista noin 10 cm ulkoseinistä vähentääkseni ja hallitakseni mahdollisia kosteusongelmia. Olisi kuitenkin kiva rakentaa hieman vankempi!
Hmm... en voi antaa esimerkkiä juuri nyt, mutta tuo tuntui melko kaukaiselta jostakin "hienoista" projekteista minhembio:ssä. Sekava huone ja oikeastaan mitään ei ole tehty akustiikan eteen.mattzon sanoi:
Uskon, että voi saada suhteellisen yksinkertaiset kaiuttimet kuulostamaan todella hyvältä, jos tietää mitä tekee huoneakustiikan suhteen. Uskon, että se on parempi tapa kuin kuormittaa vahvistimella, monilla kaiuttimilla ja elektroniikalla ongelmien ratkaisemiseksi...