Olen tekemässä kahden huoneen remonttia, joissa aiemmin oli seinissä kovalevylevyjä, jotka nyt vaihdetaan kipsiin.
Koolaukset ovat kuitenkin melko epätasaisia ja niitä pitää säätää ennen kuin voin ruuvata kiinni kipsilevyt. En kuitenkaan oikein tiedä, kuinka minun pitäisi tehdä se. Koolaukset on liimattu ja naulattu kiinni kovalevyyn, joka muodostaa seinän viereiseen huoneeseen, joten minulla ei ole mahdollisuutta säätää, miten ne ovat paikoillaan. Eroa on melko monta millimetriä, kun asetan suoran laudan niitä vasten, katso kuvat.

Onko vinkkejä, miten ratkaisen tämän? Kuinka suuri ero on sallittua, kun kiinnitetään standardin 12.5x1200x2400 mm kipsilevyjä? Olen harkinnut joko niiden koolausten höyläämistä, jotka "pistävät esiin", tai uusien koolausten asentamista vanhojen ulkopuolelle.

• Seinän puiset epätasaiset tukipuut ja niiden viereen asetettu suora lauta tarkistusta varten.
  • Rakennusprojekti: vinot puurungot seinässä ja suorakulma näyttämässä epätasaisuutta.
  • Renovointiprojektin seinä, jossa näkyy epätasaiset puurungot ja paljasta levytystä; taustalla sähköjohdot ja liitäntäkohdat.
Minulla on tapana pitää joitakin kuitulevyn jämäpaloja shimeinä tällaisissa tilanteissa. Ei ole yleensä niin tarkkaa, minkä tyyppistä väliä käytetään, kunhan ne tukevat kipsilevyä ja kipsiruuvin voi vetää niiden läpi.

B Byggmarodören sanoi:
Minulla on yleensä vähän jäännöspaloja kuitulevyistä lojumassa tällaisiin tilanteisiin. Ei yleensä ole niin tarkkaa, minkälaisia paksunnoksia käytän, kunhan ne tukevat kipsilevyä ja kipsiruuvin voi vetää niiden läpi.
Olen lukenut vastaavia vinkkejä muissa ketjuissa, mutta en oikein ymmärrä, miten se onnistuu. Sitten minun pitäisi kai laittaa koko koolauksen pituudelle oikean paksuiset palaset? Ei tunnu niin yksinkertaiselta saada se onnistumaan.

Aseta uusi sääntö viereen, naulaa siihen joka on jo siellä, tai höylää ne, jotka työntyvät ulos, sähköhöylällä.

• Tykkään
Gyre ja 1 muu
  • Laddar…
T
Remontoin aiemmin kaksi huonetta rivitalossa, ja siellä koolaukset olivat vääntyneet eivätkä kohdanneet hyvin, mutta siellä oli paljon vaihtelua.
Kiinnitin ja liimasin yhden tai kaksi suikaletta kovalevyä niihin kehyksiin, jotka sitä tarvitsivat. Joissakin koolauksissa kovalevy peitti vain osittain.
Käytin rakennusliimaa liimaamiseen.
Sitten käytin nauhahiomakonetta tasoittaakseni pintaa tarvittavilta alueilta.
Tulos oli tarpeeksi hyvä uuden kipsilevyn asentamiseen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.