Huggedugge1 Huggedugge1 sanoi:
Mutta... Se on erikoinen käyttötapa, mutta kuten näit elokuvasta, se toimii alumiinissa samalle uima-altaalle kuin minulla on. Mutta ei sinun mukaan. Ymmärtääkseni et ole koskaan suunnitellut tai rakentanut sellaista ratkaisua. Mutta viittaat laajaan asiantuntemukseen ja pitkään kokemukseen niin, ettet tarvitse laskemista vaan voit vain tehdä "vapaalla kädellä". Useat muut henkilöt ovat auttaneet laskelmissa ja laskennallisesti näyttää siltä, että suurin osa on yhtä mieltä mitoista. Kaikki päättyi ratkaisuun, jonka koen hyväksi ja tyylikkääksi.

En osaa arvioida sitä muuten ja nyt tuntuu, että ehdotus peitellystä T-palkista on paras. Vaihda säädöt 170:ään ja ehkä vahvista 3 mm ruostumattomalla mitoiltaan 170*45 joka toisella lattiapalkilla, jotka asetamme CC 45 cm pienin välilevyin.

Olen nöyrästi kiitollinen kaikesta avusta, jonka olen saanut kaikilta!
Laskettaessa ilman kuorman tietämistä on vähän "merkityksetöntä"..

Tietysti tiedämme, mitä materiaali painaa kuivana ja voimme saada jonkinlaisen arvion kokonaispainosta..

Mutta mitä koko rakenne painaa, kun se on märkänä?

Yli 10 vuoden työkokemus ripustamattomista rakenteista (jotka joutuvat sekä staattisiin että dynaamisiin kuormituksiin), nykyinen työ tällaisissa rakenteissa ja myös käynnissä oleva koulutus hitsauksen/materiaalin vaikutusten alalta saavat minut näkemään ongelman rakenteessa eri tavalla kuin useimmat täällä näyttävät tekevän..

Mitä olisin halunnut tietää on "tarkemmin" millainen valmiin rakenteen paino tulee olemaan.

Silloin voisin todellakin antaa sinulle sekä paremman ehdotuksen materiaalin mittojen suhteen että jopa järkevän valmistusohjeen, jotta lopullinen rakenne ei taipuisi lainkaan.
Sillä sitä olen aiemmin tehnyt.. Ei "sallittu taipuma X mm" vaan rakenteita, jotka ovat olleet suoria tai lähes täysin suoria vuosien staattisen kuormituksen ja lukuisten dynaamisten kuormitussyklien jälkeen.

Näin tulee olemaan sinun rakenteessa vuotuisten vaihteluiden ja kuorman vaihteluiden vuoksi.

On riski, että saat rakenteen, joka roikkuu enemmän kuin haluat ajan myötä, jos suunnittelet ja valmistat jotain väärin mitoitettuja...

Bernieberg Bernieberg sanoi:
Onhan se hienoa, että jotkut voivat ensi silmäyksellä nähdä, miltä optimaalinen rakenne näyttää ongelman ratkaisemiseksi. Onnittelut vain. Mutta me muut joudumme lähestymään ongelmia järjestelmällisesti ja arvioimaan, miten eri vaihtoehdot toimivat. Ei ole kovin loistokasta laskea palkin taipumaa, melko perustavaa teoriaa, jonka Galilei keksi ja jota on käytetty menestyksekkäästi siitä lähtien.
Ei, en tee niin. Sen sijaan voin ensi silmäyksellä nähdä enemmän ongelmia rakenteessa kuin ne, jotka eivät ole työskennelleet tällaisten rakenteiden valmistamisessa.

Kummallista? Ei

En väitä, että minulla on "optimaalinen ratkaisu"

Sitä ei voi löytää ilman, että tuntee täysin voimassa olevan kuormituksen, eikä meillä ole siitä tietoa.

D Derbyboy sanoi:
Mahtavaa, sitten se toimii, mutta miksi ero teidän laskelmanne ja teäguiden välillä on niin suuri?
Ero on siinä, että me olemme laskeneet arvioidulla omapainolla 1500 kg, kun taas Träguiden laskee rakennusstandardien mukaan. En tunne näitä normeja kovin hyvin, mutta luulen, että omapainon lisäksi lasketaan 200 kg kuorma per neliömetri tai jotain sellaista.

• Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Kokeilin laskea varaston kattoa samoilla parametreilla (440cm mm) ja silloin tulin lähelle teidän 15mm.

Se, mikä kuitenkin huolestuttaa minua, on että styroksi kastuu vedellä….

Mutta ehkä TS voi kompensoida sen lisäyksen juuri pellillä. TS vaikuttaa olevan vähän kuin cowboy :)

paljon arvauksia kuitenkin

• Haha
Huggedugge1
  • Laddar…
Violina Violina sanoi:
Laskea ilman kuorman tietämistä on vähän "merkityksetöntä"..

Tietysti tiedämme, mitä materiaali painaa kuivassa tilassa, ja voimme saada jonkinlaisen arvion kokonaispainosta..

Mutta mitä koko rakenne painaa, kun se on läpimärkä?

Yli 10 vuoden työkokemus sekä staattiseen että dynaamiseen kuormitukseen altistuvien vapaasti riippuvien rakenteiden (tukipisteet päissä) valmistuksesta, tällä hetkellä työskentely tällaisten rakenteiden suunnittelussa ja lisäksi meneillään oleva koulutus hitsauksen/materiaalivaikutusten alalla saa minut näkemään ongelman rakenteissa eri tavalla kuin suurin osa täällä näyttää tekevän..

Haluaisin tietää "tarkemmin", mitä valmis rakenne tulee painamaan

Silloin voisin itse asiassa antaa sinulle paremman ehdotuksen sisältyvän materiaalin mitoista ja jopa järkevän ohjeen valmistusprosessista, jotta tuloksena oleva taipuma valmiissa rakenteessa olisi 0 mm.
Koska se on se, mitä olen aiemmin tehnyt.. Ei "sallittu taipuma X mm" vaan rakenteet, jotka ovat olleet suoria tai lähes täysin suoria X vuoden jälkeen staattisen kuormituksen ja X dynaamisten kuormitussyklien jälkeen.

Tee se, mitä rakenteesi tulee altistumaan heilunnalle ja painonvaihteluille rakenteessa vuoden aikana.

Riski on, että saat rakenteen, joka roikkuu enemmän kuin on toivottu ajan myötä, jos suunnittelet ja valmistat jotain väärillä mitoilla..
Onhan selvää, että on oltava järkevä arvio kuormasta, jotta voi laskea. Mutta eikö sitä tarvita myös ammatillisissa arvioissasi, jotka perustuvat kokemukseen?

Minulla on myös jonkin verran kokemusta laskea asioita, joilla on taipumavaatimukset… Tosin harvoin rakennuksissa ja siellä on hieman erilaiset resurssit valmistajilla. Mutta olen enemmän kuin avoin näkemyksille siitä, mikä toimii eikä toimi valmistuksessa, olen tottunut sellaisiin keskusteluihin päivittäin. Mutta en pidä siitä, kun joku sivuuttaa vakiintunutta teoriaa herkän tuntuman vuoksi.

D
Violina Violina sanoi:
Ei, en tee niin. Sen sijaan voin yhdellä silmäyksellä nähdä enemmän ongelmia rakenteessa kuin ne, jotka eivät ole työskennelleet sellaisten rakenteiden valmistuksessa..

Outoa? Ei

En väitä, että minulla on "optimaalinen ratkaisu"

Sitä ei voi löytää tuntematta täysin nykyistä kuormitusta, ja sitä emme tiedä.
Mutta se on itse asiassa mahdollista... maalata pahimman skenaarion

jos kaikki EPS täyttyisi vedellä jonkin ajan kuluttua, paino olisi sama kuin tilavuus. Eli 1 dm3 EPS = 1 kg.

mikä on märän laudan paino?

Laske, että 4 henkilöä à 75 kg kiipesi katolle

jne jne

TS aikoo käyttää peltiä talvella, no silloin voimme jättää lumen huomioimatta.

• Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Testasin laskea varastokattoa samoilla parametreilla (440cm mm) ja pääsin lähelle teidän 15mm.

Kuitenkin minua huolestuttaa, että frigoliitti täyttyy vedellä….

Mutta sen lisäyksen TS voi ehkä kompensoida pelkällä pellillä. TS vaikuttaa olevan hieman cowboy :)

paljon arvauksia tosin
On mielestäni kohtuullista olettaa, että valitaan eriste, joka ei sido vettä, esimerkiksi sellainen kuin käytetään kelluvissa laitureissa. Se on edellytys sille, että järkevä rakenne toimii. Jos olemassa oleva eristemateriaali ei täytä vaatimuksia, se on vaihdettava.

D
Mutta eristys, jota käytetään kelluville laitureille, sitoo kuitenkin vettä... kuitenkin ei 1:1

D
Olen aiemmin linkannut tähän viestiin:

• Kuvassa on tekstikeskustelu XPS-levyjen käytöstä rakennusprojektissa ja niiden veden sitoutumisesta eri olosuhteissa.
  • Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Mutta eristys, jota käytetään kelluvissa laitureissa, sitoo kuitenkin vettä...ei kuitenkaan 1:1
Okei, mutta ehkä jotakin suljettusoluista PU-vaahtoa, jolla täytetään lokerot. Onhan olemassa vedenpitävää eristystä?

D
.....ja toista kertaa XPS sitoo VÄHEMMÄN vettä kuin EPS

TS on käyttänyt EPS

PIR:n pitäisi toimia, mutta se on kallista

D
Näen vain yhden huolenaiheen siitä, että TS olettaa hänen rakenteensa painavan 1400 kg, mutta se voi todellisuudessa painaa 5-6 kertaa enemmän.

Laskea yhteen mitä koolingit ja terassi painavat kuivana ei ole ongelma, mutta mitä painavat läpimärät koolingit 5-10 vuoden jälkeen. Kohtuullisesti tulisi hyvin kyllästetyn ja ikääntyneen painaa enemmän kuin uuden läpimärän koolingin.

Kyllä oikea järjestys on ensin määrittää trallin ja eristyksen paino niiden huonoimmassa tilassa. Sitten valita, miten poikittainen palkisto valitaan, jotta saadaan myös siitä paino. Ja lopuksi kantolinja pitkällä sivulla.

D
Se painotehtävä, jota kysytään, TS voisi järjestää paikan päällä tehtävän kenttätutkimuksen avulla.

Poista EPS-levy ja punnitse se?

Poista osa rankaa ja punnitse se?

Mahdollisesti minä, joka olen järjestyksen ystävä, laittaisin sekä rankapalan että eristeen vesihauteeseen muutamaksi päiväksi ennen kuin ottaisin esiin vaa'an.

Painajaisen täytyy olla mitoittaa ja suunnitella rakenne 1500 kg:lle, ja sitten käy ilmi, että rakenne pahimmillaan painaa 8000 kg. Lisää sitten, että rakenne voi varmasti maksaa 50-60kkr.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Bernieberg
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
Mutta kyllä sitä voi...maalata pahin tilanne

jos kaikki EPS täyttyisi vedellä jonkin ajan kuluttua, niin paino olisi sama kuin tilavuus. Eli 1 dm3 EPS = 1 kg.

mikä on märän lankun paino?

lasketaan, että kun 4 henkilöä à 75 kg menee katolle

jne jne

TS käyttää peltikattoa talvella, niin voimme jättää lumen pois laskuista.
Ei, en aio käyttää peltiä talvella. Meillä Kungsbackassa tuskin on lunta. Ja pahimmassa tapauksessa harjaan kannen puhtaaksi. Minulle täällä tämä ei ole kysymys.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.