Bernieberg Bernieberg sanoi:
Kysymys on, mikä ero on sinun XPS:lläsi ja sillä, jonka @Derbyboy linkkasi ketjussa, jossa se imi hirvittävän paljon? Googlasin nopeasti ja päädyin tutkimukseen, jossa XPS maassa otti 20 til-%.
Jackon tuotetietolehtinen, joka kuvaa Jackofoam 250 eristelevyä. Lehtiö sisältää tuotetiedot, tekniset ominaisuudet ja käsittelyohjeet.
 
:ok:
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Yritin vastata siihen viestissä #227. Jos on epävarma, voi tarkastella sitä tarkemmin, ja jos tarvitaan, niin voi laittaa jäykistykset pariin kohtaan. Silloin täytyy uhrata jäykkyysavustus sisäiseltä puupalkilta, koska se joutuu paloittelemaan. Mutta arvioin, kuten sanottu, että sitä ei tarvita.

Haluan korostaa, etten näe tätä minään unelmaratkaisuna, joka olisi muita parempi. Yritin kuitenkin ajatella palkin saavan sulautumaan sisään ja että sen olisi helppo yhdistää puukonstruktion kanssa, ja jäin siihen miettimään. Valmistus ja mahdollisesti hinta, jos siitä tulee paljon erikoista, ovat mahdollisia ongelmia. Mutta ehkä helpompaa, jos luopuu ruostumattomasta, kuten huomaan, että se on varmaan järkevää tehdä. Ehkä voi myös löytää jonkun valmiin palkin, jolla on järkevät mitat, ja joka voisi toimia sellaisessa rakenteessa.
Anteeksi, mutta mitä on jäykistys?

Mielestäni ratkaisusi on juuri se, mitä toivon ratkaisevan ongelmani! Tuhannet kiitokset! :ok:
 
Karrock
Luin jonkin verran alussa, mutta en ole seurannut koko ketjua. Eikö kyse ole "vain" siitä, että suojan pitää kestää loppuun asti avausliikkeen aikana? Lumikuorma ei pitäisi olla ongelma, jos se vain hallitaan aurattuna.

Pari metrinkorkuista, irrotettavaa kulmapylvästä ja vaijeri, kuten venetrailerivinssi, joka kiristää pitkää sivua jänteen keskiosan silmukan kautta. Onko tällaisia ratkaisuja esitetty? Tolppien asettaminen mahdollisine vinotukineen ja muutaman kierroksen pyörittäminen ei tietenkään ole yhtä helppoa kuin täysin passiivinen ratkaisu, mutta jos kysymystä ei ole ratkaistu 300 viestillä, ajattelin lisätä, miten itse ratkaisisin sen ainakin.
 
  • Tykkään
Huggedugge1
  • Laddar…
Karrock Karrock sanoi:
Luin jonkin verran alussa, mutta en ole seurannut koko ketjua. Käsittääkseni kyse on "vain" siitä, että saadaan suojan kestämään avaamisliikkeen lopussa? Lumikuorma ei pitäisi olla ongelma, jos sitä käytetään vain lumettomana aikana.

Pari metrin korkeaa, irrotettavaa kulmatolppaa ja vinssi kuten venevaunu, joka kiristää pitkäsivua silmukan kautta keskeltä jännettä. Onko tällaisia ratkaisuja esitetty? Tolppien asettaminen mahdollisesti vinoon ja muutaman kierroksen veivaaminen ei tietenkään ole yhtä helppoa kuin jos se toimisi täysin passiivisesti, mutta kun ongelmaa ei ole ratkaistu 300 viestillä, ajattelin lisätä, miten minä olisin sen ratkaissut.
Ajattelin aluksi jotain samankaltaista. Mutta haluan moottoriohjatun järjestelmän. Ei ole käytännöllistä mennä ulos vetämään vinssistä ja poistamaan tolppia. Silloin allasta ei käytetä.
 
Huggedugge1 Huggedugge1 sanoi:
[kuva]
Huggedugge1 Huggedugge1 sanoi:
Ei aavistustakaan, mutta niin ymmärrän sen. Sitä myydään alhaisena kosteuden absorboinnissa. [kuva]
Näyttää epäilemättä hyvältä.
 
  • Tykkään
Huggedugge1
  • Laddar…
D
OT:

Miten ajattelet moottoriratkaisun?
 
Huggedugge1 Huggedugge1 sanoi:
:ok:

Anteeksi, mutta mitä tarkoittaa livförstyrning?

Mielestäni ratkaisusi on juuri se, mitä toivon ratkaisevan ongelmani! Tuhannet kiitokset! :ok:
Livförstyvning tai livavstyvning ovat levyjä, jotka hitsataan kiinni sivuttaisen tuen antamiseksi livet:lle. Ne ovat kuin kolmioita, jotka yhdistävät livet ja flänsin. Jos yhteen puristettavat osat ovat liian ohuita, ne voivat taipua ulospäin, murtua, sen sijaan että ottaisivat vastaa puristuksen aiheuttaman kuorman. Yleensä tämä havainnollistetaan asettamalla viivain tai jotain muuta pystyasentoon ja painamalla, ja tietyllä kuormalla se taipuu ulos ja taipuu paljon.
 
  • Tykkään
Huggedugge1
  • Laddar…
D Derbyboy sanoi:
OT:

Hur tänker du dig motorlösningen?
Asentanut perinteinen rullaportti-moottori, joka kestää 3 tonnia. Ohjaan sitä Sonoff Pro:lla ja Ewelink-sovelluksella. Toimii hyvin. (Lukuun ottamatta sitä, että kansi osuu altaan reunaan.) :crysmile:
 
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Elämän jäykistäminen tai elämän jäykistys ovat levyjä, jotka hitsataan sisään tukemaan elämää sivusuunnassa. Tyyppiä kolmioita, jotka yhdistävät elämän ja laipan. Jos yhteen puristuvat osat ovat liian hoikkia, ne voivat pullistua ulos, murtua, sen sijaan että ottaisivat vastaan puristuskuorman. Asia kuvataan yleensä asettamalla viivain tai jotain pystyasentoon ja painamalla sitä, tietyn kuorman kohdalla se ponnahtaa ulos ja taipuu paljon.
Aha! Tyyppiä laatikoida ipe-palkki. Kiitos vastauksesta!
 
D
Huggedugge1 Huggedugge1 sanoi:
[kuva]

- Det står lågt fuktupptag för den skivan du länkar till,

- du upplever inte att de skivor du monterat har blivit tyngre

- jag länkade till ett inlägg där frigolit hade använts på ett varmt spa på vintern. Det kanske är skillnad.

Du har ju ganska klara indikationer på att skivan inte blir så mycket tyngre. Vill du vara säker så kan du ju alltid ringa till Jackon och fråga och/eller göra ett prov på en skiva.minimal med arbetsinsats på det stora hela.

Du vet vad jag hade gjort….
 
  • Tykkään
Bernieberg ja 1 muu
  • Laddar…
D
Huggedugge1 Huggedugge1 sanoi:
Asentanut perinteisen rullgrindsmotorin, joka kestää 3 tonnia. Ohjaan sitä Sonoff Pro:lla ja Ewelink-sovelluksella. Toimii hyvin. (Paitsi että kansi iskeytyy altaan reunaan.) :crysmile:

Voitko linkittää moottoriin, en löydä mitään järkeviä hakutuloksia “rullgrindsnotor”.

Oletan että se on täysin näkymätön, ei näkyviä vaijereita tai vastaavia.
 
D Derbyboy sanoi:
Voitko linkittää moottoriin, en löydä järkeviä hakutuloksia "rullgrindsnotor".

Oletan, että se on täysin näkymätön, ei näkyviä vaijereita tai vastaavaa.
Se on hammaspyörä, joka on kiinni moottorissa ja menee hammaslaitaan, joka on kiinnitetty uima-altaan kanteen.

En löydä nyt linkkiä siihen, mutta ostin sen Alibaban kautta.

Lasku, jossa on lueteltu viisi tuotetta, mukaan lukien portin avaaja ja varoitusvalo, sekä niiden hinnat ja määrät.
 
D Derbyboy sanoi:
Voitko linkittää moottorin, en saa mitään järkeviä hakutuloksia "rullgrindsnotor".

Oletan, että se on täysin näkymätön, ei näkyviä vaijereita tai vastaavaa.
Seisoo siis sen lyhyen pään luona, joka on vasten aitaa. Aika pieni, joten ei näy suoraan. En käytä wifi-moduuleja, vaan olen asentanut Sonoff-ratkaisun, jota käytän valaistuksessa sisällä ja ulkona, baarissa ym.
 
D Derbyboy sanoi:
Voitko linkittää moottoriin, en saa mitään järkeviä hakutuloksia sanalla "rullgrindsnotor".

Oletan, että se on täysin näkymätön, ei näkyviä vaijereita tai vastaavaa.
Tässä on heikompi vaihtoehto, jota Amazon myy. Tärkeää on saada moottori, joka kestää mahdollisimman paljon ja että se ei ole ohjelmoitu sulkeutumaan X sekunnin jälkeen. Muuten se on yksinkertainen ratkaisu.

CO-Z Automatic Sliding Gate Opener with 2 Remote Controls, Electric Rolling Driveway Slide Gate Motor, Complete Gate Operator Hardware Security System Kit for Sliding Gate Up to 40 Feet https://www.amazon.com/dp/B0197V3OD2/ref=cm_sw_r_cp_api_glc_i_85AS0QBXFECSPENFVG9J
 
D
Kiitos, siinä on hyvä wow-tekijä sellaisessa. Tärkeää, että se synkronoi myös allasvalaistuksen kanssa. :)
 
  • Haha
Huggedugge1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.