38 413 lukukertaa ·
360 vastausta
38k lukukertaa
360 vastausta
Kantavuus alumiini L-palkki
Lisää harkintaa: keskimmäinen palkki ottaa luultavasti enemmän kuin kolmanneksen (lähempänä puolta?) jakautuneesta kuormasta, ja ulommat palkit vähemmän. Vai? Ajattelenko väärin? Riippuu varmasti poikkipalkkeista.Violina sanoi:
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 7 955 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 7 955 viestiä
Mikä helvetin projekti siitä tulee (sekä kallis että hankala), jos TS vaatii, että koko katto voidaan vetää terassin alle yli 8 metrin jännevälin kanssa. Tulen todella vaikuttuneeksi, jos sinä, TS, onnistut siinä.
Olisin varmaan tässä tilanteessa ostanut altaan peitteen tai täyttänyt altaan ja viljellyt perunoita.
Olisin varmaan tässä tilanteessa ostanut altaan peitteen tai täyttänyt altaan ja viljellyt perunoita.
Nyt minusta itsestänikin tuntuu epävarmaltaE Erik Lindroos sanoi:
Mutta luulen, että koska toinen pitkä sivu on aina tuettu, herkin kohta on vapaa pitkä sivu..
Jos se olisi tuettu vain lyhyiden sivujen alla, keskikohta olisi "eniten kuormitettu", mutta nyt kun pitkä sivu on tuettu, niin jos laittaa tukia pitkien sivujen väliin, saadaan suuri osa kuormasta otettua vastaan..
Mutta siitä tulee myös melko raskas..E Erik Lindroos sanoi:
Vai mitä?
Muokkaa: Ja minun maailmassani 15 mm poikkeama on PALJON
Suunnittelen yleensä maksimissaan 1 mm poikkeaman per metri jänneväliä
Luulen, että ääripäät ovat a) erittäin jäykkä palkisto, joka jakaa kuorman tasaisesti -> 1/3, ja b) "velto" palkisto (tyyppiä pressu), joka asettaa puolet keskelle ja neljänneksen kummallekin puolelle.Violina sanoi:
Nyt mulla itselläni on pohdittavaa
Mutta luulisin, että koska toinen pitkäsivu on aina tuettu, niin herkin kohta on se pitkä sivu, joka on vapaa..
Jos siinä olisi tuki vain lyhyillä sivuilla, niin varmaan keskikohta olisi "eniten altis", mutta nyt yhdellä pitkällä sivulla on tuki.. joten jos laittaa ristikkotukia pitkäsivujen välille, niin ne ottavat varmaan melko paljon kuormaa vastaan..
Mutta totta kai tulisi hyödyntää tukea toiselta puolelta eikä tuhlata jättipalkkia sinne.
Kiitos paljon laskelmistasi!!! Kuulostaa hyvältä! Katselin VKR:ää Montano.se:ssä. Heillä ei ollut juuri sitä mitoitusta, mutta ymmärtääkseni 12m palkki maksaa noin 20ksek.E Erik Lindroos sanoi:
Sitten epäröin, kuinka monta palkkia mielestäsi tarvitsen?

Ei.. Siis.. ei putkea siellä.. vain puuta..E Erik Lindroos sanoi:
Tarvitset kaksi.Huggedugge1 sanoi:
Yksi vapaalle pitkälle sivulle ja yksi keskelle.
Kuinka kiinnittää ne painettuun 195*45?