13 327 lukukertaa ·
22 vastausta
13k lukukertaa
22 vastausta
kantava seinä.........liimapuuta..
Moderator
· Stockholm
· 57 843 viestiä
Koskien kuljetusta ja kiinnitystä, riippumatta siitä, saatko sen katolle tai otatko sen peräkärryllä, kiinnität sen antamalla kiristysnauhan mennä yhden tai pari kierrosta itse palkin ympärille. Lisäksi nauha on kiristettävä sivusuunnassa, jotta palkki ei pääse heilumaan sivusuunnassa.
Kyllä, sitten onnistuin laskemaan avun avulla, minkä kokoisen liimapuupalkin tarvitsen. Se tuli 115x405 L40
Deformaatio 26,8m L/205
Min. tukileveys 63mm
Tuki takapäässä 34,431(kn)
ja sen tulee olla 5,5m pitkä.
Pilariksi tuli 90x90
Onko joku, joka voi muuntaa tämän teräspalkiksi, mikä koko tarvitsisin? Ensinnäkin liimapuupalkki oli noin 40 cm korkea ja minulla on vain 2,40 katto, mikä tekee siitä ison, ja toiseksi se maksaisi noin 3500kr. Joten olisi mielenkiintoista tietää, mitä teräspalkki maksaisi.
Deformaatio 26,8m L/205
Min. tukileveys 63mm
Tuki takapäässä 34,431(kn)
ja sen tulee olla 5,5m pitkä.
Pilariksi tuli 90x90
Onko joku, joka voi muuntaa tämän teräspalkiksi, mikä koko tarvitsisin? Ensinnäkin liimapuupalkki oli noin 40 cm korkea ja minulla on vain 2,40 katto, mikä tekee siitä ison, ja toiseksi se maksaisi noin 3500kr. Joten olisi mielenkiintoista tietää, mitä teräspalkki maksaisi.
Ang. järnbalkar.... Täytyykö näitä suojata tulelta jollakin erityisellä tavalla?
Ehkä koskee vain suurempia rakennelmia, mutta rauta on taipuvainen muotoutumaan erittäin helposti tulipalossa.
Lisäksi eikö rautapalkki seuraa muun talon "liikkeitä" lämpötilan muutoksissa...
Ehkä koskee vain suurempia rakennelmia, mutta rauta on taipuvainen muotoutumaan erittäin helposti tulipalossa.
Lisäksi eikö rautapalkki seuraa muun talon "liikkeitä" lämpötilan muutoksissa...
Eikö ollutkin niin, että pientaloissa ei tarvitse tehdä palosuojausta, mutta se KANNATTAA tehdä oman turvallisuuden vuoksi?
Kipsilevy parissa kerroksessa toimii hyvin, joten se on melko helposti korjattavissa.
Kipsilevy parissa kerroksessa toimii hyvin, joten se on melko helposti korjattavissa.
Ehkä jotain apua sivulta 50 eteenpäin http://www.tibnor.se/C1256EF1005D76...00642884/$file/Konstruktionstabeller_2003.pdfDadde sanoi:
/Peter
Klikkaa tästä vastataksesi